Skocz do zawartości

[2000-3000zł] Rower w przedziale cenowym


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!
Niedługo wiosna, a więc czas na wybór nowego sprzętu. Niestety na tą chwilę rower który zdecydowałem się kupić wcześniej (indiana x pulser 5.9) jest już niedostępny w sprzedaży i muszę poradzić się Was, który sprzęt na tą chwilę lub w niedalekiej przyszłości (wiosna) jest wart uwagi, jeśli chodzi o przeznaczenie które opisze po krótce i decydując się na tą indianę, którą już nie jest dostępna w sprzedaży?

Na rowerze jeżdżę przeważnie sezonowo (od kwietnia do października), raczej unikam zimowych wypadów, jednak zdarzyło się, że przez dwa lata jeździłem również w śniegu, deszczu, błocie. Jednorazowe dystanse które pokonuje to trasy na 30-60km, jednak nie powiem że zdarzają się też dłuższe, ale nie przekraczające 100km na jeden wypad. Tygodniowo robię między dwoma, a trzema takimi wypadami - zależy jak pogoda dopisze, jak z samopoczuciem i wolnym czasem. Tereny po jakich się poruszam są przeróżne - asfalt, ścieżki rowerowe, delikatny żwirek z kamieniami, leśne ścieżki, trawa, piasek, korzenie, duże kamienie, z górki i pod górkę. Czasami podczas jednej trasy poruszam się po wszystkich wcześniej wymienionych terenach. 

Zamierzam kupić rower w przedziale cenowym 2000-3000, żeby posłużył mi zarówno do jazdy po asfalcie, jak i jazdy po piaszczystych, leśnych terenach, ale żeby również nie miał problemu z pokonaniem kilkuset metrów po korzeniach lub kamieniach na jednej trasie. Planuje robić nim 50-150km tygodniowo. Zamierzam przerzucić się teraz na ramę w rozmiarze M oraz koła 29'', ponieważ mam wrażenie, że mój obecny rower na którym jeżdżę już tyle czasu jest dla mnie delikatnie za mały (chociaż w sklepie rowerowym zapewniali, że idealnie pasuje pod mój wzrost...)

Obecnie jeżdżę na Kross Level R2 z 2015 roku: (Kross Lever R2 2015) na ramie S, co według specyfikacji tej strony jest to rozmiar 17". Chciałbym teraz przerzucić się na pewno na opony 29 i czy mam dalej celować w ramę 17" czy może jednak w 19"? Mam 176cm wzrostu i doczytałem, że jest to pogranicze między rozmiarami ramy, jednak wydaje mi się, że ten rower na którym jeżdżę teraz jest delikatnie za mały jak na mnie...

 

Z uwagi, że jednak lasy i łąki są tylko częścią tras które pokonuje (powiedzmy jakieś 30% całej trasy), lepiej jeśli wybiorę napęd 2x10?

Żeby zobrazować jak wyglądała moja sytuacja z obecnym rowerem:
Posiadam Kross Level R2 z 2015 roku, mam go od niecałych 8 lat. Przez pierwsze trzy lata od momentu kupna nie przejechałem na nim nawet 1000km, z czego do naprawy dałem go tylko raz, ponieważ miałem jakiś problem z hamulcami. Przez kolejne 3 lata przejechałem na nim około 3000km i nic z nim nie robiłem oprócz wyczyszczenia łańcucha i zębatek raz do roku. Przez ostatnie dwa lata można powiedzieć że sytuacja powtórzyła się z początku, ponieważ również nie zrobiłem na nim więcej niż 1000km.

Podsumowując, rower posiadam od niecałych 8 lat, przejechałem na nim łącznie niecałe 5000km, w serwisie był raz z powodu hamulców i co roku "odświeżałem" go przed sezonem - czyszcząc łańcuch i zębatki, następnie smarując olejem. Oprócz tego miałem dwa albo trzy razy przebitą dętkę. Na jesień została wymieniona kaseta oraz łańcuch. Rower nigdy nie miał serwisowanych amorów, nigdy nie był rozkręcany na części pierwsze i czyszczony z dokładnością chirurga, nigdy nawet nie miał regulowanych przerzutek.
Kolejny sezon chciałbym zacząć od wiosny zaczynając jeździć na nowym sprzęcie. Na nowym rowerze planuje jeździć 2x więcej niż na obecnym i mam również nadzieje, że posłuży mi równie dobrze jak ten obecny.

Dziękuje wszystkim za każdą odpowiedź. Liczę na Was, ponieważ wiosna już niedługo!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie widzę specjalnie sensu doradzania roweru 2-3 miesiące na zapas bo nie wiadomo co będzie akurat dostępne i w jakiej cenie. Może być akurat jakaś ciekawa promocja.

