TobY4B Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Cześć, potrzebuje pomocy w nakierowaniu mnie na rodzaj roweru, byłem głównie nastawiony na mtb (głównie z powodu wizualnego - bardzo mi się podobają) ale teraz już nie wiem co będzie lepsze, Głównie będę jeździł po asfalcie i leśnych ścieżkach, niewielkie górki, pola - głównie mazury. Niedaleko jest też tor rowerowy w lesie i z niego chciałbym korzystać, obawiam się że mtb może być ciężko mi poruszać się po asfalcie, wycieczki po jakieś max 50km znowu obawiam się że podczas jazdy na asfalcie cross'em gdy zachce mi się zjechać w las, może być mi ciężko tutaj się poruszać, (obawiam się też tego toru w lesie, że cross nie da rady) Czytałem, że w mtb mogę zmienić sobie opony na węższe i wtedy lepiej będzie na asfalcie, ma to sens? Czy na asfalt mtb nie ma zbyt małej ilości przerzutek? (nie pamiętam jak to się fachowo nazywa :)) Myślałem nad trek marlin 4 gen 2 - co o nim sądzicie? Od razu mówię, że zaczynam przygodę z rowerami po długiej przerwie na rzecz motocykli 🙂 nie wymagam nie wiadomo czego, aby dobrze mi się jeździło i żebym mógł robić przejażdżki na asfalcie i w trakcie zjechać w las, a w weekend jechać na tor z przeszkodami, pozdrawiam serdecznie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Tu masz odpowiedź na pytanie czy cienkie opony spiszą się w warunkach terenowych w jakich masz zamiar eksploatować przyszły nabytek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Tego Treka sobie odpuść już na wstepie - napęd oparty na Tourneyu i w dodatku jeszcze z wolnobiegiem. Mniej więcej w tej cenie już wielokrotnie polecano Focusa Whislera 3.8. A żeby opony były szybsze na asfalcie, żeby nie zamulały jak to sie mówi, nie muszą być węższe, wystarczy, że mają odpowiedni bieżnik i są zrobione z dobrej mieszanki. Żeby były uniwersalne, w miarę szybkie na asfalcie i dawały radę w terenie, możesz popatrzeć na coś w stylu Continental Race King albo Specialized Fast Track ale nie te najtańsze za 60-80 zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TobY4B Napisano 16 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 16 Stycznia Dzięki wielkie panowie za odpowiedzi nakierowalo mnie to znacznie. Ten focus mnie zaciekawił a czy jeszcze coś możesz od siebie polecić w tej cenie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia Troszkę drożej Rockrider Expl 540 - w porównaniu do Whislera na plus sztywne osie ale raczej w rekreacyjnym użytkowaniu tego nie odczujesz, trochę lepszy amortyzator, bezkonkurencyjny serwis w Decathlonie (jak coś się zepsuje to wymieniają części na nowe bez żadnego gadania, często na lepsze), na minus gorszy (wg mnie) napęd 1x10 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.