Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Chodzi o rower do przejażdżek po tzw. terenie, gdzie jazda gravelem jest bez sensu ale też wypady kilka razy w roku w góry na 1 lub 2 dni. Chodzi o wypady w tempie REKREACYJNO - TURYSTYCZNYM,  żadnego ścigania, czelendżów, itp. Do tej pory objeżdżałem to starym Roamem 3 i nie brakowało mi niczego poza hamulcami na stromiznach (mam v-brake) i droppera jak miałem bagaż z tyłu. Mam jakieś 68kg jeżeli to ma znacznie.

Wymagania mam niewielkie:

- dropper albo możliwość zamontowania

- waga poniżej 13.5 kg

- musi mi się podobać

Budżet ok. 5500, może być więcej ale nie wiem czy warto przy tym do czego go potrzebuję.

Myślałem o takich modelach:

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-marin-bobcat-trail-5-2023  bardzo mi się podoba :)

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-giant-xtc-slr-29-2-2023?gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAtOmsBhCnARIsAGPa5yZDvLqgnTqP66Nu10qcgSXDo4qS7AFanOBOjinqQ3v0L7n8NJw-IusaAgXxEALw_wcB   waga ok. 12 kg

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-giant-talon-0-2023

https://www.greenbike.pl/rower-gorski-trailowy-cannondale-trail-se-3-29-gratis-p-6966.html    ma myk-myka

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-kellys-gate-30-pd34690/?v_Id=205528

Czy z moimi wymaganiami jest sens skupiać się na jakichś konkretnych rozwiązaniach czy po prostu brać co mi się podoba? Ewentualnie, czy jest coś czego ewidentnie unikać?

Napisano

@NerfMe chodziło mi o to, że jak miałem z tyłu większy bagaż a zjeżdżałem stromizną to nie mogłem cofnąć zadka za siedzenie żeby trochę przenieść ciężar ciała.

2 godziny temu, Qbek84 napisał:

Może Ci się spodoba moja oferta 🙂

 

@Qbek84 nie wpadł mi chyba w oko

 a poza tym ja amator jestem, większości nazw części co tam wypisałeś to słyszę pierwszy raz w życiu więc bym Twojej pracy nie docenił :)

Zostaję przy modelach z możliwością montażu bagażnika.

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-marin-bobcat-trail-5-2023 

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-kross-level-6-0-2022

https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-giant-talon-0-2023

 

Zobaczę je na żywo i kupię ten co najbardziej mi się spodoba z wyglądu.

Napisano

Jeśli chcesz dokupić sztycę regulowaną z wewnętrznym prowadzeniem linki to rama musi być do tego przystosowana. Giant XTC na pewno jest, Talon na pewno nie, nie wiem jak pozostałe rowery. 

Jeśli chodzi o " miałem z tyłu większy bagaż a zjeżdżałem stromizną to nie mogłem cofnąć zadka za siedzenie żeby trochę przenieść ciężar ciała" to pytanie gdzie miałeś ten bagaż, bo jak to ma być bagaż mocowany do sztycy to dropper wiele nie pomoże...

  • +1 pomógł 1
Napisano

Jak chcesz to Ci mogę odsprzedać nowy za 6200 zł:

KILK

W rozmiarze M - mam 182 cm i na mnie ciut za mały. Aluminiowy na sztywnych osiach z mocowaniem pod bagażnik i stopkę, dropper, na konkretnych bebechach, ale nie wszystko zgadza się z opisem ze strony ( korba, kaseta ).

Napisano

@thetere jutro jadę przymierzyć niższy model w rozmiarze L, zobaczę co mi wyjdzie z tego mierzenia

w necie znalazłem takie wskazania dla tego modelu, ja mam 176 cm, wygląda na to, że musiałbym celować w L-kę

obraz.thumb.png.685bbcfd295e1d8c6dd91bdcb25eb89a.png

Napisano

Panowie a co sądzicie o tym? https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-cannondale-trail-se-3-2023#additional

Czy jest coś co dyskwalifikuje ten model? Korba chyba na kwadrat ale szczerze to mi chyba nie przeszkadza. Poza tym ma już myk-myka, otwory na bagażnik, reszta wyposażenia chyba przyzwoita...

 

Alternatywnie rozważam tego https://pmbike.pl/product-pol-24418-Trek-X-Caliber-8-2022.html + montaż droppera.

To są moje top 2 na teraz.

