zekker Napisano 12 Stycznia Udostępnij Napisano 12 Stycznia 14 godzin temu, uzurpator napisał: Jedynie gwintowane stery rzeczywiście z rynku zeszły. Nie zeszły, są nadal montowane w nowych rowerach. Wystarczy przejrzeć ofertę podstawowych miejskich, choć nawet trafiają się w rowerach za około 3,5k. Tak samo są dostępne jako części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 12 Stycznia Mod Team Udostępnij Napisano 12 Stycznia 12 godzin temu, leejoonidas napisał: zgubienie osi w trawie po demontażu koła zapewne też ktoś doświadczył. Raczysz Pan żartować - chyba prędzej sprężynek pod QR ludzie szukali PS wiem, że niektórzy nie rozkręcają szpilki całkowicie 1 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia Ok, mozecie tam sie dalej zachwycac qr, czy nawet wypisywac kosmosy o problemach ze sztywna oska ;-)) Moze to poprawi humor posiadającym taki sprzet. Mi poprawia jak czytam że gubi oske w trawie ;-)) Ok nie wszystkoe rozwiazania TA sa dobre jak np RAT Focusa...ale jak ktos wie jak dokrecic oske, jest swiadom tego w ktora strone to wszystko idzie, to raczej nie wybierze na trzezwo poważnego roweru z qr, czy jakims prawie TA treka czy tymbardziej streami skrecanymi..tylko pojdzie w normalne standardowe wkrecane TA, czy to w szosie czy to w mtb. Chyba nie jest trudne odkrycie jakie sa najbardziej popularne rozwiazania aktualnie stosowane,czy to szosie czy w mtb. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia (edytowane) Szybkozamykacze wpisują się w historię kolarstwa, = momentalna akcja wymiany koła, albo nawet samodzielna zmiana szytki i powrót na trasę wyścigu... dziś wozy serwisowe zamieniają nie koła tylko całe rowery. Nasz sentyment i docenianie klasyki to jedno. Podczas sięgania po współczesne konstrukcje jest się skazanym na nowe standardy, ale wśród nich warto też dobrze rozpoznać opcję najlepszą technicznie i rokującą na utrzymanie się na rynku... Do dziś jeżdżę na rowerze z końca lat 50 z napędem ( unowocześnionym z 2x4 do 2x6) Rower ma ponad 60 lat, wciąż te same stery, korbę i suport, poza wagą - nie przeszkadza mi w mocnej jeździe na szosowych pętlach Mazowsza z oponami szosowymi, ale po założeniu kół 38/32 mm udaje grawela.... Chciałbym zobaczyć wirtualnie nad każdym mijanym współczesnym kolarzem datę nadchodzącej kasacji jego nowożytnej ramy z karbonu... Czy walor użytkowy ich wygląd, sztywność, komfort, lekkość pozwala nam prognozować ich dalsze używanie przez kolejne pół wieku? Jeszcze nie mam precyzyjnych poglądów dotyczących używania karbonu i ekologicznego aspektu naszych wyborów w salonach sprzedaży, ale wizja jednej stalowej ramy na życie , która w razie upadku jest do naprawy albo przetopienia, budzi nostalgię za życiem mniej nastawionym na jednorazówki. Edytowane 13 Stycznia przez itr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia W dniu 12.01.2024 o 13:04, KrissDeValnor napisał: Raczysz Pan żartować - chyba prędzej sprężynek pod QR ludzie szukali PS wiem, że niektórzy nie rozkręcają szpilki całkowicie Rozkręcać szpilkę to jak sikać na siedząco. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marvelo Napisano 13 Stycznia Udostępnij Napisano 13 Stycznia (edytowane) 3 godziny temu, itr napisał: Do dziś jeżdżę na rowerze z końca lat 50 z napędem ( unowocześnionym z 2x4 do 2x6) Rower ma ponad 60 lat, wciąż te same stery, korbę i suport, poza wagą - nie przeszkadza mi w mocnej jeździe na szosowych pętlach Mazowsza z oponami szosowymi, ale po założeniu kół 38/32 mm udaje grawela.... Aż tak wiekowych ram nie mam, ale obie moje stalówki (cross Brennabor i góral Bianchi) pochodzą jeszcze z lat 90-tych ubiegłego wieku i wciąż można na nich jeździć. Typowe rozstawy haków QR (135/100 mm) nigdy się nie przedawnią, a