lzk Napisano 6 Stycznia 2024 Napisano 6 Stycznia 2024 Pora wymienić koła z ciężkich aluminiowych na coś lżejszego przed nowym sezonem. Jazda asfalt/teren w stosunku 60/40. Opona wleci TUFO Thundero HD 700x40 (szersza chyba nie wejdzie), oczywiście bez dętki. Pierwsza myśl to złożyć coś lokalnie - np. Evanlite New Gravel na DT350 i Sapim D-Light. Eventualnie coś od Vinci lub Dandyhorse. Przeglądając jednak oferty i wyprzedaże posezonowe znalazłem wymienione w temacie Campagnolo Levante w bardzo dobrej cenie. Marka niby premium, ale testów za wiele nie ma, co to za piasty? jak z żywotnością i serwisowaniem vs DT350? Mam teraz mętlik czy iść w Campagnolo Levante (swoją drogą Włosi umieją w design) czy dopłacać i składać coś na DT350? Cytuj
Chociemir Napisano 6 Stycznia 2024 Napisano 6 Stycznia 2024 Popatrz jeszcze na Falcon - mają dobre opinie i są konkurencyjne cenowo. Cytuj
darthRara Napisano Poniedziałek o 18:04 Napisano Poniedziałek o 18:04 Dzień dobry, W swojej kolekcji mam 1 kpl Scirocco, 2 kpl Campagnolo Zonda, Bora One, kilka kompletów piast Centaura i Recorda, oraz bliźniaczej konstrukcji Fulcrum Rapid Red 3 700 i 650b. W żadnych ichniejszych kołach nigdy nie strzeliła mi szprycha, a sam sobie je kosmetycznie centruje w domu. Raz w roku robię też serwis piast. Rozbieram je do najmniejszej części, czyszczę, smaruję i składam. Jak jest potrzeba, to wymieniam jakiś element, ale oprócz uszczelek, kulek i konusów w Zondach 2013, nie było potrzeby. Koła Levante kręcą się na tych samych kulkach co piasty Recorda z 2002 roku, czyli HB-RE023. W Campagnolo lubię to, że zapewnia wieloletnie wsparcie w postaci części zamiennych, a jakość tych HB-RE023 jest wysoka. Budowa ich kulkowych piast jest niemal niezmienna od ponad 20 lat i można je bardzo precyzyjnie poskręcać, że toczą się niemal bez oporów i bez luzów oczywiście. Takie efekt w piastach DT Swiss jest niemożliwy do osiągnięcia. No i bębenki są prawie niesłyszalne. Nie jest to Rachet, ale zwykłe zapadki. Żadna filozofia. Jak ktoś lubi ciche piasty, to Campagnolo robi ciche. Z DT Swiss serwisowałem jedynie 240 z Ratchet exp i takie zwykłe 370 z zapadkami. DT robi przyjazne piasy w serwisie, ale ja nie lubię ich dźwięku oraz oporu. Do roweru używanego w każdych warunkach szkoda by mi było roweru z kołami od Campy, choć teraz w tej prawie zimie zajeżdżam te Fulcrumy, ale na suche warunki brałbym zdecydowanie Campagnolo. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.