motobecane_ Napisano 16 Grudnia 2023 Napisano 16 Grudnia 2023 cześć, mam gravela całego na shimano 105 2x11. no i trochę zajechałem kasetę, muszę ją wymienić. docelowo chcę też przerobić napęd, aby był nieco przyjemniejszy w terenie (chodzi głównie o zakres przełożeń). chcę to zrobić jak najtaniej czyli wymieniając jak naj mniej. wymyśliłem, żeby kupić kasetę 11s taką jaką miałem, czyli od 105 11-34, kupić przerzutkę grx 2x11, i w przyszłości korbę grx 46-30. czy to zadziała? z tego co wyczytałem wszystko powinno pasować, z wyjątkiem innej linii łańcucha w korbie - (43,5 w 105 i 47 w grx) czyli będę też musiał wymienić przednią przerzutkę? ewentualnie, czy jest jakaś inna prostsza droga do takiej transformacji - uterenowienia napędu? obecnie brakuje mi przełożeń na cięższych podjazdach, a mam za dużo zapasu na asfalcie. Cytuj
zekker Napisano 16 Grudnia 2023 Napisano 16 Grudnia 2023 Kasetę wiemy jaką masz ale jakie zębatki są na korbie? Jeżeli przednia przerzutka ma zapas regulacji w pionie, da się wymienić zębatki w korbie, to ja bym spróbował w ten sposób. Kwestia o ile chcesz zmiękczyć napęd. Cytuj
leejoonidas Napisano 16 Grudnia 2023 Napisano 16 Grudnia 2023 Kupić kasetę 11-42 lub 11-46, do tego przerzutkę GRX 812, wywalić przednią przerzutkę i wszystkie blaty z przedniej korby, wstawić jeden blat Narrow Wide i w drogę. Cytuj
motobecane_ Napisano 16 Grudnia 2023 Autor Napisano 16 Grudnia 2023 17 minut temu, zekker napisał: Kasetę wiemy jaką masz ale jakie zębatki są na korbie? Jeżeli przednia przerzutka ma zapas regulacji w pionie, da się wymienić zębatki w korbie, to ja bym spróbował w ten sposób. Kwestia o ile chcesz zmiękczyć napęd. z przodu jest korba z zębatkami 50-34t i przerzutka Shimano 105 FD-5801. tylna przerzutka grx 810 obsługuje różnicę zębatek z przodu 16t. korba grx ma 46-30t. nie znalazłem żadnych zębatek 46 lub 30 i okolicach, z bdc 110 i pasującą do napędów 2x11. Cytat Kupić kasetę 11-42 lub 11-46, do tego przerzutkę GRX 812, wywalić przednią przerzutkę i wszystkie blaty z przedniej korby, wstawić jeden blat Narrow Wide i w drogę. zastanawiałem się nad napędem 1x11 lub 1x12. ale raczej wolę zostać przy 2x11, gdyż mam tylko jeden rower i chciałbym, żeby był jak najbardziej uniwersalny. Cytuj
leejoonidas Napisano 16 Grudnia 2023 Napisano 16 Grudnia 2023 (edytowane) Do korby z BCD 110 czyli Twojej obecnej najmniejsza zębatka jaka wejdzie to 34. Korba GRX 46/30 ma BCD dla największej zębatki 110 a dla mniejszej 80. Do obecnej korby można zrobić układ 46/34, zębatkę 46 z BCD 110 dostaniesz bez problemu lub pozostać przy 50/34. Z tyłu można wsadzić kasetę 11-40 ale wtedy tył przerzutka musi być GRX812 z podmienionym wózkiem na wózek SGS od m8000. Następna opcja to obecna Twoja korba z blatami 46/34 i kaseta 11-36 lub 11-34 i do tego tył przerzutka GRX 810. Edytowane 16 Grudnia 2023 przez leejoonidas 1 Cytuj
motobecane_ Napisano 16 Grudnia 2023 Autor Napisano 16 Grudnia 2023 Cytat Do korby z BCD 110 czyli Twojej obecnej najmniejsza zębatka jaka wejdzie to 34. Korba GRX 46/30 ma BCD dla największej zębatki 110 a dla mniejszej 80. Do obecnej korby można zrobić układ 46/34, zębatkę 46 z BCD 110 dostaniesz bez problemu lub pozostać przy 50/34. Z tyłu można wsadzić kasetę 11-40 ale wtedy tył przerzutka musi być GRX812 z podmienionym wózkiem na wózek SGS od m8000. Następna opcja to obecna Twoja korba z blatami 46/34 i kaseta 11-36 lub 11-34 i do tego tył przerzutka GRX 810. dzięki za wyczerpującą odpowiedź. jeszcze dwie wątpliwości - ze specyfikacji wynika, że grx812 nie jest przystosowana do napędów 2x11, a jedynie 1x11. dlatego muszę zmienić wózek tak? - teoretycznie max dla grx810 to 11-34, rozumiem, że praktyka pokazuje, że 36 też wejdzie? pojemność ma 40t, a ja będę miał 41t w napędzie. Cytuj