przy hamulcach obręczowych żadnych problemów z przesuwaniem się kół nie notowałem. Nawet nie trzeba specjalnie manipulować kołem po ponownym montażu, by nie ocierało o hamulce. Wkładasz, zapinasz i jedziesz. Edytowane 13 Stycznia przez marvelo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 14 Stycznia Udostępnij Napisano 14 Stycznia 20 godzin temu, itr napisał: Szybkozamykacze wpisują się w historię kolarstwa, = momentalna akcja wymiany koła, albo nawet samodzielna zmiana szytki i powrót na trasę wyścigu... dziś wozy serwisowe zamieniają nie koła tylko całe rowery. Nasz sentyment i docenianie klasyki to jedno. Podczas sięgania po współczesne konstrukcje jest się skazanym na nowe standardy, ale wśród nich warto też dobrze rozpoznać opcję najlepszą technicznie i rokującą na utrzymanie się na rynku... Do dziś jeżdżę na rowerze z końca lat 50 z napędem ( unowocześnionym z 2x4 do 2x6) Rower ma ponad 60 lat, wciąż te same stery, korbę i suport, poza wagą - nie przeszkadza mi w mocnej jeździe na szosowych pętlach Mazowsza z oponami szosowymi, ale po założeniu kół 38/32 mm udaje grawela.... Chciałbym zobaczyć wirtualnie nad każdym mijanym współczesnym kolarzem datę nadchodzącej kasacji jego nowożytnej ramy z karbonu... Czy walor użytkowy ich wygląd, sztywność, komfort, lekkość pozwala nam prognozować ich dalsze używanie przez kolejne pół wieku? Jeszcze nie mam precyzyjnych poglądów dotyczących używania karbonu i ekologicznego aspektu naszych wyborów w salonach sprzedaży, ale wizja jednej stalowej ramy na życie , która w razie upadku jest do naprawy albo przetopienia, budzi nostalgię za życiem mniej nastawionym na jednorazówki. Nie neguje tego ze qr to kawał kolarstwa.Tak bylo, ma to rozwiazanie swoje plusy i minusy. Co do trwalosci ram karbonowych, na pewno wielka zaleta karbonu, to mozliwosc nparawy ramy nawet po grubym dzwonie, ramy alu sa prawie nienaprawialne, ze stala jak z karbonem, majac dobry warsztat, dostep do rurek, mozna naprawic wszystko. Co do zużywania sie tych ram, moj znajomy na jednej ramie jezdzi od paru lat ultra maratony, imprezy krajowe jak i europejskie, aktualnie rama ma nastukane 50tys km w kazdych warunkach. Nie widac aby tracila sztywnosc czy sie miala rozleciec. Teraz mozna zadac pytanie, czy karbonowy rower zuzywa sie od stania czy od jezdzenia? Czy po przejechaniu 50 czy 100tys km można sobie pozwolic na zmiane roweru/ramy ? Czy do porzygu trzeba jezdzic takim rowerem? Ile to trzeba robic przebiegu by prawilnie pozwolic sibie na zmiane, ot aby np sprobowac wspolczesnego sprzetu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 14 Stycznia Mod Team Udostępnij Napisano 14 Stycznia Przecież wymiana sprzętu to tylko (albo aż) kwestia grubości portfela i kaprysu (ale też nie każdy rzuca się na nowe, nawet jeśli go na to stać) - w pandemii dochodziła jeszcze mocno ograniczona dostępność. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 14 Stycznia Udostępnij Napisano 14 Stycznia Pytanie o to czy karbonowa rama widelec nieużywane się z czasem tracą pierwotną wytrzymałość filozoficznie trafia w punkt. Wytrzymałość ww tworzywa, często wykonanego w chińskiej manufakturze nie do oszacowania mimo loga nawet dobrej marki. Zakup roweru używanego - na własne ryzyko ( karbon po dużym dzwonie czasem nie traci kształtu, można nie domyślać się że struktura trzyma się na słowo honoru ) Pękanie karbonu w kraksach na kryteriach czy wyścigach z bagnetami kikutów, które mogą zabić. Trzaski w nieidealnych gniazdach suportu czy sterach , w pogoni za wagą ramy upraszcza się dopuszczając koncepcyjne błędy - patrz np Trek. Dziury w ramie od kamieni - w MTB. Moja ukochana rama MTB, pękła przy ok 2000 czy 3000 km... 1250 g przy rozmiarze 19" uszkodzenie