Kingins Napisano 7 Stycznia 2024 Napisano 7 Stycznia 2024 Witam mam problem z uginaczem RS lyrik na mrozie chodzi jak najtańszy suntour xct. To ja nie wiem po co kupować amortyzator za ponad tysiąc skoro chodzi tak samo jak ten za 150zł. Cytuj
Dokumosa Napisano 7 Stycznia 2024 Napisano 7 Stycznia 2024 Taki urok wszystkich tłumików olejowych. 3 Cytuj
Rumcajs. Napisano 7 Stycznia 2024 Napisano 7 Stycznia 2024 A są tłumiki nie olejowe? Po to się taki kupuje, żeby pracował dobrze w normalnej temperaturze, na mrozie jeździsz może w 5% całego użytkowania. 3 Cytuj
Mod Team sznib Napisano 8 Stycznia 2024 Mod Team Napisano 8 Stycznia 2024 Cytat A są tłumiki nie olejowe? Są. Cane Creek robił dampery z tłumieniem powietrznym. 1 Cytuj
Rumcajs. Napisano 8 Stycznia 2024 Napisano 8 Stycznia 2024 Dobra ale mówmy o współczenych konstrukcjach, nie pradawnych wynalazkach cannondale, cane creek itp. Cytuj
zekker Napisano 8 Stycznia 2024 Napisano 8 Stycznia 2024 11 godzin temu, Dokumosa napisał: Taki urok wszystkich tłumików olejowych. Jakoś sobie nie przypominam, żebym miał jakieś większe różnice w pracy, a na pewno nie tak duże, żeby porównywać do najtańszych konstrukcji. 11 godzin temu, Kingins napisał: Witam mam problem z uginaczem RS lyrik na mrozie chodzi jak najtańszy suntour xct. O jakich temperaturach mowa? Kiedy był ostatni serwis? Cytuj
Dokumosa Napisano 8 Stycznia 2024 Napisano 8 Stycznia 2024 No u mnie na 8 rowerów w których jest co najmniej reba przy -10 stopniach już robi się twardo a przy -15 praktycznie staje się sztywnym widłem. Cytuj
Kingins Napisano 8 Stycznia 2024 Autor Napisano 8 Stycznia 2024 (edytowane) Aktualnie - 15 stopni i ten złom mi się praktycznie nie ugina. Dopiero na dużych dziurach coś tam ugnie. Masakra ręce odpadają. Serwis był miesiąc temu. Edytowane 8 Stycznia 2024 przez Kingins Cytuj
Rumcajs. Napisano 8 Stycznia 2024 Napisano 8 Stycznia 2024 (edytowane) Tłumienia odkręcone na maksa? Może jest zalany złym olejem? Na pewno tam jest Maxima 3WT? Edytowane 8 Stycznia 2024 przez Rumcajs. Cytuj
akkwlsk Napisano 8 Stycznia 2024 Napisano 8 Stycznia 2024 Lepkość oleju zmienia się z temperaturą, normalna sprawa. Jeżeli często jeździsz zimą przy ujemnych temperaturach, to zalewaj tłumik sezonowo mniej lepkim olejem - inaczej problemu nie przeskoczysz, model amortyzatora raczej nie ma tu nic do rzeczy. 4 Cytuj
Mentos Napisano 8 Stycznia 2024 Napisano 8 Stycznia 2024 (edytowane) Ja właśnie zalałem Revelationa 2,5W w Hard Tailu, którego właściwie jako jedynego używam zimą, bo gravel jeszcze nie gotowy. Była poprawa, ale na zimnym nie ma opcji, zawsze praca będzie upośledzona. Ostatecznie wsadziłem sztywny wideł karbonowy, przynajmniej na tym syfie ze solą się nie niszczy a w teren i tak się nie pcham za bardzo w taki warun. Zaróno ZEB w fullowym je-bajku jak i PIKE w fullowym analogu sobie odpoczywają misiaczki moje snem zimowym 😉 Edytowane 8 Stycznia 2024 przez Mentos 1 Cytuj
severian Napisano 8 Stycznia 2024 Napisano 8 Stycznia 2024 Swego czasu za młodu jeździłem w takich i niższych temperaturach.Mój rekord to -20 na termometrze .Po godzinie-dwóch literalnie wszystko zamarzło .Amortyzatory ,linki w przerzutkach i hamulce .A na końcu ja .Szkoda by mi było sprzętu na takie warunki.Nie bez powodu wielu z nas na zimę ma zimówki . 4 Cytuj
sky87 Napisano 8 Stycznia 2024 Napisano 8 Stycznia 2024 W zimówce mam foxa 32 rythm 120mm. Zalany "swoimi" olejami i pracuje na tyle dobrze, że musiałem dołożyć token (model ten wychodzi bez tokenów, do mojej jazdy za szybko dobijał). Fakt, jest trochę spowolniona praca, ale dalej pracuje świetnie. 1 Cytuj
Kingins Napisano 9 Stycznia 2024 Autor Napisano 9 Stycznia 2024 14 godzin temu, severian napisał: Swego czasu za młodu jeździłem w takich i niższych temperaturach.Mój rekord to -20 na termometrze .Po godzinie-dwóch literalnie wszystko zamarzło .Amortyzatory ,linki w przerzutkach i hamulce .A na końcu ja .Szkoda by mi było sprzętu na takie warunki.Nie bez powodu wielu z nas na zimę ma zimówki . Jak niby stalowa linka ma zamarznąć? Mi jeszcze nie zamarzła a jest - 20. Jedyne uginacz zamarzł. Cytuj
