Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.Jakie najlepsze są alternatywy dla wspomnianych w tytule opon w niestety niskim budżecie 200 złotych. Raczej jazda po drogach sporadycznie las... Czy szersze opony również wchodzą w rachubę czy tylko 2.10?Rozstaw w miejscu opony to około 3.20 cala Pozdrawiam

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

Pytanie poboczne. Po przebiciu opony z dętką zdejmuje się oponę, szuka gdzie jest coś wbite, wyciąga to, potem zakłada się nową dętkę, zakłada oponę i naprawione.

Co się robić po przebiciu opony bezdętkowej? Kupuje nową czy się taką łata?

Napisano (edytowane)
9 godzin temu, leon7877 napisał:

Co się robić po przebiciu opony bezdętkowej? Kupuje nową czy się taką łata?

Jeżeli przebicia nie zaklei mleczko, to w dziurę pakujesz knot za pomocą specjalnego szydełka. Ten knot zaślepia dziurę, a resztę uszczelnia mleczko. Knot z czasem ulega zwulkanizowaniu i zespala się oponą. Jeżeli knot nie chcę się trzymać, albo rozdarcie jest sporawe, to niestety trzeba założyć dętkę do czasu naprawy opony łatką od środka. W ostateczności kupuje się nową oponę. 

image.png.e01227e22eb42f20daaca335a73f8c70.png

 

Edytowane przez DEFTONES
Napisano (edytowane)

No właśnie czytałem o tym wypełnieniu, tzw mleczku. Ciekawe, czy można wpuścić coś takiego do środka do dętki? Może też uszczelni? Tylko że to można było zrobić z dętką z wentylem samochodowym, bo można by było wyciągnąć wentyl i wlać płyn. A presty nie wyciągnę, pewnie się nie da albo się zapcha wentyl

Edytowane przez leon7877
Napisano

Oczywiście, że można tak zrobić. O ile mnie pamięć nie myli, to z dwie dekady temu tak to się zaczęło. Ale nie wlewamy do dętki z wentylem AV (samochodowy), bo jest generalnie nierozbieralny, tylko właśnie z presta, bo te są rozbieralne. Wykręcasz głowicę, wlewasz mleczko, wkręcasz głowicę i gotowe. Jak to się sprawdzi, to nie powiem. Plusem jest, że nie musisz mieć opon i obręczy dedykowanych do systemów bezdętkowych.

Jednak zdecydowanie lepszą opcją jest całkowity system bezdętkowy. Daje on lepszą pracę opon i jazdę na niskim ciśnieniu. Wadą jest koszt systemu bezdętkowego.

Napisano

Dlatego napisałem, że generalnie nie jest. Bo są też wentyle, które są nierozbieralne. Ogólnie to za dużo z tym zachodu, a producenci już dawno w sporcie postawili na wentyle presta. Podobnie producenci systemów/zestawów pod tubeless. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...