IvanZamorano Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia Cześć wszystkim Planuję zakup roweru crossowego. Mój wybór padł na dwa modele: Cannondale Quick CX1 oraz Merida Crossway XT edition. Cannondale'a mogę dostać za około 5250 zł, Meridę za 5150 zł. Czy mogę prosić Was o poradę na który byście postawili? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sk27 Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia Cześć Zdecydowanie wybrałbym Meridę ze względu na lepszy osprzęt, hamulce oraz amortyzator powietrzny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia Ja bym wybrał ten wygodniejszy dla mnie. Może byłaby to Merida, może Cannondale, może na obu czułbym się podobnie, a może żaden z nich nie przypasowałby mi pod względem geometrii. Tego Ci nie powiem, bo nie miałem okazji się do takich mierzyć, a tym bardziej nie jestem w stanie wejść w Twoją skórę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IvanZamorano Napisano 13 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia (edytowane) A ramy obu firm są godne polecenia? Bo osprzęt po czasie można zmienić? Zastanawiam się też czy napęd 1x12 daje radę przy podjazdach pod górę? Dzięki bardzo za wszelkie odpowiedzi Edytowane 13 Stycznia przez IvanZamorano Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia 26 minut temu, IvanZamorano napisał: Czy mogę prosić Was o poradę na który byście postawili? Z tej dwójki to żaden. Cannondale ma sprężynowy widelec a merida bezsensowny napęd 3x 2 minuty temu, IvanZamorano napisał: A ramy obu firm są godne polecenia? Nie wiem czego się po tym spodziewasz ale to kawał zwykłego taniego aluminium a nie konstrukcja będąca ukoronowaniem życia zawodowego najwybitniejszych inżynierów. 2 minuty temu, IvanZamorano napisał: Bo osprzęt po czasie można zmienić? Wszystko można ale niekoniecznie się opłaca. 3 minuty temu, IvanZamorano napisał: Zastanawiam się też czy napęd 1x12 daje radę przy podjazdach pod górę? Nie liczy się układ napędu tylko ratio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sk27 Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia 2 minuty temu, IvanZamorano napisał: A ramy obu firm są godne polecenia? Bo osprzęt po czasie można zmienić? Zastanawiam się też czy napęd 1x12 daje radę przy podjazdach pod górę? Dzięki bardzo za wszelkie odpowiedzi Każda z tych ram jest w porządku. Z tego co widzę to na Cannondale będziesz nieco bardziej pochylony. Co do napędu to najlżejsze przełożenie w tych rowerach jest niemal identyczne, więc tutaj napęd 1x12 nie będzie problemem. Osprzęt można zmienić, ale w przypadku tych rowerów raczej będzie to nieopłacalne, w przypadku Meridy trudno coś zarzucić jeśli chodzi jakość osprzętu, z kolei Sram SX zbiera kiepskie opinie. Jeśli chodzi o napęd 3x czy 1x to już jest kwestia preferencji. Sam mam w rowerze crossowym napęd 1x, wcześniej miałem 3x i większość czasu jeździłem na środkowej tarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IvanZamorano Napisano 13 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 13 Stycznia 7 minut temu, Mihau_ napisał: Z tej dwójki to żaden. Cannondale ma sprężynowy widelec a merida bezsensowny napęd 3x Nie wiem czego się po tym spodziewasz ale to kawał zwykłego taniego aluminium a nie konstrukcja będąca ukoronowaniem życia zawodowego najwybitniejszych inżynierów. Wszystko można ale niekoniecznie się opłaca. Nie liczy się układ napędu tylko ratio. Ok, to jaki rower byś polecił do kwoty około 5000? 