Skocz do zawartości

[koła szosowe] karbonowe koła DXC


TheJW

Rekomendowane odpowiedzi

Szukając części na bike24 przypadkiem pokazały mi się karbonowe koła nieznanej dotąd marki "DXC".

https://www.bike24.com/p2469376.html
https://www.bike24.com/p2642686.html
https://www.bike24.com/p2469375.html
https://www.bike24.com/p2655706.html

Jakiś czas temu rozważałem zakup aluminiowych kół DT do 2000 zł, ale że nie mogłem się "dogadać" z rowerem, to pomysł porzuciłem...
Teraz, gdy polubiłem swój rower na nowo, ponownie myślę nad wymianą kół. A że te cenowo wychodzą właśnie w okolicach 2000zł, to zaczynam się nad nimi poważniej zastanawiać.

Poza bike24 właściwie znaleźć ich nie można. Trafiłem na informacje, że to rebrandowane koła Novateca (które z kolei są na bank jakimś brandowanym chińczykiem ;)).
Oprócz zestawu "speszjal edyszyn" na piastach Novateca, wszystkie są na jakichś no-name'ach, o których nie udało mi się znaleźć informacji.

 

Jak myślicie, warto się w to pakować?
Do Gianta TCR na Mazowsze i okazjonalny wypad w góry wybrać stożek 35 czy 45mm?

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do takich zastosowań stożek 45mm. Ale trochę pachnie zakupem żeby kupić. Też z reguły dokupuję koła do roweru i kupowałem chiński carbon, ale zasadność zakupu kół 1800g (patrzę na 45mm) na piastach novateca trudno mi uzasadnić. No będą szybsze na płaskim, ja bym dozbierał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@olo850 wybacz, ale chyba nie do końca rozumiem Twoją odpowiedź. Chodzi Ci o to, że te DXC 45mm są za ciężkie? Ostatniego zdania totalnie nie łapię. :)

13 godzin temu, olo850 napisał:

Ale trochę pachnie zakupem żeby kupić.

Nie chcę ich kupić dlatego, że mam kaprys. Fabryczne koła są po pierwsze strasznymi kowadłami, po drugie tak kiepskiej jakości, że co chwilę muszę poprawiać szprychy, bo niektóre całkowicie się luzują, o jakości piast nie wspominając... Tak jak mówiłem, jeździłem na nich, bo było mi szkoda inwestować w - jak mi się wydawało - niewłaściwy rower. Teraz gdy wiem, że rower jest jednak w dobrym rozmiarze, chciałbym w końcu kupić jakieś lepsze koła.

@marcin_ostrów też nie rozumiem - mam się rozglądać za Novatec R5, czy to są Novatec R5? :D

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Twoich zastosowań na plaskim to stozek 45mm, okazjonalnie na góry też ujdzie,  ale kierownicę na zjazdach trzymaj mocno. U siebie w tcr mam karbonowe stożki 42mm i jak powieje to mocno czuje to w przednim kole, na aluminiowym stożku 32mm nie było tego problemu. U mnie też płaskie okolice z wyjazdami w góry i teraz wybrałbym stożek 35 lub 38mm. O ile drugi raz wszedłbym w karbon... Mam też zestaw na dt swiss aluminiowy ze stożkiem 32mm (obręcz r511db, piasty dt 350, szprychy cx ray) i spokojnie mógłbym się obejść bez karbonowyxh kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ten zestaw ze stożkiem 35mm na piastach Novateca najbardziej mnie przekonuje chociaż nie ukrywam, że 45mm kusi. :)
Z ciekawości - dlaczego podajesz w wątpliwość ponowne wejście w karbonowe koła? Ja mam w MTB od paru lat i nie mogę złego słowa powiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, TheJW napisał:

olo850 wybacz, ale chyba nie do końca rozumiem Twoją odpowiedź. Chodzi Ci o to, że te DXC 45mm są za ciężkie? Ostatniego zdania totalnie nie łapię. :)

