GladekWa Napisano 5 Stycznia Udostępnij Napisano 5 Stycznia Cześć, Jestem nowy na forum i poszukuję roweru, jak w temacie. Aktualnie jeżdżę na Specialized Crosstrail z chyba 2019 roku. Wszystko na tourney`u i hamulcach mechanicznych promax. Oszczędziłem przy kupnie, myśląc że z czasem sobie wymienię cały osprzęt na deore, jednak to nie takie proste Więc doszedłem do wniosku że lepiej kupić nowy rower niż bawić się w rzeźbienie w... Głównie jeżdżę miasto i las po drogach "utwardzonych", jednak czasami lubię zjechać z trasy w jakieś leśne ścieżki, górki, schodki. Gravel odpada (mój dobry kolega ma i po przejażdżkach to nie dla mnie). Mam 3 blaty z przodu jednak nie zmieniam i jeżdżę tylko na środkowej manewrując tylko tyłem. Myślałem o 2x10 2x11, ale bardziej o 1x11 1x12 Nastawiałem się na cross`y: Romet orkan 8 Merida crossway 700 Giant ROAM 1 lub 0 Unibike Xenon Osprzętowo wygrywa ale dla mnie jest brzydki Pewnie o jakimś zapomniałem Byłem wczoraj w dużym sklepie rowerowym i Pan polecał mi jednak rower MTB ze zmianą opon na cieńsze. Powiedział że w kwestii geometrii nie robi to dużej / odczuwalnej różnicy, a ze względu na ograniczenia ilości rowerów crossowych to na MTB łatwiej będzie znaleźć dobry osprzęt i dobrą ofertę. Polecał rower Superior XC 889 (chyba dokładnie ten model niestety nie zapisałem). Mi bardzo spodobał się Romet Mustang M8 w centrumrowerowe.pl jest dobra promka akurat. Zastanawiam się co wybrać, myślałem że idąc do sklepu trochę mi rozjaśni temat, jednak tylko nabrałem nowych wątpliwości. PS. Często jeżdżę obładowany więc możliwość dodania bagażnika, lub innego rodzaju sakw to ważny element, a po za tym lubię zapier... Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekmarek Napisano 6 Stycznia Udostępnij Napisano 6 Stycznia Merida chyba niewiele odstaje od Xenona, jeśli w ogóle. Ja rozważam jeszcze Kellys Phanatic 90. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 6 Stycznia Udostępnij Napisano 6 Stycznia Jak akceptujesz 3x10 to masz kompletny, lekki rower crossowy i jeszcze Ci kasa z budżetu zostanie: https://www.bike-discount.de/de/radon-scart-light-9.0-2 Zawsze Roama 1 z 2023 roku warto poszukać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekmarek Napisano 6 Stycznia Udostępnij Napisano 6 Stycznia (edytowane) Wolałbym przymierzyć się do roweru, bo jestem gdzieś pomiędzy M i L. Już druga osoba sugeruje Roam 1 z 2023 roku-dlaczego 2023 a nie 2024? Mam się obawiać osprzętu Cues? Edytowane 6 Stycznia przez marekmarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 6 Stycznia Udostępnij Napisano 6 Stycznia W 2024 zmienili napęd na Cues, przez co rower jest cięższy. Katalogowo kosztuje 5 tys. Roam 1 2023 można było niedawno znaleźć za 4 k. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekmarek Napisano 6 Stycznia Udostępnij Napisano 6 Stycznia Ale Cues to podobno przyszłość, więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 6 Stycznia Udostępnij Napisano 6 Stycznia Więc decyduj czy warto dopłacić 1 tys. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 6 Stycznia Udostępnij Napisano 6 Stycznia 21 godzin temu, GladekWa napisał: Często jeżdżę obładowany więc możliwość dodania bagażnika, lub innego rodzaju sakw to ważny element W takim razie Mustang M8 odpada, bo nie ma mocowań pod standardowy bagażnik. 