Skocz do zawartości

[Sztywny widelec] Ortler Meran 30. Wymiana.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Jako laik chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość wymiany sztywnego widelca na amortyzowany w takim oto niedrogim rowerze : Ortler Meran 30. Podaję link do specyfikacji:

 https://www.bikester.pl/ortler-meran-30-M1093445.html

Na tym rowerze udało się już przejechać część Wiślanej trasy rowerowej i po asfalcie nie było większych problemów ale jak zaczęły się nawet niewielkie nierówności to jazda nie była zbyt przyjemna. Zastanawiam się dlatego czy można wymienić ten sztywny widelec na jakiś niedrogi z amortyzacja ale pasujący do tego roweru. Z góry dziękuję za odpowiedź i ewentualne propozycje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te tanie widelce do rowerów turystycznych nie działają prawie w ogóle. Ja mam najlepszy jaki był dostępny na rynku do tego typu rowerów (powietrzny Marzocchi) i działa to słabo. Na Twoim miejscu darowałbym bym sobie i cieszył się pięknie wyglądającym prostym rowerem. A jak już chcesz robić jakiś upgrade to przerób napęd na 1x11 - rower będzie jeszcze bardziej minimalistyczny i ładniejszy. Obsługa, np. mycie będzie prostsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, jamsza20 napisał:

po asfalcie nie było większych problemów ale jak zaczęły się nawet niewielkie nierówności to jazda nie była zbyt przyjemna.

Z katalogu:
Opona przednia
Rozmiar (w calach):
28
Szerokość opon:
42,00 mm
model:
Meghna MR-7003
 
Jakie miałeś ciśnienie powietrza w tych oponach?
Nie znam tej marki opon, ale 42 mm to już całkiem sporo i po nierównościach terenowych można jechać na niskim ciśnieniu, rzędu 2,5-3 bary, a może i mniej. Jak nabiłeś 5 barów to zapomnij o komforcie w terenie. 
Jeśli to jakieś sztywne "kartoflaki" to założyć coś lepszego (np. jakieś Cintinental, Schwalbe czy nawet Kenda) i jeździć.  
 
  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Sobek82 napisał:

Ta, wolnobieg, 1x11 i tarcze diamentowe.

Jak zużyje się obecny napęd i będzie pewnie z czasem konieczność wymiany koła to można pomyśleć o takiej przeróbce. Takie proste rowery są ponadczasowe i mogą służyć latami. Choćby do podjechania do sklepu kiedy nie stanowią łakomego kąska dla złodzieja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem montaż Paragona przyniesie tragiczny skutek podwyższając A-C o jakieś 5-6cm a to wpłynie mocno negatywnie na prowadzenie roweru. 

Więcej sensu miałoby wrzucenie szerszej opony jeśli wideł przyjmie a jeśli nie to podmiana widła na Cro-Mo (byle nie Hi-Ten), amortyzowango mostka typu Redshift Shockstop który nie podniesie tak bardzo wagi frontu jak amor.  Sama zmiana widła na dobrą stal może wiele dać, potem może chwyty piankowe, może kiera z wungla...

A w sumie to na czym polega ta "nieprzyjemność" z jazdy po wertepie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony też nie będzie dobrze.  28" a 24" to 10,16cm - wyjdzie zatem za nisko.  26" byłby ideolo 🤡

Edytowane przez kazafaza
Pisałem o Paraogonie a nie Rudym
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, marvelo napisał:
Z katalogu:
Opona przednia
Rozmiar (w calach):
28
Szerokość opon:
42,00 mm
model:
Meghna MR-7003
 
Jakie miałeś ciśnienie powietrza w tych oponach?
Nie znam tej marki opon, ale 42 mm to już całkiem sporo i po nierównościach terenowych można jechać na niskim ciśnieniu, rzędu 2,5-3 bary, a może i mniej. Jak nabiłeś 5 barów to zapomnij o komforcie w terenie. 
Jeśli to jakieś sztywne "kartoflaki" to założyć coś lepszego (np. jakieś Cintinental, Schwalbe czy nawet Kenda) i jeździć.  
 