Masz rację. Konkretyzując: atrakcyjna cena która gdzieś musi mieć swoje źródło, dyskusyjne piasty, zero opinii/recenzji tych kół. Ja w przypadku zmiany na karbon nie mam nic przeciwko chińskim obręczom, ale dołożyłbym do lepszych piast oraz bardziej sprawdzonego produktu. Mam stożek 35mm, na płaskim on niewiele daje. Przy założeniu jeżdżenia większości po płaskim kupiłbym wyższy stożek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są opinie na bike24 i amazonie dla podobnego zestawu. Oczywiście bardzo różne. :)
Piasty (poza zestawami na Novatecu) to jakieś Bear Pawls, prawdopodobnie te:
https://bearpawls.com/BRD-502.html
https://bearpawls.com/BRD-501.html
Czyli cholera wie, co to, pierwsze słyszę i nie będę się w nie pakował. Do Novateca przynajmniej są jakieś części i instrukcje.
Więc z wymienionych zostają tylko 35mm (1554g) https://www.bike24.com/p2642686.html oraz 50mm (1599g) https://www.bike24.com/p2655706.html.
Wiem, że nie są to koła wysokich lotów, ale na pewno będą lepsze, niż moje rozklekotane Giant PR2. Pewnie dobrze poskładane aluminiowe DT byłyby najlepsze, ale...magia karbonu. ;)

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, TheJW napisał:

Z ciekawości - dlaczego podajesz w wątpliwość ponowne wejście w karbonowe koła? Ja mam w MTB od paru lat i nie mogę złego słowa powiedzieć.

Bo odnoszę to pewnie do swojego przypadku, stylu jazdy, zastosowań itp. Jeden zestaw ww alu waga ok 1700gram, drugi zestaw do giant slr1 na ratchecie, szprychy też cxray, waga 1440gram, opony zalane mlekiem. niby 250-300gram różnicy, ale nie jest to jakaś kolosalna w odczuciach różnica choć oczywiście jest. Ogólnie te gianty to bardzo fajne, lekkie koła. W slr1 mam niższe ciśnienie, jest nieco wygodniej. Ale to obręcze hookless więc wybór opon ograniczony (choć cały top dostępny więc nie jest to dla mnie problemem), zimą rower stoi bo wchodzi szutrówka więc trochę pitolenia z tym mlekiem jest, fajnie byłoby też zmieniać opony, czyli np.: na moje trasy z luzem 25c styknie, ale na góry wolałbym mieć 28-30c (gorsze asfalty) więc takiego zestawu zalanego mlekiem szybko nie przezbroję. W górach mimo gorszej wagi zestawu alu DT w ogólnym rozrachunku jeździ mi się lepiej podczas lużnych jazd, treningów. Na podjazdach ciutkę gorzej, ale nie jest to jakaś kosmo różnica. Na zjazdach lepiej na korzyść alusów-stabilniej na wiatrach. Oczywiście trzeba pamiętać, że liczy się cały set. TCR nie jest tak stabilny na zjazdach jak defy, to rower to zapie....nia i tyle. Trzeba być nieco bardziej skupionym niż w klasycznym endurance. Jak dodasz mu wysoki stożek to trzeba mieć to z tyłu głowy i tyle. Choć i tak twierdzę, że to najbardziej uniwersalny rower na jakim jeździłem. To tak na boku, żeby jakiś offtop tutaj nie zrobił...

Co do proponowanego zestawu to pewnie spróbowałbym zestawu na novateku 35mm, chyba że te góry to bardzo okazjonalnie to 50mm. To cena dobrego zestawu alu kręconego na dt od polskiego kołodzieja. Pytanie tylko jak ze sztywnością bo na plastelinowych karbonach też już udało mi się pojeździć.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o góry, to naprawdę bardzo okazjonalnie. Do tej pory szosą jeździłem w górach...raz. :) A pierwszą kupiłem chyba 5 lat temu.
Dla mnie góry = MTB. Szosę będę zabierał tylko przy innych okazjach (no chyba, że mi się spodoba...w co jednak wątpię ;)).

Te 50-tki takie strasznie toporne się wydają na TCR. Pod względem wizualnym do rowerów typu race to okolice 42mm są najlepsze. 50mm to już chyba bardziej aero.