21 godzin temu, GladekWa napisał: Byłem wczoraj w dużym sklepie rowerowym i Pan polecał mi jednak rower MTB ze zmianą opon na cieńsze Taka zmiana nie ma sensu, jak już to na delikatniejszy, gładszy bieżnik. Cieńsze opony zbiją jedynie masę. Przy drobnej różnicy będzie to niezauważalne, przy dużej może być problem z haczeniem korby o podłoże, bo cały rower pójdzie w dół. Cross czy góral, to musisz sobie odpowiedzieć czego ci brakuje w obecnym rowerze, gdzie nie daje sobie rady, gdzie czujesz, że nie możesz mocniej pojechać. Warto zwrócić uwagę na napęd, bo przy 1x w mtb dają zwykle zębatki 30 lub 32, do jazdy po płaskim może być mało. Nie zawsze da się zmienić na dużo większą zębatkę, limity przeważnie są do 34 czasem 36. W crossach z kolei może braknąć na podjazdy, bo fabrycznie montują coś z przedziału 42-46. Tutaj może być trochę łatwiej, bo mniejszą zębatkę rama przyjmie, więc zostaje jedynie kwestia czy znajdzie się odpowiednią pod mocowanie w korbie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GladekWa Napisano 6 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia Czyli mtb odrzucam. Najbardziej brakuje mi sztywności napędu, czuję jak mi się wygina wszystko w środku (mam 189cm i 93kg) jednocześnie nie napędza się dobrze mój rower, Mam na myśli że jak jadę siła rozpedu to porównując do poprzedniego strasznie zwalnia. Chyba to wina piast?. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 6 Stycznia Udostępnij Napisano 6 Stycznia Ciężko powiedzieć na odległość. Mogą być piasty, może być bębenek/wolnobieg, mogą ocierające hamulce, mogą opony. Do sprawdzenia gdzie jest opór. Na temat sztywności się nie wypowiem, za lekki jestem (koło 70kg), praktycznie nie czuję miękkości konstrukcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekmarek Napisano 6 Stycznia Udostępnij Napisano 6 Stycznia 3 godziny temu, NerfMe napisał: Więc decyduj czy warto dopłacić 1 tys. 500 zł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 6 Stycznia Udostępnij Napisano 6 Stycznia Wcześniej czy później napęd i tak będzie do zmiany. Chociaż jak są oferty na model 2024 za 4500 to też jest w porządku wyceniony rower, niczego mu nie brakuje w tej cenie. Może nawet lepiej mieć monogamiczny napęd niż mieszankę Shimano z kmc z Microshisftem i korba aluminiową niewiadomego producenta. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GladekWa Napisano 6 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 6 Stycznia Jak duza jest różnica przy jezdzie na crossach między amortyzatorami sprężynowymi, a powietrznymi? Przejrzałem 8 modeli( romet orkan 7 i 8, merida 500 i 700, roam 1, unibike viper zethos i xenon) i tylko xenon ma powietrzny. Hamulce Mt 400, Mt 200 , Mt 500, m6100, m7100, m8100. Który jest wystarczający? Piasty tx505, qc400, giant gx disc, m4050, m6000 duże różnice między tx505 a pozostałymi? Staram się ugryźć temat z innej strony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekmarek Napisano 6 Stycznia Udostępnij Napisano 6 Stycznia (edytowane) Roam 1 : Widelec SR Suntour NCX32-D LO 700C Air , 63mm Merida 700: Amortyzator SR Suntour NCX E-RL Air 63 mm Myślałem, że Air w nazwie oznacza powietrzny??? 4 godziny temu, NerfMe napisał: Chociaż jak są oferty na model 2024 za 4500 to też jest w porządku wyceniony rower, niczego mu nie brakuje w tej cenie. Może nawet lepiej mieć monogamiczny napęd niż mieszankę Shimano z kmc z Microshisftem i korba aluminiową niewiadomego producenta. W tej chwili Roam 1 2024 to mój faworyt (wygląd, nowy napęd, sentyment-mój pierwszy poważny rower to Giant Super Sierra; mam go do dzisiaj), potem Merida 700 (plus 1500 zł) i Phanatic (plus 900 zł). Tylko, że w takiej cenie dostanę rozmiar M. Algorytm na stronie Gianta