 
 
Z tego co pamiętam miałem nabite na pewno ponad 4,5 bara. 
3 godziny temu, kazafaza napisał:

Moim zdaniem montaż Paragona przyniesie tragiczny skutek podwyższając A-C o jakieś 5-6cm a to wpłynie mocno negatywnie na prowadzenie roweru. 

Więcej sensu miałoby wrzucenie szerszej opony jeśli wideł przyjmie a jeśli nie to podmiana widła na Cro-Mo (byle nie Hi-Ten), amortyzowango mostka typu Redshift Shockstop który nie podniesie tak bardzo wagi frontu jak amor.  Sama zmiana widła na dobrą stal może wiele dać, potem może chwyty piankowe, może kiera z wungla...

A w sumie to na czym polega ta "nieprzyjemność" z jazdy po wertepie?

 

No cierpiały trochę nadgarstki i łokcie, najeżdżając na jakieś kamienie było gorzej 😉 

2 godziny temu, Sobek82 napisał:

Lepiej będzie pójść na giełdę i poszukać innego mieszczucha.😉 lub kupić u mnie na straganie. 

Pewnie masz rację i liczę się z tym żeby kiedyś zmienić na coś lepszego ale jeśli byłaby możliwość jakiejś niedrogiej ingerencji poprawiającej trochę komfort jazdy na tym rowerze to byłoby dobrze jeszcze na nim pojeździć tym bardziej że szykuje się na przyszły rok na przejechanie fragmentu r10 ze Świnoujścia do Helu. Może się jakoś doczłapię. Pozdrawiam serdecznie. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, marvelo napisał:
Z katalogu:
Opona przednia
Rozmiar (w calach):
28
Szerokość opon:
42,00 mm
model:
Meghna MR-7003
 
Jakie miałeś ciśnienie powietrza w tych oponach?
Nie znam tej marki opon, ale 42 mm to już całkiem sporo i po nierównościach terenowych można jechać na niskim ciśnieniu, rzędu 2,5-3 bary, a może i mniej. Jak nabiłeś 5 barów to zapomnij o komforcie w terenie. 
Jeśli to jakieś sztywne "kartoflaki" to założyć coś lepszego (np. jakieś Cintinental, Schwalbe czy nawet Kenda) i jeździć.  
 

Opony będę chciał wymienić przed wiosną na jedną z firm które napisałeś ( myślałem o Schwalbe ). Dzięki za pomoc. Pozdrawiam. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Sobek82 napisał:

@kazafaza Co masz do hitem za 100 zł? 😉

DSC05543.thumb.png.397e476496e091f50fde5135d3c79d75.png

To, że już za dwa raza tyle można wyrwać Cro-Mo, co lżejsze i bardziej sprężyste jes!  Twoje się broni le look’iem i tyle ;)


@jamsza20: ok, spuść deko wiatru wedle wskazań @marvelo na dzińdybry.  Zanim wydasz cokolwiek spróbuj też odsunąć siodło w tył na sankach o jakieś 2-4mm i zrób tę „bolesną” trasę jeszcze raz, możliwe, że masz nie najlepiej rozłożony ciężar na rowerze.  Strzał w ciemno, bez widu Ciebie ani obecnego ustawienia Ortlera.

Świnkę do Helu też bym z chęcią.  Powodzenia!

 

 

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, jamsza20 napisał:

No cierpiały trochę nadgarstki i łokcie, najeżdżając na jakieś kamienie było gorzej 😉 

Nie jeździmy na wyprostowanych rękach w łokciach, łokcie lekko ugięte i działają jak amortyzatory. Jakie masz gripy/chwyty? Zwykłe, okrągłe? Może masz za bardzo wygięte dłonie w nadgarstkach i uciskasz nerw? Zmień na początek chwyty na jakieś tanie ergonomiczne, ustaw je prawidłowo i zobacz jak będzie

image.thumb.png.33c23740853e10ef2af288cdf17b11fc.png

Poza tym odpowiednia pozycja na rowerze i ciśnienie jak pisali koledzy powyżej 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...