3 minuty temu, Sk27 napisał: Każda z tych ram jest w porządku. Z tego co widzę to na Cannondale będziesz nieco bardziej pochylony. Co do napędu to najlżejsze przełożenie w tych rowerach jest niemal identyczne, więc tutaj napęd 1x12 nie będzie problemem. Osprzęt można zmienić, ale w przypadku tych rowerów raczej będzie to nieopłacalne, w przypadku Meridy trudno coś zarzucić jeśli chodzi jakość osprzętu, z kolei Sram SX zbiera kiepskie opinie. Jeśli chodzi o napęd 3x czy 1x to już jest kwestia preferencji. Sam mam w rowerze crossowym napęd 1x, wcześniej miałem 3x i większość czasu jeździłem na środkowej tarczy. Dzięki za info o pochylonej sylwetce, to dla mnie bardzo ważny czynnik, bo nadgarstki mam dość wrażliwe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 14 Stycznia Udostępnij Napisano 14 Stycznia Giant roam (najlepiej z rocznika 23), canyon pathlite, polygon heist Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IvanZamorano Napisano 18 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia Dziękuję za pomoc Panowie. Wybór padł na CX 1. Canyon był mocnym konkurentem, ale brak przymiarki był tu decydujący. Geometria ramy była czynnikiem decydującym oraz fakt, że Cannondale w napędach 1x12 stosuje odsunięcie kasety by uniknąć zbyt dużych skosów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 18 Stycznia Udostępnij Napisano 18 Stycznia Cytat że Cannondale w napędach 1x12 stosuje odsunięcie kasety by uniknąć zbyt dużych skosów. Że co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcesco Napisano 18 Stycznia Udostępnij Napisano 18 Stycznia Przesunięcie osi tylnego koła, czyli upierdliwy wymysł Cannondale'a jednak u niektórych jest uważany za zaletę 😆 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IvanZamorano Napisano 18 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 18 Stycznia Mam jeszcze pytanie odnośnie łańcucha. Czytałem, że łańcuch SRAM Eagle SX jest kiepskiej jakości. Czy mogę używać łańcucha GX? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 18 Stycznia Udostępnij Napisano 18 Stycznia Możesz, ale jak SX jest jeszcze gorszy niż GX to wiele nie zmienia. Mój GX jest bardziej wyciągnięty po 400 km niż XT po 1200... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 19 Stycznia Mod Team Udostępnij Napisano 19 Stycznia Jak łańcuch do napędu Srama Eagle to tylko X01 lub XX1. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IvanZamorano Napisano 19 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 19 Stycznia Ile taki łańcuch X01/ XX1 wytrzyma i czy mogę jakiś czas pojeździć na tym fabrycznym SX? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 19 Stycznia Udostępnij Napisano 19 Stycznia Możesz. Tak z 50km. Potem zacznie Ci zżerać napęd. X01 większość tutaj chwali, ale dla mnie to jedynie nieco lepsza plastelina. Napęd GX z łańcuchami X01 wytrzymał u mnie w znośnym stanie maksymalnie pół roku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IvanZamorano Napisano 20 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia W dniu 19.01.2024 o 06:09, bogus napisał: Jak łańcuch do napędu Srama Eagle to tylko X01 lub XX1. Ile ogniw potrzebuję? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 21 Stycznia Mod Team Udostępnij Napisano 21 Stycznia Każdy łańcuch po zakupie należy odpowiednio skrócić. Ile potrzebujesz ogniw to wiesz tylko Ty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IvanZamorano Napisano 2 Lutego Autor Udostępnij Napisano 2 Lutego @bogus Czy mógłbyś mi odpowiedzieć czy łańcuch X01 ma oznaczenie na ogniwie 028? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
IvanZamorano Napisano 14 Lutego Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego Przejechałem pierwsze 200 km na nowym rowerze i jak na razie CX1 spisuje się rewelacyjnie. Gdyby ktoś miał jakieś pytania odnośnie tego modelu to służę pomocą Pytanie mam o nowy łańcuch, będę wdzięczny za podzielenie się wiedzą. Kupiłem X01 wersję OEM i chciałbym się upewnić, że jest to rzeczywiście ten model łańcucha, po czym go rozpoznać, jedyna cecha to liczba 028 na niektórych ogniwach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.