Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Pora wymienić koła z ciężkich aluminiowych na coś lżejszego przed nowym sezonem. Jazda asfalt/teren w stosunku 60/40. 

Opona wleci TUFO Thundero HD 700x40 (szersza chyba nie wejdzie), oczywiście bez dętki.

Pierwsza myśl to złożyć coś lokalnie - np. Evanlite New Gravel na DT350 i Sapim D-Light. Eventualnie coś od Vinci lub Dandyhorse.

Przeglądając jednak oferty i wyprzedaże posezonowe znalazłem wymienione w temacie Campagnolo Levante w bardzo dobrej cenie.

Marka niby premium, ale testów za wiele nie ma, co to za piasty? jak z żywotnością i serwisowaniem vs DT350?
Mam teraz mętlik czy iść w Campagnolo Levante (swoją drogą Włosi umieją w design) czy dopłacać i składać coś na DT350?

  • 1 rok później...
Napisano

Dzień dobry,

W swojej kolekcji mam 1 kpl Scirocco, 2 kpl Campagnolo Zonda, Bora One, kilka kompletów piast Centaura i Recorda, oraz bliźniaczej konstrukcji Fulcrum Rapid Red 3 700 i 650b. W żadnych ichniejszych kołach nigdy nie strzeliła mi szprycha, a sam sobie je kosmetycznie centruje w domu. Raz w roku robię też serwis piast. Rozbieram je do najmniejszej części, czyszczę, smaruję i składam. Jak jest potrzeba, to wymieniam jakiś element, ale oprócz uszczelek, kulek i konusów w Zondach 2013, nie było potrzeby. 
Koła Levante kręcą się na tych samych kulkach co piasty Recorda z 2002 roku, czyli HB-RE023. W Campagnolo lubię to, że zapewnia wieloletnie wsparcie w postaci części zamiennych, a jakość tych HB-RE023 jest wysoka. Budowa ich kulkowych piast jest niemal niezmienna od ponad 20 lat i można je bardzo precyzyjnie poskręcać, że toczą się niemal bez oporów i bez luzów oczywiście. Takie efekt w piastach DT Swiss jest niemożliwy do osiągnięcia. No i bębenki są prawie niesłyszalne. Nie jest to Rachet, ale zwykłe zapadki. Żadna filozofia. Jak ktoś lubi ciche piasty, to Campagnolo robi ciche. 
Z DT Swiss serwisowałem jedynie 240 z Ratchet exp i takie zwykłe 370 z zapadkami. DT robi przyjazne piasy w serwisie, ale ja nie lubię ich dźwięku oraz oporu. 
Do roweru używanego w każdych warunkach szkoda by mi było roweru z kołami od Campy, choć teraz w tej prawie zimie zajeżdżam te Fulcrumy, ale na suche warunki brałbym zdecydowanie Campagnolo. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...