bakszi Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia Cześć. Zakupiłem nowy napęd Sram Rival AXS 1x12, który zamontuję w rowerze za 2-3 miesiące. Sprawdziłem poprawność działania klamek i przerzutki, układ jest sprawny, paruje się, przerzutka zmienia przełożenia. Zastanawia mnie jedna rzecz. Klamki są nowe, zapewne są zalane płynem hamulcowym, a w miejscu montażu przewodu hamulcowego są założone czerwone gumowe korki, które można bardzo łatwo wyjąć, ale z układu i tak nie wylewa się płyn. To pewnie ochrona przed zanieczyszczeniem, a nie wyciekającym płynem. Dziwni mnie, że dźwignie hamulca są bardzo sztywne, tak sztywne, że nie można ich wcisnąć. Ma to sens, jeżeli klamka jest zalana płynem, który nie ma gdzie się cofnąć, ale po wyjęciu korków i tak nie wycieka. Czy to normalne dla nowych klamkomanetek nie podpiętych do przewodu hamulcowego? W jaki sposób podpięcie przewodu odblokuje działanie klamki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia Pewno jest gdzieś jakaś blokada transportowa. Klamka jest na 100% pusta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bakszi Napisano 17 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia W klamkomanetkach Shimano są takie blokady, ale one są widoczne z zewnątrz. Są to takie białe plastikowe blokadki, które widać z zewnątrz i wystarczy je wyjąć. W klamkomanetkach SRAM nie widzę takich elementów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bakszi Napisano 17 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 17 Stycznia Problem wyjaśniony. Dla zainteresowanych. Klamkomanetka jest zalana płynem hamulcowym. W miejscu montowania przewodu hamulcowego jest taki metalowy element, który po wciśnięciu przepuszcza płyn hamulcowy i dźwignię hamulca można wcisnąć. Zapewne podczas wkręcania przewodu hamlcuowego ten element jest wciskany (i pozostaje w takiej pozycji, otwiera układ) i przy naciskaniu na dźwignię hamulca płyn przedostaje się do przewodu hamulcowego. Zupełnie inaczej niż w Shimano, które używa blokad transportowych, żeby w przypadku wciskania dźwigni hamulca z zainstalowanym korkiem otworu na przewód hamulcowy nie doszło do wycieku oleju lub uszkodzenia membrany, 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.