Napisano

Też mi trochę chodzi po głowie taki rower, na teren w którym szkoda gravela a full nie ma sensu, w tym do turystyki. Myślę o rodzinie DSX ale nie wiem czy dla Ciebie to nie zbyt mało uMTBowio9ne rowery...

Napisano

Nie rozumiem jak można w rowerze za ponad 5 tys. zł (na stronie Cannondale był on niby pierwotnie za 6999 zł) można montować korbę na kwadrat.

Co to za stndard w tym Treku tylna oś Boost QR 141 mm?

Napisano
15 minut temu, spidelli napisał:

Też mi trochę chodzi po głowie taki rower, na teren w którym szkoda gravela a full nie ma sensu, w tym do turystyki. Myślę o rodzinie DSX ale nie wiem czy dla Ciebie to nie zbyt mało uMTBowio9ne rowery...

Ja nie mam fulla, potrzebuję coś z uginaczem. W turystyce nie chodzi o to, żeby podczas jazdy non stop koncentrować się na kawałku drogi przed kołem jak na wyścigach. Nawet dziadowski amor daje jednak ten komfort, że przy wjechaniu w jakieś dziursko czy korzeń nie ma tak mocnego pierdyknięcia.

@Greg1 Jak bym wiedział o co chodzi z tymi boostami to bym nie pytał na tym forum tylko doradzał jako ekspert :) Nie mam pojęcia :) W Cannondale mam sztywne osie, korbę zawsze można w przyszłości zmienić a z tymi ośkami to trochę gorzej. 

Napisano (edytowane)

Ja się nie pytałem Ciebie co to za standard tylko wskazałem Ci, że tak to określę: "ewentualne odstępstwo od normy", eksperyment z poszerzonym QR, gdzie coraz szerzej przyjmującym się standardem w "lepszych" rowerach jest sztywna oś a w tych bardziej budżetowych normalna oś QR. Pewnie za jakiś czas umrze to śmiercią naturalną i nawet części nie dokupiusz.

Wiem, że korbę można wymienić, sam to robiłem wymieniając Octalink na HTII ale nie zmienia to faktu, że wg mnie nie przystoi dawać korbę na kwadrat w rowerze za ponad 5 tys. zł

Edytowane przez Greg1
  • +1 pomógł 1
Napisano

Jest DSX z amorem, co prawda tylko 60 mm skoku (piszę z pamięci) ale rozumiem, że jednak szukasz czegoś "bardziej górskiego".

Ten boost 141 to jakiś wynalazek Treka, Marin też go stosuje w modelu Pine Mountain 1 - i to był powód, dla którego skreśliłem ten model - nie wiem jaka będzie dostępność części, a przecież roweru nie kupuje się na 2 sezony....

Napisano
22 minuty temu, spidelli napisał:

Jest DSX z amorem, co prawda tylko 60 mm skoku (piszę z pamięci) ale rozumiem, że jednak szukasz czegoś "bardziej górskiego".

Ten boost 141 to jakiś wynalazek Treka, Marin też go stosuje w modelu Pine Mountain 1 - i to był powód, dla którego skreśliłem ten model - nie wiem jaka będzie dostępność części, a przecież roweru nie kupuje się na 2 sezony....

O tym modelu nie wiedziałem. Szukam czegoś bardziej górskiego. DSX FS do mnie nie przemawia jakoś, przecież to zwykły cross.

Napisano

Faktycznie, spojrzałem w wymaganie w pierwszym poście tam nic takiego nie było. To niestety nie pomogę, zupełnie nie ogarniam tematu bagażnika, szczególnie jak chcesz rower, który trochę lepiej zjeżdża w cięższym terenie. 

Nie oceniam źle tego modelu Canondale. Oceniam tragicznie jego cenę. Jak dobrze pamiętam to jakiś czas temu pojawiały się zagraniczne oferty na ten model za około 3 tys. zł.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Bardzo dobra propozycja, może ktoś skorzysta. Z kosztami wysyłki i przeliczeniem kursu wychodzi ok. 4.400 zł. Ale Procaliber ma dodatkowo opuszczaną sztycę i ośki co daje jaką tam wartość i mam możliwość zakupu w sklepie stacjonarnym w mojej okolicy.

Uzgodniłem cenę 5.400, jutro jadę go zobaczyć i jak mi na żywo nie obrzydnie to kupuję. Może nie jest to najlepsza oferta ever ale zakładam, że też nie najgorsza.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...