leejoonidas Napisano 16 Grudnia 2023 Napisano 16 Grudnia 2023 Zmiana wózka w GRX812 na dłuższy SGS od M8000 dodaje mu pojemności i wtedy można zastosować korbę z dwublatem, ale maksymalny zakres pracy na kasecie pozostaje ten sam, dla tej przerzutki w praktyce jest to max 46 zębów dla korby jednoblatowej. W praktyce GRX810 ogarnia kasetę 11-42 ale nie polecam tak dużej kasety bo mogą pojawić się tarcia łańcucha na prowadnicy przedniej przerzutki i obtarcia wewnętrznej blaszki wózka od największej zębatki kasety, bezpieczniej jest wsadzić max kasetę 11-40 + korba GRX. Cytuj
Nemrod82 Napisano 16 Grudnia 2023 Napisano 16 Grudnia 2023 He składałem kilka nietypowych konfiguracji na grxie i: - GRX810 ogarnia kasetę 11-36 na prawie maksymalnie wkręconej śrubie regulującej odległość górnego kółka od kasety. Więcej już ciężko wyciągnąć. GRX400 lepiej sobie radzi i powinien dać radę do 11-40 ( z tym, że przy komplikacji mały blat - mała zębatka łańcuch jest już nieco luźny). - GRX812 ogarnia kasety 11-46 i 11-50. Bez żadnych modyfikacji wózka. Ale należy liczyć się z tym, że na dwóch największych zębatkach napęd będzie sporo głośniejszy. Cytuj
lukwycz Napisano 16 Grudnia 2023 Napisano 16 Grudnia 2023 Jeśli autorowi tematu przyda się ta informacja to owszem występują w przyrodzie blaty 46/30 oraz 46/32 na BDC 110 (shimano). Ja bym od tego zaczął zmiękczanie napędu, jak sugeruje kolega zekker. Wcześniej jeździłem na Bikingreen 46/30 dostępny na eBayu: https://www.ebay.com/itm/333733063136 a obecnie po zajechaniu w 3 sezony powyższego śmigam na mniejszej i przyjemniejszej różnicy 46/32 Stone z Ali: https://pl.aliexpress.com/item/1005005256117912.html Cytuj
zekker Napisano 17 Grudnia 2023 Napisano 17 Grudnia 2023 21 godzin temu, motobecane_ napisał: - ze specyfikacji wynika, że grx812 nie jest przystosowana do napędów 2x11, a jedynie 1x11. dlatego muszę zmienić wózek tak? U mnie śmiga w 2x10 bez modyfikacji. Kaseta 11-42, korba 28-42. Jeżeli dobierze się długość łańcucha tak, żeby z blatu oblecieć cała kasetę, to jedynym problemem będzie obsługa niecałej kasety z młynka (przerzutka nie da rady wybrać i łańcuch będzie luźny).* Według mnie to nie jest problem, bo jaki sens kręcić z młynka na najmniejszych zębatkach kasety? Większość jazdy z blatu, a dopiero na jakichś solidniejszych podjazdach zrzucić na małą w korbie. Przy kasecie 11-34 być może da radę ogarnąć wszystkie przełożenia. U mnie wyszło trochę za miękko i pewnie jak zajadę, to będę zmieniać na coś w stylu 32-44/46. *Mi serwis robiący przekładkę ramy trochę sprawę zawalił, bo niby mogę wrzucić wszystkie przełożenia ale na kombinacji duża-duża wózek jest już strasznie mocno wyciągnięty do przodu. Musiałbym poszukać czy zostały mi jakieś ogniwa i przedłużyć. Cytuj
Virusnet Napisano 17 Lipca 2024 Napisano 17 Lipca 2024 Odkopię temat i podepnę się z moim pytaniem. Mam teraz wszystko na 105: korba 46/34; kaseta 11-34. Moje przerzutki są już lekko zdewastowane i w planie mam zmienić przerzutkę tylną na GRX810. Natomiast zastanawiam się nad zmianą przerzutki przedniej. I teraz pytanie: Jak zostawię obecną korbę i dodam przednią przerzutkę GRX to będzie działać czy przy tej przerzutce konieczna jest też korba grx? Cytuj
some1 Napisano 17 Lipca 2024 Napisano 17 Lipca 2024 Z przodu jeśli działa to nie ma sensu wymieniać. W grx jest inna linia łańcucha, może nie wystarczyć zakresu do regulacji. Cytuj
Virusnet Napisano 17 Lipca 2024 Napisano 17 Lipca 2024 Dobra, a czy przerzutka Shimano 105 FD-5800 będzie działać z klamkomanetkami shimano grx ST-RX810? Cytuj
lukwycz Napisano 18 Lipca 2024 Napisano 18 Lipca 2024 Czemu nie? Nie słyszałem, żeby ciąg linki był inny. Jeżdżę na odpowiedniku tego co masz, tylko na 12s i działa jak marzenie. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.