No ale powiedzmy że np. Focus Whistler 3.8 wpisuje się w twoje wymagania którego można dostać dobrze poniżej 3000 zł. Napęd pełna Deorka 2x11 z powietrznym XCR'em.

image.png

 

Edytowane przez keltu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znam się aż tak na sprzęcie, dlatego wolałem założyć temat wcześniej, bo nie wiem kiedy jest odpowiednia pora na kupno nowego sprzętu. Chciałbym wiedzieć na jaki sprzęt mam zwracać uwagę i patrzeć jak wahają się ceny, ponieważ wstępnie podałem, że chce kupić za 2-3 miesiące, a nie dodałem, że jeśli jest coś godnego uwagi na tą chwilę, czy pojawi się za dwa tygodnie lub miesiąc to również jestem tym zainteresowany. Bardziej chodziło mi, że przeważnie wyruszam na pierwsze wyprawy koło kwietnia, gdy wiosenka przychodzi :)

1 minutę temu, Sobek82 napisał:

Między 2000 a 3000 to wiele się zmienia, nie ma czegoś takiego w tych kwotach, chyba że zaprzyjaźniony dealer zrobi upust o tysiaka, co innego w rowerach o kwotach rzędu 5k 8k 12k 15k czy 30k

Jeśli niewiele się zmienia, a kwota może różnić się nawet o 1000zł to jednak wolę ten sam osprzęt w niższej cenie :)

11 minut temu, Sobek82 napisał:

Tego jest tyle że dramat od rowerów w kwocie 3k na Tourney'u i uginaczach po Deore 11s i podstawowe powietrzne amorki.

https://allegro.pl/oferta/romet-mustang-m6-bordowy-2022-13098042427

Media expert otwiera swoje garaże rowerowe na początku kwietnia?

Ten co podałeś ma napęd 1x11? Interesowałoby mnie minimum te 2 z przodu.

17 minut temu, keltu napisał:

No ale powiedzmy że np. Focus Whistler 3.8 wpisuje się w twoje wymagania którego można dostać dobrze poniżej 3000 zł. Napęd pełna Deorka 2x11 z powietrznym XCR'em.

Mówisz o tym?:
https://allegro.pl/oferta/rower-focus-whistler-3-8-rozm-m-deore-2x11-14915124705

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, keltu napisał:

@TooMii0 Dokładnie.

I on jest wart uwagi według Ciebie? Dorównuje wyżej wspomnianej przeze mnie już niedostępnej indianie x pulser 5.9? Wole się upewnić dwa razy, ponieważ w zeszłym roku bardzo mi ją polecano, że w tym przedziale cenowym ponoć nie było lepszego wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co prawda ten Whistler nie należy do najlżejszych rowerów ale ta Indiana to już zupełnie kloc (15 kg) na jakiś dziwnych obręczach (JHT HLQC-38A) chyba rodem z Aliexpress.

Chociaż nie znam tych marketowych Indian więc nie będę się wypowiadał szerzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo chciano sprzedać, ta indiana w ogóle nie wygląda, gorzej prezentuje się linkowany wczoraj ten wyrób

https://trekking24.pl/pl/gorskie/11890-38485-storm-shark-80-popielczarny-2024.html#/422-rozmiary-21

w rowerach do 4k są montowane piasty TX505

Przeważnie, czyli takie tourney'e.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Sobek82 napisał:

Bardzo chciano sprzedać, ta indiana w ogóle nie wygląda, gorzej prezentuje się linkowany wczoraj ten wyrób

https://trekking24.pl/pl/gorskie/11890-38485-storm-shark-80-popielczarny-2024.html#/422-rozmiary-21

Nie brać w ogóle pod uwagę już tej indiany i marketówek? Skupić się bardziej na podanych przez Was producentach rowerów? 

6 minut temu, keltu napisał:

Co prawda ten Whistler nie należy do najlżejszych rowerów ale ta Indiana to już zupełnie kloc (15 kg) na jakiś dziwnych obręczach (JHT HLQC-38A) chyba rodem z Aliexpress.