zekker Napisano 9 Stycznia 2024 Napisano 9 Stycznia 2024 21 godzin temu, Kingins napisał: Aktualnie - 15 stopni i ten złom mi się praktycznie nie ugina. Dopiero na dużych dziurach coś tam ugnie. Masakra ręce odpadają. Serwis był miesiąc temu. To już faktycznie spory mróz i olej może gęstnieć, uszczelki sztywnieć. Od małych nierówności są opony. Zakładam, że masz jakieś konkretne w okolicach 2,4", więc można zejść z ciśnienia. Robiłeś sam, czy dawałeś do serwisu? Wczoraj Paragon Gold w drodze do pracy nie miał problemów. Było około -7°. Powrót wieczorem przy około -10° i też bez zauważalnej zmiany. Uśredniając jechałem po 40 minut, więc był czas na schłodzenie części. Cytuj
Mentos Napisano 9 Stycznia 2024 Napisano 9 Stycznia 2024 (edytowane) 30 minut temu, Kingins napisał: Jak niby stalowa linka ma zamarznąć? Mi jeszcze nie zamarzła a jest - 20. Jedyne uginacz zamarzł. Przecież nie chodzi stricte o zamarzanie tylko takie zgęstnienie smarów i oleju, że nic nie chce działać. Mój rekord ale to chyba z naście lat temu to jazda do pracy gdy rano było -25. Manetki praktycznie w ogóle nie reagowały, amor stał, jakoś się dotoczyłem, ale to było na zasadzie sprawdzenia się czy dam radę. 12km, 45min jazdy, no i powrót. Dało się, ale już mi się takich wyczynów nie chce powtarzać, nawet jak jest "tylko" -15. Ciekawe jak na dużych mrozach działają AXSy czy Di2. Edytowane 9 Stycznia 2024 przez Mentos 1 Cytuj
Molekpl Napisano 9 Stycznia 2024 Napisano 9 Stycznia 2024 Też nie raz na mrozie miałem tak, że mi zamarzł linka albo przerzutka czy manetka bo nie dawało się zamienić przełożenia. Cała zimę jeżdżę i tez zauważyłem, ze amor pracuje kiepsko. Więc albo rzadszy olej albo jeździć obserwować. Cytuj
Dokumosa Napisano 9 Stycznia 2024 Napisano 9 Stycznia 2024 Przy takich mrozach ślizgi pracują praktycznie na sucho. Olej smarujący nie ma szans się tam dostać co paradoksalnie poprawia pracę (olej by dodatkowo kleił golenie ze ślizgami). Problemem są tłumiki kompresji gdzie w pozycji w pełni otwartej przekrój przepływów jest symboliczny (np. w MC ze 2mm^2). 1 Cytuj
Mentos Napisano 9 Stycznia 2024 Napisano 9 Stycznia 2024 I się wydało, te cholerne tłumiki, po co one, kto teraz używa tłumików, chyba jakas mafia 😁 Cytuj
piter614 Napisano 9 Stycznia 2024 Napisano 9 Stycznia 2024 W takiej temperaturze raczej szanse marne by tłumik pracował poprawnie ,to raczej logiczne że olej zgęstnieje i słabo będzie lub praktycznie nie będzie się przelewał . Samochód który stoi na mrozie przy -20 też na początku jedzie jak by nie miał amortyzacji po chwili gdy olej poprzelewa się i zagrzeje to robi się taki jak trzeba ale to masa oraz budowa tego sprzętu . Tutaj szkoda sprzętu wszystko się szybciej zużyje . Moim zdaniem przy takiej temperaturze raczej nie ma co narzekać że słabo pracuje . 2 Cytuj
Qbek84 Napisano 10 Stycznia 2024 Napisano 10 Stycznia 2024 Ze strony Rock Shox: RockShox products are designed for optimal performance in temperatures ranging from 0° C (32° F) to 38° C (100° F). As temperature affects performance, some adjustment of air pressure and damping may be required within this range. Product performance will degrade in temperatures outside this range. RockShox products are not recommended for use in temperatures below -12° C (10° F) and above 49° C (120° F). https://suport.rockshox.com/hc/en-us/articles/4412304124187-Why-does-my-RockShox-suspension-fork-not-work-well-in-temperatures-below-freezing- 3 Cytuj
piter614 Napisano 10 Stycznia 2024 Napisano 10 Stycznia 2024 No i sądzę że tutaj nic więcej nie trzeba dodawać odnośnie sprzętu 😁 1 Cytuj
Qbek84 Napisano 10 Stycznia 2024 Napisano 10 Stycznia 2024 Jeszcze odnośnie amortyzatorów FOX, to na stronie znalazłem informację, że: Normal operating temperature range for FOX products is 20-140F. (-6.67 - 60 stopni) https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=1144 1 Cytuj
Mentos Napisano 11 Stycznia 2024 Napisano 11 Stycznia 2024 Chciałbym zobaczyć to działanie przy 60 stopniach 😉 Cytuj
zekker Napisano 12 Stycznia 2024 Napisano 12 Stycznia 2024 Lato, upał >30°, 10km zjazdu w porządnym terenie i olej może się nieco zagrzać w środku. Czy do 60° nie wiem ale zwykle zakresy temperatur są projektowane z zapasem. Poza tym, jak słońce przygrzeje w sprzęt, to może spokojnie do 50° nagrzać (na postoju, podczas jazdy powietrze jednak schłodzi). 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.