kamfan Napisano 31 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2023 Wie ktoś jak wygląda sprawa gwarancji Shimano w przypadku roweru kupionego za granicą? Czy w przypadku problemów z osprzętem Di2 mogę oddać go do serwisu w Polsce w ramach gwarancji? Czy gwarancja nie wygasa w momencie kiedy przełożę całą grupę Shimano z jednego roweru do drugiego? (gwarancja na podstawie faktury zakupu całego roweru) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 31 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2023 Kupując rower i ingerując w jego osprzęt tracisz gwarancję. To samo dotyczy przekładki. Masz gwarancje na rower jako całość a nie na poszczególne jego składowe. Po za tym przy takim zakupie reklamujesz tam gdzie go nabyłeś. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 31 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2023 Jeśli kupiłeś cały rower to powinien mieć gwarancję producenta roweru. Nie masz gwarancji na poszczególne jego elelementy od poszczególnych dostawców. To producent roweru ma umowę z np. takim shimano w myśł której zwykle za cenę stanowiącą nawet 1/5 ceny danego komponentu na rynku detalicznym bierze na siebie wszelkie rozszczenia wynikające z działania danej części. No i odbośnie przekładek, przeróbe, zmian w konfiguracji itd... jest jak @pecio wspomniał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 31 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2023 A ja bym aż tak pesymistycznie się nie nastawiał. Można próbować w autoryzowanych serwisach Shimano, można spróbować skontaktować się z europejską centralą itp. Zapytać się w zasadzie nic nie kosztuje, najwyżej odmówią. Kojarzę przypadki, gdzie ludzie pisali bezpośrednio do Sh i dostawali części zamienne. Sam robiłem reklamację klamkomanetki w innym sklepie niż kupiłem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 31 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2023 (edytowane) Jak kupujesz OSOBNO np . korby, manetki itp. to na terenie całej UE możesz Shimano reklamować w "sieci." Jak już kupujesz CAŁY GOTOWY rower to nie możesz wymontować np. manetki i odesłać na gwarancję do Shimano. Rower jako całość reklamujesz u sprzedawcy / w sieci (o ile taką producent posiada i respektuje takie warunki) lub bezpośrednio u producenta. Jak poczytasz kartę gwarancyjną ( w prawie 99% kart jest taki zapis) - ingerencja w "szpej" powoduje utratę gwarancji . Dlatego lepiej poskładać sobie rower samemu 😁😉 Edytowane 31 Grudnia 2023 przez pecio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 31 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2023 (edytowane) Wszystko zależy od uprzejmosci serwisu. Kiedys padł mi zacisk, w nowym rowerze, wszystko odbylo sie w zasadzie na gębe z autoryzowanym serwisem shimano, w zasadzie to na telefon i mail, chyba wysylalem fotki zacisku na rowerze. Gdy mialem zacisk do odbioru, mialem w reku przyniesc zdemontowany zacisk z roweru, i kwity na rower, ktorych i tak chyba nie ogladali, juz nie pamietam dokladnie jak to bylo. Ale jestem pewny że całego roweru nie pokazywalem w serwisie, i ze wymiana tj instalacja do roweru- bylaby platna. Rower kupilem w grudniu, moal przebieg tyle co po domu, i na bank nie jechalem z nim do serwisu. Nawet zaskoczylo mnie to, jak shimano bezproblemowo podeszlo do sprawy, może dla tego że rower to marka egzotyk w Polsce, bez sieci serwisowej, i nie był tani 😉 W zasadzie wrazenie ktore mam w glowie (bylo to w 2020 zimie) ze bylo na gębe załatwione wszystko bez wnikania. I bylem w tym serwisie po raz pierwszy w życiu, Broniewskiego 7 Warszawa 😉 Edytowane 31 Grudnia 2023 przez player123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 1 Stycznia Udostępnij Napisano 1 Stycznia @pecio Co do zasady tak ale nic nie szkodzi zapytać w przypadku padnięcia konkretnego komponentu, czy jego producent jednak nie załatwi wymiany. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 1 Stycznia Udostępnij Napisano 1 Stycznia @zekker zgadza się "kto pyta nie błądzi " 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.