Co prawda nie zależy mi na tym żeby rower był lekki jak piórko, jednak co prawda, sporo ważyła ta indiana i też zwróciło to moją uwagę. 
Najważniejsze dla mnie jednak jest to, żeby rower służył mi na kolejnych kilka lat i nie było większych problemów z podzespołami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem dokładnie kiedy ale Focus miał na tego Whistler'a promkę za 2400 zł, prawie wszystkie na allegro są po 2799, myślę że różne podmioty kupiły w promocji i sprzedają go z marżą, plus opłata allegro, ciężko będzie dostać rower w takim setup'ie poniżej trzech tysięcy, więc ten Whistler jest spoko wyborem, za kilka stów więcej zaczynają się boost'y, sztywne osie i taperowane głowy.
jak np. decathlonowski kamienny jeźdźca

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore-1x11/_/R-p-330066

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Sobek82 napisał:

Nie wiem dokładnie kiedy ale Focus miał na tego Whistler'a promkę za 2400 zł, prawie wszystkie na allegro są po 2799, myślę że różne podmioty kupiły w promocji i sprzedają go z marżą, plus opłata allegro, ciężko będzie dostać rower w takim setup'ie poniżej trzech tysięcy, więc ten Whistler jest spoko wyborem, za kilka stów więcej zaczynają się boost'y, sztywne osie i taperowane głowy.
jak np. decathlonowski kamienny jeźdźca

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-xc-100-29-deore-1x11/_/R-p-330066

Będę miał tego Focusa na uwadze w takim razie. Nie chciałbym przekraczać budżetu 3000zł, a o decatlonowych rockriderach już się nasłuchałem trochę, jednak one bardziej kierowane są chyba pod wyścigi i górskie zjazdy, mi taki rower nie jest potrzebny tak naprawdę. No i ma 1x11, a mi zalezy na tym, żeby miał chociaż 2 z przodu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę to chyba pozostanie mi wybór między wspomnianym Focusem, a Rometem. Pytanie - który lepszy i na którego typowo się ustawić. 
Focus posiada napęd 2x11 co jest dla mnie bardzo dużym plusem. Pod względem osprzętu nie widzę dużej różnicy lub po prostu się na tym aż tak nie znam. Co możecie powiedzieć o amortyzatorach w tych dwóch modelach? Są podobne czy któryś z nich bardziej się wyróżnia? Zastanawia mnie dopisek na aukcji w focusie - "Producent zastrzega możliwość zmiany specyfikacji, materiałów oraz wyposażenia bez wcześniejszej informacji. Amortyzator jest wybierany losowo przez producenta."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak już jesteśmy przy tej kwestii to mam jeszcze pytanie - planuje robić około 150km tygodniowo, ale z doświadczenia wiem, że jak teraz jeździłem czasami niecałe 100km tygodniowo to po kilku jazdach musiałem zrobić dłuższy odpoczynek, ponieważ brzydko mówiąc dupsko i okolice prostaty nie dawały rady... Co polecacie na tą dolegliwość? Boje się, że przy dłuższych trasach znów ból będzie na tyle mocny, że nie będę mógl na drugi dzień wsiąść na rower, a co dopiero gdzieś jechać. Czy macie jakiś sprawdzony sposób? Wymieniłem siodełko na taki - https://allegro.pl/oferta/siodelko-zelowe-rowerowe-sportowe-medicus-pro-6-1-10200471367 - jednak nie czuje zbytnio różnicy przy trasach powyżej 20km... Co mógłbym jeszcze spróbować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem ustawić według różnych poradników i na różne sposoby i zawsze jest to samo, ból pojawia się już po 10-15km a im dłuższa trasa tym gorzej jest usiedzieć na siodełku. Myślałem o takich spodenkach z wkładką lub specjalnych majtach, lecz jednak oprócz bólu po dłuższej jeździe mam też problem z obtarciami na udach i okolicach tyłka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam jeszcze pytanie odnośnie kupna roweru przez internet. W podobnej cenie stacjonarnie niedaleko mojego zamieszkania nie jestem w stanie dostać tego Focusa za 2800zł, tak jak na allegro. Powiedzcie mi proszę jak wygląda kwestia przeglądu "zerowego", serwisu, czy ewentualnych reklamacji? Jak przychodzi spakowany rower i co jest do zamontowania samemu? Nie jestem w stanie sobie go wyregulować sam, ponieważ nie znam się aż tak na tym, a wiem że przy przeglądzie zerowym, który jest obowiązkowy do utrzymania gwarancji, robią to serwisanci. Nigdy nie miałem styczności z kupowaniem roweru przez internet, dlatego chciałbym żebyście naświetlili mi jak wygląda sytuacja.
Z góry dziękuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując przez internet zazwyczaj przychodzą wyregulowane trzeba tylko dokręcić przednie koło, kierownicę, siodełko ale możesz sobie do nich zadzwonić i zapytać. Serwis czy sprawy gwarancyjne możesz załatwić w najbliższym autoryzowanym punkcie producenta, możesz je sobie wyszukać na https://www.focus-bikes.com/int/store-locator/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet nie "możesz" jak pisze kolega powyżej a "musisz" bo z tego co pamiętam to Focus dla utrzymania gwarancji wymaga dokonania zalecanych przeglądów w swoich autoryzowanych punktach. Inne jakieś tam drobne regulacje, naprawy czy coś w tym stylu możesz robić gdzie chcesz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...