Znajomy polecił mi FFWD Tyro II, no fajne, ale drogie... :)
Macałem CSC 50mm z aliexpress i miałem wrażenie, że są z papieru - ścianki uginały się pod naciskiem palców - więc wszystkie tego typu wynalazki odpadają.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, który to tcr ale jeśli to model na ramie od 2020 to rama jest nieco bardziej "mięsista" i tam 50mm wygląda oki (choć kolega ma w starym z 2017 i też jest estetycznie oki). Nie wiem, jakie masz średnie, ale jeśli pow.30kmh to 50mm odczujesz pozytywnie. To tak, żeby Tobie namieszać😀....jedno jest pewnie, wszystko poniżej 30mm wygląda w nim biednie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, TheJW napisał:

No właśnie ten zestaw ze stożkiem 35mm na piastach Novateca najbardziej mnie przekonuje chociaż nie ukrywam, że 45mm kusi. :)
Z ciekawości - dlaczego podajesz w wątpliwość ponowne wejście w karbonowe koła? Ja mam w MTB od paru lat i nie mogę złego słowa powiedzieć.

A ja twierdze, ze kupowanie karbonowych kół, bez stożka  tj ponizej 40mm jest ...chyba tylko sensowne, jak ktos ma za głowny cel odchudzenie roweru, po to żęby jezdzic nimi po górach. 

Z innego wątku kojarzę,  że ważysz okolo 90kg... wiec spokojnie moge Ci polecic te 45 do 50mm..  bez obaw że Cię zdmuchnie, nawet jak solidnie wieje...chyba ze koła beda miały jakąs wybitnie dziwną budowę (raz miałem takie stozki ktore latały na boki jak szalone, ale byly to starego typu koła).

OD paru lat jezdze na karbonowcyh, w tym po mazowszu... ujezdzam 3 modele, Mavic cosmic, DT ERc i Ffed Ryoty i nie mam żadnych problemow z prowadzeniem roweru, a przy tym rower dobrze wyglada, dobrze jezdzi - tj zbiera się i jest lekki :P

moje kola maja stożki 47 i 45mm jesli mnei pamieć nie myli... Powyzej 50mm uważam już za przesade jak nie masz tych 3.5W z kg 😆 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@nossy TCR Adv 2 Disc 2021:

MY21TCRADV2D-PC_ColorBCarbon.thumb.jpg.612f3766b161d129b8ecb2cbb005353c.jpg

 

Średnie...no generalnie poniżej 30 to na szosie nie schodzę, bo płasko u mnie jak na stole. Solo, zależnie od dystansu, to jakieś 32-35km/h. Na ustawkach wiadomo - zależy w jakiej grupie i jak koninę poniesie. ;) Zdarza się i pod 40km/h.

@player123 obecnie po świętach to tak okolice 85kg 😆 w sezonie 80,5-81,5kg. Testy FTP robię rzadko, bo do niczego mi to niepotrzebne - z mocą trenuję tylko zimą na trenażerze i testy robię tylko dla wyznaczenia stref do gotowych planów treningowych (np. Zwift czy Garmin). Ostatni robiłem zeszłej zimy, dał wynik nieco powyżej 4W/kg.

Edytowane przez TheJW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stożek oprócz aero daje również wiekszą sztywność,  jak wsiadzeisz na dobre koła, dobry rower, to poczujesz że taki sprzęt bez pedałowania jedzie 30kmph 😆

8 minut temu, TheJW napisał:

 

@player123 obecnie po świętach to tak okolice 85kg 😆 w sezonie 80,5-81,5kg. Testy FTP robię rzadko, bo do niczego mi to niepotrzebne - z mocą trenuję tylko zimą na trenażerze i testy robię tylko dla wyznaczenia stref do gotowych planów treningowych (np. Zwift czy Garmin). Ostatni robiłem zeszłej zimy, dał wynik nieco powyżej 4W/kg.

Smiało bym brał 45-50mm bez najmniejszych obaw o cokolwiek jeśli nie będziesz jeździł w huraganie. Nawet nie patrz na te niższe, chyba ze głowny cel to zrzutka masy roweru. 

