spiwor Napisano 20 Stycznia Udostępnij Napisano 20 Stycznia Powolutku myślę o wymianie okładzin, a skłoniło do tego skrzypienie po ostrej jeździe. Z doświadczeń moto wszedłbym beż wahania w sintermetalowe lecz w przypadku rowerowym proszę o pomoc. Czy okładzina sintermetalowa to nie jest za grubo w rowerze? Hamulce jednotloczkowe, tarcza nie jest pływająca, jednak obawiam się skrzypienia. Jazda amatorska +, co szukać, dobre, lecz nie skrzypiące? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 20 Stycznia Udostępnij Napisano 20 Stycznia Fajna mieszanka językowa. Sintered, oznacza spiekane. Z tego co kojarzę, spiekane są tylko metaliczne. Hamulce jeżeli masz hydrauliczne, to mają co najmniej dwa tłoczki. Co do pytania "czy nie za grubo". Istnieją, są produkowane, więc nie, nie za grubo. Pytanie czy jeździsz w taki sposób, że je wykorzystasz i zmusisz do pracy. Muszą być cały czas nagrzane. Zimne klocki spiekane hamują źle. A co oznacza jazda amatorska+? A kto to wie. Nawet nie napisałeś czy jeździsz po płaskim czy w górach. Nie napisałeś też, jakie klocki masz aktualnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 20 Stycznia Udostępnij Napisano 20 Stycznia Jeżeli spiekane/metaliczne na zimno źle działają, to znaczy że są kiepskie lub zeszklone. Owszem po złapaniu temperatury mogą być mocniejsze, ale na zimno powinny być porównywalne z żywicznymi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Krypto.Szosowiec Napisano 20 Stycznia Udostępnij Napisano 20 Stycznia A szklą się dlatego, że nie łapią temperatury i nie mają odpowiednich warunków żeby działać poprawnie. Klocki żywiczne zaczynają hamować pełną siłą znacznie wcześniej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 20 Stycznia Udostępnij Napisano 20 Stycznia Metaliczne muszą mieć odrobinę temperatury ale imho wcale się nie szklą. Potrzebne są też przyzwoite tarcze bo to połączenie jednego i drugiego powoduje powstawanie dźwięku (oraz siły hamującej). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 21 Stycznia Udostępnij Napisano 21 Stycznia Jeżeli oni produkują model do twojego hamulca to polecam Ci EBC Gold. Być może istnieją lepsze marki, jak choćby ostatnio popularny i promowany Glafer ale ja EBC używam od 3 lat i oferują mi wystarczające osiągi. Nie ma efektu fadingu nawet po 3-4 kilometrowym zjeździe, mają specyficzny pisk podczas hamowania ale mi to nie przeszkadza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 21 Stycznia Udostępnij Napisano 21 Stycznia 20 godzin temu, Krypto.Szosowiec napisał: A szklą się dlatego, że nie łapią temperatury i nie mają odpowiednich warunków żeby działać poprawnie. 17 godzin temu, Dokumosa napisał: Metaliczne muszą mieć odrobinę temperatury ale imho wcale się nie szklą. Jak są kiepskie, lub kiepska tarcza, to się szklą i niezależnie czy złapią temperaturę czy nie. Trafiłem na takie z niby polecanej marki Jagwire. Ani spiekane Accenta, ani obecne Shimano nie miały i nie mają takich jazd jak tamte. Ba, w grawelu metaliki shimano mają lepsze pierwsze dziabnięcie niż żywiczne/kevlary SwissStop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 21 Stycznia Udostępnij Napisano 21 Stycznia Szklą się zasyfione żywiczne od wysokiej temperatury. Pojawiają się na okładzinach wtedy drobinki szkła albo nawet taka szklista skorupa. W metalicznych to jakiś nalot/rodzaj korzji. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 21 Stycznia Udostępnij Napisano 21 Stycznia Metaliczne oczyszczają się same, do tego nie chlona tłuszczu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 21 Stycznia Udostępnij Napisano 21 Stycznia W temacie nie ma podanego rodzaju roweru, marki hamulca, klocków i zastosowanej tarczy, pogody, pory roku, a nawet rodzaju terenu ulubionego w czasie jazdy…. Także wróżenie z fusów epizod 116 😀 wiemy że jeden tłoczek i nie pływa tarcza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 9 Lutego Udostępnij Napisano 9 Lutego W dniu 21.01.2024 o 08:55, Rumcajs. napisał: Jeżeli oni produkują model do twojego hamulca to polecam Ci EBC Gold. Być może istnieją lepsze marki, jak choćby ostatnio popularny i promowany Glafer ale ja EBC używam od 3 lat i oferują mi wystarczające osiągi. Nie ma efektu fadingu nawet po 3-4 kilometrowym zjeździe, mają specyficzny pisk podczas hamowania ale mi to nie przeszkadza. Dawno temu nabylem zlote ebc do owczesnych moich hamulcow. mialy dwie ciekawe cechy: 1. to byly jedyne klocki jakie mialem (do dzis) ktore nie byly w stanie zaoferowac zadnego efektu nawet spowalniania w czasie pierwszych kilkudziesieciu km docierania. mialem inne metaliczne i one tez nie byly obecne od pierwszego nacisniecia dzwigni ale po jednym wypadzie 2h/30km moglem praktycznie uzywac hamulcow tak jak na dowolnych uzywanych klockach i tarczach. te dzialaly tak jak klocki zalane olejem z cieknacych zaciskow i tak jak takie klocki oblednie sie darly. hamulce deore 525 w ktorych mialem fabryczne klocki i zamienniki jagwire i jakies inne metaliczne - tylko goldy ebc zachowywaly sie w ten sposob. wrocilem z rundki bez hebli i wymienilem je bo sposob dzialania wydawal sie byc nienormalny. Kupilem do nowych deorek czerwone ebc, przyjada niedlugo, ciekawe jak to bedzie dzialac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.