Kingins Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia Witam mam problem z uginaczem RS lyrik na mrozie chodzi jak najtańszy suntour xct. To ja nie wiem po co kupować amortyzator za ponad tysiąc skoro chodzi tak samo jak ten za 150zł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia Taki urok wszystkich tłumików olejowych. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia A są tłumiki nie olejowe? Po to się taki kupuje, żeby pracował dobrze w normalnej temperaturze, na mrozie jeździsz może w 5% całego użytkowania. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 8 Stycznia Mod Team Udostępnij Napisano 8 Stycznia Cytat A są tłumiki nie olejowe? Są. Cane Creek robił dampery z tłumieniem powietrznym. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia Dobra ale mówmy o współczenych konstrukcjach, nie pradawnych wynalazkach cannondale, cane creek itp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia 11 godzin temu, Dokumosa napisał: Taki urok wszystkich tłumików olejowych. Jakoś sobie nie przypominam, żebym miał jakieś większe różnice w pracy, a na pewno nie tak duże, żeby porównywać do najtańszych konstrukcji. 11 godzin temu, Kingins napisał: Witam mam problem z uginaczem RS lyrik na mrozie chodzi jak najtańszy suntour xct. O jakich temperaturach mowa? Kiedy był ostatni serwis? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia No u mnie na 8 rowerów w których jest co najmniej reba przy -10 stopniach już robi się twardo a przy -15 praktycznie staje się sztywnym widłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kingins Napisano 8 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia (edytowane) Aktualnie - 15 stopni i ten złom mi się praktycznie nie ugina. Dopiero na dużych dziurach coś tam ugnie. Masakra ręce odpadają. Serwis był miesiąc temu. Edytowane 8 Stycznia przez Kingins Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia (edytowane) Tłumienia odkręcone na maksa? Może jest zalany złym olejem? Na pewno tam jest Maxima 3WT? Edytowane 8 Stycznia przez Rumcajs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
akkwlsk Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia Lepkość oleju zmienia się z temperaturą, normalna sprawa. Jeżeli często jeździsz zimą przy ujemnych temperaturach, to zalewaj tłumik sezonowo mniej lepkim olejem - inaczej problemu nie przeskoczysz, model amortyzatora raczej nie ma tu nic do rzeczy. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia (edytowane) Ja właśnie zalałem Revelationa 2,5W w Hard Tailu, którego właściwie jako jedynego używam zimą, bo gravel jeszcze nie gotowy. Była poprawa, ale na zimnym nie ma opcji, zawsze praca będzie upośledzona. Ostatecznie wsadziłem sztywny wideł karbonowy, przynajmniej na tym syfie ze solą się nie niszczy a w teren i tak się nie pcham za bardzo w taki warun. Zaróno ZEB w fullowym je-bajku jak i PIKE w fullowym analogu sobie odpoczywają misiaczki moje snem zimowym 😉 Edytowane 8 Stycznia przez Mentos 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
severian Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia Swego czasu za młodu jeździłem w takich i niższych temperaturach.Mój rekord to -20 na termometrze .Po godzinie-dwóch literalnie wszystko zamarzło .Amortyzatory ,linki w przerzutkach i hamulce .A na końcu ja .Szkoda by mi było sprzętu na takie warunki.Nie bez powodu wielu z nas na zimę ma zimówki . 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sky87 Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia W zimówce mam foxa 32 rythm 120mm. Zalany "swoimi" olejami i pracuje na tyle dobrze, że musiałem dołożyć token (model ten wychodzi bez tokenów, do mojej jazdy za szybko dobijał). Fakt, jest trochę spowolniona praca, ale dalej pracuje świetnie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kingins Napisano 9 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 9 Stycznia 14 godzin temu, severian napisał: Swego czasu za młodu jeździłem w takich i niższych temperaturach.Mój rekord to -20 na termometrze .Po godzinie-dwóch literalnie wszystko zamarzło .Amortyzatory ,linki w przerzutkach i hamulce .A na końcu ja .Szkoda by mi było sprzętu na takie warunki.Nie bez powodu wielu z nas na zimę ma zimówki . Jak niby stalowa linka ma zamarznąć? Mi jeszcze nie zamarzła a jest - 20. Jedyne uginacz zamarzł. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 9 Stycznia Udostępnij Napisano 9 Stycznia 21 godzin temu, Kingins napisał: Aktualnie - 15 stopni i ten złom mi się praktycznie nie ugina. Dopiero na dużych dziurach coś tam ugnie. Masakra ręce odpadają. Serwis był miesiąc temu. To już faktycznie spory mróz i olej może gęstnieć, uszczelki sztywnieć. Od małych nierówności są opony. Zakładam, że masz jakieś konkretne w okolicach 2,4", więc można zejść z ciśnienia. Robiłeś sam, czy dawałeś do serwisu? Wczoraj Paragon Gold w drodze do pracy nie miał problemów. Było około -7°. Powrót wieczorem przy około -10° i też bez zauważalnej zmiany. Uśredniając jechałem po 40 minut, więc był czas na schłodzenie części. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 9 Stycznia Udostępnij Napisano 9 Stycznia (edytowane) 30 minut temu, Kingins napisał: Jak niby stalowa linka ma zamarznąć? Mi jeszcze nie zamarzła a jest - 20. Jedyne uginacz zamarzł. Przecież nie chodzi stricte o zamarzanie tylko takie zgęstnienie smarów i oleju, że nic nie chce działać. Mój rekord ale to chyba z naście lat temu to jazda do pracy gdy rano było -25. Manetki praktycznie w ogóle nie reagowały, amor stał, jakoś się dotoczyłem, ale to było na zasadzie sprawdzenia się czy dam radę. 12km, 45min jazdy, no i powrót. Dało się, ale już mi się takich wyczynów nie chce powtarzać, nawet jak jest "tylko" -15. Ciekawe jak na dużych mrozach działają AXSy czy Di2. Edytowane 9 Stycznia przez Mentos 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Molekpl Napisano 9 Stycznia Udostępnij Napisano 9 Stycznia Też nie raz na mrozie miałem tak, że mi zamarzł linka albo przerzutka czy manetka bo nie dawało się zamienić przełożenia. Cała zimę jeżdżę i tez zauważyłem, ze amor pracuje kiepsko. Więc albo rzadszy olej albo jeździć obserwować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 9 Stycznia Udostępnij Napisano 9 Stycznia Przy takich mrozach ślizgi pracują praktycznie na sucho. Olej smarujący nie ma szans się tam dostać co paradoksalnie poprawia pracę (olej by dodatkowo kleił golenie ze ślizgami). Problemem są tłumiki kompresji gdzie w pozycji w pełni otwartej przekrój przepływów jest symboliczny (np. w MC ze 2mm^2). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 9 Stycznia Udostępnij Napisano 9 Stycznia I się wydało, te cholerne tłumiki, po co one, kto teraz używa tłumików, chyba jakas mafia 😁 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 9 Stycznia Udostępnij Napisano 9 Stycznia W takiej temperaturze raczej szanse marne by tłumik pracował poprawnie ,to raczej logiczne że olej zgęstnieje i słabo będzie lub praktycznie nie będzie się przelewał . Samochód który stoi na mrozie przy -20 też na początku jedzie jak by nie miał amortyzacji po chwili gdy olej poprzelewa się i zagrzeje to robi się taki jak trzeba ale to masa oraz budowa tego sprzętu . Tutaj szkoda sprzętu wszystko się szybciej zużyje . Moim zdaniem przy takiej temperaturze raczej nie ma co narzekać że słabo pracuje . 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qbek84 Napisano 10 Stycznia Udostępnij Napisano 10 Stycznia Ze strony Rock Shox: RockShox products are designed for optimal performance in temperatures ranging from 0° C (32° F) to 38° C (100° F). As temperature affects performance, some adjustment of air pressure and damping may be required within this range. Product performance will degrade in temperatures outside this range. RockShox products are not recommended for use in temperatures below -12° C (10° F) and above 49° C (120° F). https://suport.rockshox.com/hc/en-us/articles/4412304124187-Why-does-my-RockShox-suspension-fork-not-work-well-in-temperatures-below-freezing- 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
piter614 Napisano 10 Stycznia Udostępnij Napisano 10 Stycznia No i sądzę że tutaj nic więcej nie trzeba dodawać odnośnie sprzętu 😁 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Qbek84 Napisano 10 Stycznia Udostępnij Napisano 10 Stycznia Jeszcze odnośnie amortyzatorów FOX, to na stronie znalazłem informację, że: Normal operating temperature range for FOX products is 20-140F. (-6.67 - 60 stopni) https://www.ridefox.com/fox17/help.php?m=bike&id=1144 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mentos Napisano 11 Stycznia Udostępnij Napisano 11 Stycznia Chciałbym zobaczyć to działanie przy 60 stopniach 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 12 Stycznia Udostępnij Napisano 12 Stycznia Lato, upał >30°, 10km zjazdu w porządnym terenie i olej może się nieco zagrzać w środku. Czy do 60° nie wiem ale zwykle zakresy temperatur są projektowane z zapasem. Poza tym, jak słońce przygrzeje w sprzęt, to może spokojnie do 50° nagrzać (na postoju, podczas jazdy powietrze jednak schłodzi). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.