Wyzsze...to już do konkretnej łupanki, i może na nich być pewien dyskomfrot, beda pewnie sztywniejsze, i no powierzchnia łapiąca wiatr jest juz spora... chociaż 4W/kg moim zdaniem zezwalaja już na uzywnaie takich  kół bez wstydu 😆 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie potrzebuję na siłę odchudzać szosy. Poza tym wg. opisów różnica w masie tych dwóch zestawów jest znikoma. W komentarzach piszą, że oczywiście ważą więcej niż w opisie, ale to i tak będzie pewnie sporo ponad pół kilo mniej względem obecnych.

No dobra, to jeśli się zdecyduję i w międzyczasie nie znajdę nic innego, wezmę chyba te 50mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TheJW Pominąłeś jeden istotny aspekt. Aerodynamika. Jakiś czas temu zainstalowałem do szosy aero zestaw stożków budżetowej marki E... o wysokości 50mm. Pierwszy wyjazd i konsternacja, rower bardzo żywo reaguje na podmuchy wiatru i prowadzi się dużo mniej stabilnie niż standardowe, aluminiowe koła. Dodam, że moja waga startowa to 85kg.

Początkowo zniechęciłem się i postanowiłem zrezygnować ze stożków jako takich. Kilka dni pózniej w moje łapy wpadł zestaw kołowy renomowanego producenta o wysokości, a jakże, 50mm. Jakieś było moje zdziwienie, gdy na tej samej trasie i podobych warunkach pogodowych w których testowałem stożki firmy E..., nowe stożki, bardziej renomowanego producenta, prowadziły rower jak po szynach. Oczywiście rower pozostał ten sam, takie same gumy, moja waga również.

Przypadek ? 🤔 Nie sądze... Szosa to nie mtb i o ile budżetowe koła w XC pewnie dają radę, tak na szosę nie inwestowałbym w towar, który niekoniecznie może być dopracowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TheJWno to rama dokładnie jak u mnie. Z tego co piszesz to pewnie skusiłbym się na 50mm. U mnie na płaskim przy kołach slr1, wiatr nawet mocny boczny mi nie przeszkadza, niekiedy wręcz pomaga. Fajny efekt "żeglowania". Tutaj jest bardzo stabilnie. Przeszkadzają tylko mi podmuchy na zjazdach...

@KNKSistotna uwaga... w szosie relacja waga/sztywność/profil jest jednak dość istotna.

Natomiast przy tej cenie chyba warto podjąć ryzyko.

Edytowane przez nossy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Napisano (edytowane)

Kupiłem finalnie te koła, dzisiaj przyszły. Rzeczywiście jest to brandowany logiem DXC Novatec R5, ta nazwa z dopiskiem "OE" pojawia się zresztą na etykietach producenta na kartonie.
Jestem naprawdę bardzo pozytywnie zaskoczony jakością tych kół. Są prościutkie, szprychy dobrze naciągnięte, a obręcze sprawiają wrażenie solidnych. Szprychy to cieniowane 2.0-1.5-2.0 Pillary (prawdopodobnie PDB1417), nyple aluminiowe (specyfikacją pasują DSN 14). Jakiś czas temu macałem 50-tki od CSC i ścianki obręczy uginały się pod naciskiem palca - obawiałem się tego w przypadku tych kół, ale nic takiego nie ma miejsca, więc na razie zakładam, że nie są zrobione z gównolitu. ;)

Co do wagi - komplet, po zdjęciu fabrycznych opasek i podkładki z bębenka, waży 1567g (855g tył i 712g przód). Zakładam, że to zdecydowanie powyżej 0,5kg mniej niż dotychczasowe koła.

Wymiary właściwie się zgadzają, wewnętrznie 21mm, zewnętrznie 27,1-27,2mm, a wysokość to 51mm.

Muszę jeszcze dokupić taśmę i wentyle tubeless, tarcze i opony. Pierwsze testy prawdopodobnie dopiero w marcu.
Na tę chwilę jestem zadowolony z zakupu.

A, no i co bardzo ważne - można łatwo usunąć naklejki. ;)

dxc.thumb.jpg.7f1467ea8732025a04eb49908d136ae3.jpg

Edytowane przez TheJW
  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...