pokazuje mi, że powinienem mieć właśnie M, ale nie bardzo chce mi się w to wierzyć :-) Tym bardziej, że różnice w reachu, stacku i długości górnej rury to odpowiednio 6 mm (410-416), 14 mm (620-634) i 10 mm (600-610), czyli aptekarskie, a jakoś wolę rower raczej nieco zbyt duży niż za mały. Edytowane 6 Stycznia przez marekmarek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 6 Stycznia Udostępnij Napisano 6 Stycznia Najpierw ludzie kupują za duże rowery a później tu na forum wypisują, że bolą ich karki, drętwieją ręce czy inne części ciała i co mają robić... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marekmarek Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia Wiesz, że chyba mam ten problem (choć nie tak straszny, jak Ty opisujesz i występujący dopiero po półtorej godziny jazdy) z Boreasem2-brakuje mi 2-3 cm na wysokość na mostku :-) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia 17 godzin temu, GladekWa napisał: Jak duza jest różnica przy jezdzie na crossach między amortyzatorami sprężynowymi, a powietrznymi? Kwestia konkretnych modeli, bo dobrze dopasowana sprężyna nie będzie gorsza od powietrznej. Dużo zależy od reszty konstrukcji, czyli jak dobry system tłumienia. Powietrzne przeważnie mają już jakieś tłumienie olejowe ale niekoniecznie jakieś super. Powietrzne maja ta przewagę, że bez większego problemu ustawi się pod swoją wagę. Ze sprężyną zależy jak się trafi, może się udać ustawić, a może być konieczna wymiana. Nie zawsze uda się znaleźć odpowiednie sprężyny do zamiany. Pierwszy miałem sprężynowy, jeden z najprostszych modeli i był ok, zwłaszcza jak go później zalałem olejem. RST CT-COM II Następny był podobnej konstrukcji ale trochę solidniejszy. Trafił się strasznie twardy i zbyt dobrze go nie wspominam. RST Neon Pro T Potem poskładałem nowy rower i wpadł powietrzny z otwarta kąpielą olejową. To faktycznie był już amortyzator. RST M-29 AIR RL Potem do mieszczucha wpadł prostszy model powietrznego, działał ale dosyć tępo. NCX D-LO Air Obecnie mam same RockShox-y, Recon Silver w fullu i 2xParagon Gold w mieszczuchu i "gravelu". Najlepsze co miałem ale mogłoby być jeszcze lepiej 17 godzin temu, GladekWa napisał: Hamulce Mt 400, Mt 200 , Mt 500, m6100, m7100, m8100. Który jest wystarczający? Kwestia stylu jazdy. Osobiście poniżej m6100 bym już nie schodził. MT500 miałem fabrycznie w fullu. Niby dawały radę ale jakoś tak SLXy lepiej sobie radzą. Tutaj zwróciłbym uwagę czy amortyzator przyjmie większą tarczę. Zakładam, że podstawowo są 160mm, przy twojej wadze być może warto wstawić 180mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GladekWa Napisano 7 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia Biorąc pod uwagę wasze podpowiedzi mój wybór ograniczył się do unibika. Jeśli chodzi o cena/jakość który warto wybrać? Duże są różnice, czy symboliczne bardziej? viper gts zethos gts xenon Rama: 700C / ALU 6061-T6 / HYDROFORMING / MĘSKA 700C / ALU 6061-T6 / HYDROFORMING / MĘSKA 700C / ALU 6061-T6 / HYDROFORMING / MĘSKA Dostępne rozmiary: 17", 19", 21", 23" 17", 19", 21", 23" 17", 19", 21", 23" Kolory: CZARNO-GRAFITOWY, GRAFITOWO-CZARNY CZARNO-CZERWONY GRAFITOWO-CZARNY Widelec przedni: SR SUNTOUR NVX / BLOKADA HYDRAULICZNA Z DŹWIGNIĄ NA KIEROWNICY / SKOK 75MM SR SUNTOUR NX1 / BLOKADA HYDRAULICZNA Z DŹWIGNIĄ NA KIEROWNICY / SKOK 63MM SR SUNTOUR NCX-E AIR / BLOKADA HYDRAULICZNA Z DŹWIGNIĄ NA KIEROWNICY / SKOK 63MM Komplet sterowy: AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY AHEAD FSA NO.10 