thetere Napisano 3 Stycznia Udostępnij Napisano 3 Stycznia Witam Czy koła na powyższych komponentach nadają się do wycieczek z sakwami ( w sumie raz w roku )? Mam teraz koła z 32 szprychami zwykłymi i zastanawiam się nad trochę szpanerskimi straightpullami np: DT 1900; tylko że piasty pod nie to max 28 szprych. Taka wymiana wiązałaby się z ubytkiem 4 sztuk w kole. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 3 Stycznia Udostępnij Napisano 3 Stycznia (edytowane) Wytrzymałość koła to nie tylko ilość szprych ale przede wszystkim jakość użytych komponentów i umiejętny zaplot. Edytowane 3 Stycznia przez Mihau_ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 3 Stycznia Udostępnij Napisano 3 Stycznia Dużą rolę odgrywa tez masa tyłka rowerzysty Koła powinny mieć podaną wagę maksymalną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciek.B Napisano 3 Stycznia Udostępnij Napisano 3 Stycznia Pytanie przed kim chcesz szpanować? Bo jak podczas tej dorocznej wyprawy wejdziesz do sklepu na jakimś zadu... i będziesz prosił o ratunek, bo zapas szprych już Ci wyszedł, to szpan zamieni się w szydercze uśmiechy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
thetere Napisano 3 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 3 Stycznia Wkurza mnie w zwykłych kołach, że jak chwycę za szprychy i lekko ścisnę to wydają dźwięki obcierania o siebię, czasami też ten dźwięk słychać na ostrzejszych podjazdach gdy na szprychach pojawią się lekko luzy. Słyszałem - choć nie wiem czy to prawda; że straightpulle są bezstykowe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 3 Stycznia Udostępnij Napisano 3 Stycznia Nie wiem skąd takie bzdury, 1900 ale jakie? M1900? Bo jak tak to one są na obręczach M502 które są mało odporne na wgniotki. Co przy sakwach ma tyle do znaczenia co zeszłoroczny śnieg. Szprychy da się ściskać palcami tak żeby ocierały i to jest normalne (ale ich praca podczas jazdy już nie). Wiadomo, dobrze wykonany zaplot (lub systemowe koło poprawione przez dobrego majstra) jest sztywniejszy niż każde koło w rowerze do 10k. Ja mam 28h i gwarantuję Ci, że na jednym wypadzie moje koło dostaje ostrzejszy w....dol niż cały rok jeżdżenia sakwami i jest proste. To zasługa obręczy i dobrego zaplotu. Ogólnie, nie bardzo rozumiem czemu ludzie się martwią jakimiś dodatkowymi 20kg na rowerze. Przecież nie pojedziesz z tym na trasę DH tylko będziesz się pewnie ciułał po asfalcie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 3 Stycznia Udostępnij Napisano 3 Stycznia Ja i wielu moich znajomych używamy systemowych DT 28 SP w endurówkach. Nikt nie ma z tymi kołami żadnych problemów , jedyne co to czasami złapią wgniotkę ( ale to 1900 , 1700 już nie ) . Do bikepackingu to spokojnie x1900 stykną , nie mówiąc już o wyższych/bardziej pancernych modelach . Według mnie systemowe koła DT to chyba najlepsze koła alu na rynku ( w miarę rozsądnej cenie ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.