Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

@seba8121 W każdych. Jest czysto i cicho, o ile oczywiście stosuje się go zgodnie z zaleceniami i na czysty napęd. Bo jak ktoś wcześniej używał zielonego FL i myśli, że wystarczy przetrzeć napęd szmatą i zaaplikować wosk, to potem nic dziwnego, że ma na jego temat złe zdanie.
W MTB trzeba co ok. 80-100km przetrzeć łańcuch szmatą i nałożyć po małej kropelce świeżego wosku na każde ogniwo rozprowadzając go następnie dokładnie np. palcem w czasie kręcenia korbą. I tyle. Przy wymianie łańcucha kasetę i zębatki czyszczę na sucho szczotką drucianą i twardą syntetyczną, łańcuchy jak pisałem szejkuję i rotuję.

Tak wygląda napęd po ok. 90-kilometrowej jeździe w sucho-jesiennych mazowieckich warunkach:
image.thumb.png.6b54013ad1cf42f9be9a41ac7f6bb882.pngimage.thumb.png.6dc38957105a9191c3d6e2f115ae8006.pngimage.thumb.png.de5b4466e129d8ebb7ebb48144062e5d.png

W mokrych i błotnistych warunkach wystarcza tak na ok. 50-60 km, ale plus jest taki, że napęd jest nadal stosunkowo czysty i nie trzeba go myć, wystarczy przelecieć szczotką, szmatką i dosmarować.

Oczywiście to moje osobiste doświadczenia i jest mnóstwo osób, które powiedzą Ci, że wosk i MTB to niezbyt udany duet.

W razie czego mogę Ci opisać na PW krok po kroku jak czyszczę i smaruję napęd osiągając takie efekty.

Edytowane przez TheJW
Napisano

XT 8100 nie ma powłoki SilTec. Na stronie Shimano w info jest błąd.  Na foto najnowsza dystrybucja 8100 i 9100 . Łamigówka - proszę wskazać różnice.

IMG_20231213_182849.jpg

Suport Shimano potwierdzi brak takowej powłoki na 8100.

@Molekpl SilTec nie jest powłoką antykorozyjną.

Napisano (edytowane)

@Dokumosa oba z dystrybucji Paul Lang czyli Shimano Deutschland zakupione w R2Bike.

Z suportu Shimano...."In the case of chains, XTR has full SIL-TEC coating and XT has coating on teh inside and outside of the plates"

Edytowane przez pecio
Napisano

Najbardziej wosku obawiam się w typowo mokrych warunkach, czasami zdarzy się maraton, że jest 1.5h brodzenia w błocie. Co sądzicie o tym, żeby i tak rotując trzema łańcuchami, dwa mieć woskowe, a jeden przygotowany do typowo mokrych błotnych warunków ? Wiadomo, wiąże się to później z dokładnym wyczyszczeniem i odtłuszczeniem napędu przed zaaplikowaniem łańcucha woskowego, ale po takiej jeździe i tak jest potrzebne gruntowne mycie i smarowanie. 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...