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY AHEAD FSA ZS-4D / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY Mechanizm korbowy: SHIMANO T521 / 48X36X26T / OSŁONA SHIMANO DEORE T6010 / 48X36X26T / ZINTEGROWANA OŚ / OSŁONA SHIMANO DEORE XT T8000-3 / 48X36X26T / ZINTEGROWANA OŚ / OSŁONA Suport: SHIMANO OCTALINK ES300 - SHIMANO MT800 Przerzutka przednia: SHIMANO DEORE T6000-L SHIMANO DEORE T6000-L SHIMANO DEORE XT T8000-L Przerzutka tylna: SHIMANO DEORE T6000 SHADOW SHIMANO DEORE XT T8000 SHADOW SHIMANO DEORE XT T8000 SHADOW Dźwignie przerzutek: SHIMANO DEORE T6000/DEORE M6100 SHIMANO DEORE T6000/SLX M7100 SHIMANO DEORE XT T8000 Wielotryb: SHIMANO HG50-10 / 11-36T SHIMANO DEORE T6000/SLX M7100 SHIMANO HG50-10 / 11-36T Łańcuch: KMC X10 KMC X10 KMC X10 Ilość biegów: 30 30 30 Piasty: SHIMANO M4050 / 32H / CZARNE SHIMANO M4050 / 32H / CZARNE SHIMANO DEORE M6000 / 32H / CZARNE Hamulce: SHIMANO DEORE M6100 (DISC BRAKE) SHIMANO SLX M7100 (DISC BRAKE) SHIMANO DEORE XT M8100 (DISC BRAKE) Dźwignie hamulca: SHIMANO DEORE T6000/DEORE M6100 SHIMANO DEORE T6000/SLX M7100 SHIMANO DEORE XT M8100 Błotniki: - - - Pedały: UNION / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA UNION / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA UNION / ALUMINIOWY KORPUS I RAMKA Kierownica: ZOOM / RISER / 31.8MM UNO GRADE 2.0 / RISER / 31.8MM UNO GRADE 2.0 / RISER / 31.8MM Chwyty kierownicy: RASSO ERGONOMIC / ALU LOCK VELO / ALU LOCK VELO / ALU LOCK Wspornik kierownicy: UNO UP / REGULOWANY / 31.8MM UNO GRADE 2.0 / 31.8MM UNO GRADE 2.0 / 31.8MM Siodło: NEW LOOKIN + / ROYAL GEL NEW LOOKIN + / ROYAL GEL NEW LOOKIN + / ROYAL GEL Wspornik siodła: KS EXA FORM / AMORTYZOWANY UNO GRADE 2.0 UNO GRADE 2.0 Podpórka: STANDWELL / ALU / REGULOWANA STANDWELL / ALU / REGULOWANA STANDWELL / ALU / REGULOWANA Waga: 14,90 kg 13,90 kg 13,00 kg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 7 Stycznia Udostępnij Napisano 7 Stycznia Pytanie w jakiej cenie możesz mieć te Unibike. Chociaż wszystkie bije Radon. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GladekWa Napisano 7 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 7 Stycznia Viper GTS 4000zł Zethor 4600zł Xenon 5700zł Ceny mniej więcej z Google. W tym tygodniu się przejdę do pobliskiego sklepu i się dowiem. Ale na dużą różnice się nie nastawiam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia Viper-a bym odrzucił ze względu na amortyzowaną sztycę i regulowany mostek. Może to wygodne ale niepotrzebnie komplikuje konstrukcję i dodaje punktów możliwej awarii. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia Kiedyś Unibike były bardzo konkurencyjne cenowo. Tu moim zdaniem jest słabo. Pisałeś że nie chcesz trzech blatów. https://mcsport.pl/pl/giant-roam-1-disc-knight-shield-2023.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GladekWa Napisano 8 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia Myślałem o tym giancie. Jednak ma słabe hamulce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NerfMe Napisano 8 Stycznia Udostępnij Napisano 8 Stycznia Moim zdaniem w crossie w zupełności wystarczą, chyba że mieszkasz w górzystym terenie i będziesz zjeżdżał ponad 50 km/h, przez pół godziny. Mój znajomy na nich w górach jeździ i też daje radę. Zawsze też z czasem można wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GladekWa Napisano 8 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 8 Stycznia A możesz napisać w czym ten roam jest lepszy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.