Skocz do zawartości

[Gwarancja] rower kupiony za granicą a gwarancja Shimano


kamfan

Rekomendowane odpowiedzi

Wie ktoś jak wygląda sprawa gwarancji Shimano w przypadku roweru kupionego za granicą?

Czy w przypadku problemów z osprzętem Di2 mogę oddać go do serwisu w Polsce w ramach gwarancji?

Czy gwarancja nie wygasa w momencie kiedy przełożę całą grupę Shimano z jednego roweru do drugiego? (gwarancja na podstawie faktury zakupu całego roweru)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli kupiłeś cały rower to powinien mieć gwarancję producenta roweru. Nie masz gwarancji na poszczególne jego elelementy od poszczególnych dostawców. To producent roweru ma umowę z np. takim shimano w myśł której zwykle za cenę stanowiącą nawet 1/5 ceny danego komponentu na rynku detalicznym bierze na siebie wszelkie rozszczenia wynikające z działania danej części.

No i odbośnie przekładek, przeróbe, zmian w konfiguracji itd... jest jak @pecio wspomniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym aż tak pesymistycznie się nie nastawiał.
Można próbować w autoryzowanych serwisach Shimano, można spróbować skontaktować się z europejską centralą itp. Zapytać się w zasadzie nic nie kosztuje, najwyżej odmówią.

Kojarzę przypadki, gdzie ludzie pisali bezpośrednio do Sh i dostawali części zamienne.
Sam robiłem reklamację klamkomanetki w innym sklepie niż kupiłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak kupujesz OSOBNO np . korby, manetki itp. to na terenie całej UE możesz Shimano reklamować w "sieci." Jak już kupujesz CAŁY GOTOWY rower  to nie możesz wymontować np. manetki i odesłać na gwarancję do Shimano. Rower jako całość reklamujesz u sprzedawcy / w sieci (o ile taką producent posiada i respektuje takie warunki) lub bezpośrednio u producenta.  Jak poczytasz kartę gwarancyjną  ( w prawie 99% kart jest taki zapis)  - ingerencja w "szpej" powoduje utratę gwarancji .

Dlatego lepiej poskładać sobie rower samemu 😁😉

Edytowane przez pecio
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od uprzejmosci serwisu. Kiedys padł mi zacisk, w nowym rowerze, wszystko odbylo sie w zasadzie na gębe z autoryzowanym serwisem shimano, w zasadzie to na telefon i mail, chyba wysylalem fotki zacisku na rowerze. Gdy mialem zacisk do odbioru, mialem w reku przyniesc zdemontowany zacisk z roweru, i kwity na rower, ktorych i tak chyba nie ogladali, juz nie pamietam dokladnie jak to bylo. Ale jestem pewny że całego roweru nie pokazywalem w serwisie, i ze wymiana tj instalacja do roweru- bylaby platna. 

Rower kupilem w grudniu, moal przebieg tyle co po domu, i na bank nie jechalem z nim do serwisu.

Nawet zaskoczylo mnie to, jak shimano bezproblemowo podeszlo do sprawy, może dla tego że rower to marka  egzotyk w Polsce, bez sieci serwisowej, i nie był tani 😉

W zasadzie wrazenie ktore mam w glowie (bylo to w 2020 zimie) ze bylo na gębe załatwione wszystko bez wnikania.

I bylem w tym serwisie po raz pierwszy w życiu, Broniewskiego 7 Warszawa 😉

Edytowane przez player123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...