wykryte zaczepianiem szmatki przy myciu roweru. Gary Fisher by Trek. Wszystko pęka, alu stal czy karbon... Pogoń za masą, nowością, sprzedaż nowego roweru co 2 trzy lata ( w świecie neoarystokracji norma) jest pewnym rozstroju z zrównoważoną relacją z naszym środowiskiem naturalnym.... W przypadku trwałych rowerów stalowych np szosówek z lat 80 - można uznać że życie egzemplarza mogło przeciągać się na dziesięciolecia, karbonowy rower może kilka razy zmienić właściciela,ale raczej nie osiągnie tak dobrego okresu zdatności do użytkowania... W przypadku MTB rozwój niesamowicie wpłynął na wartości użytkowe rowerów współczesnych, jednak szosa i gravel dość dobrze radzą sobie w projektach tradycyjnych opartych na stali czy np starych standardach mocowania suportu czy piast... to nie znaczy że trzeba jechać z manetkami ciernymi na ramie... Jednak klasyka w tym hamulce obręczowe, wypierane z rynku masowego wciąż mają pełną i dobrą skuteczność- wystarczającą dla potrzeb przeciętnego zjadacza chleba w kolarstwie Nowe rozwiązania są ciekawe i przeważają w tabelkach sprzedaży, ale nie trzeba w czambuł potępiać np piast 130 mm z QR... Ich jedyną wadą jest to że standard wyszedł z mainstreamu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 16 Stycznia Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia ...no nie do końca jedyną, bo jednak cechują się większą upierdliwością przy montażu "żeby nie ocierało" (w połączeniu z obręczówkami to już "wogle", bo trzeba hamulec rozkręcić, żeby wyjąć koło) + wydaje mi się, że z jakiegoś tajemniczego powodu większość jednak szpilki rozkręcała i gubiła te zakichane sprężynki PS żeby zgubić grubą sztywną ośkę, to już trzeba być artystą... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia "...no nie do końca jedyną, bo jednak cechują się większą upierdliwością przy montażu "żeby nie ocierało" " Porada mechanika: 1. Postaw rower na kołach. 2. Zluzuj QR 3. Rower osiada w hakach w jednej, tej samej, pozycji 4. Zamknij QR Włala. Nic nie ociera. 10zł przelać na konto. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team KrissDeValnor Napisano 16 Stycznia Mod Team Udostępnij Napisano 16 Stycznia Podaj numer, to może się więcej uzbiera 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 16 Stycznia Udostępnij Napisano 16 Stycznia W dniu 12.01.2024 o 00:16, Rafał87 napisał: o do QR 141 (boost) to kross w levelach aluminiowych je stosuje, karbonowe mają sztywną os Marin też, co najmniej w Pine Mountain 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia 22 godziny temu, KrissDeValnor napisał: wydaje mi się, że z jakiegoś tajemniczego powodu większość jednak szpilki rozkręcała i gubiła te zakichane sprężynki To faktycznie musi być tajemniczy powód, bo skoro QR szybsze, to po co wyjmować szpilkę i przedłużać sprawę? Ja nigdy nie rozkręcałem, chyba że nie dało rady inaczej (wymiana szpilki, jakieś dziwne mocowania bagażnika kolidujące z zaciskiem). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia Szpilki trzeba było odkręcić np 6 machnięć żeby wysunąć z haków koło przednie, jak ktoś się rozmachał to mu się rozsypywała w trawę. dlatego podstawowe motto życiowe: "NIENAMACHAĆSIĘ" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Punkxtr Napisano 17 Stycznia Udostępnij Napisano 17 Stycznia Bo trzeba wybierać takie qr, w których sprężynek nie da się zgubić 🙂 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 18 Stycznia Udostępnij Napisano 18 Stycznia A propos wymarłych standardów - w mojej Cortinie jest połączenie QR ze sztywną osią - Naild 12-3-9. Jest może nieco wolniej niż klasycznym QR ale na pewno szybciej niż przy sztywnej osi na imbus czy nawet z "wajhą". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.