Davy Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 Witam, Zdecydowałem się na zimowe jeżdżenie w posolonych drogach. Co przyoszczędzę na paliwie przypłacę nowymi częściami, ale staram się jak najlepiej na bieżąco czyścić rower by odnieść jak najmniej szkód 😛 no i zawsze ruch jest wartością dodaną O ile napęd ma się póki co dobrze, o tyle źle się dzieje z amortyzatorem. Wypływa z niego pełno rdzawego błota, więc pewnie i uszczelki już poszły i golenie są w rysach (w sumie skąd te rysy to nie wiem). Szykuję się na zakup nowego, ale o tym za chwilę. Ale chciałbym jeszcze ten podtrzymać przy życiu. Chciałem go zdemontować otworzyć, dobrze wyczyścić w środku, myślałem też o zakupie nowych uszczelek, ale ich ceny sięgające 100 zł... więc chyba się taki interes nie opłaca... Pierwsze pytanie, czy jeśli wykręcę amor z ramy to czy potem jest potrzebna jakaś regulacja kierownicy ? Czy skręcając wszystko z powrotem trzeba dokręcać według jakichś ściśle określonych wartości ? Amortyzator - prosty elastomerowo-sprężynowy. Drugie pytanie dotyczy zakupu nowego. Gdzie można w rozsądniej cenie kupić nowy amor ? Kurcze sam rower był budżetowy bo kosztował jakieś 1200 zł 5 lat temu(?), więc teraz będzie wart kilkaset, a taki amor jak widziałem kosztuje 400 zł, to ja nawet nie wiem czy to się w ogóle opłaca... Ale może ja źle szukam :S Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 Rozbierać, czyścić i smarować częściej. Nowe uszczelki wiele nie zmienią bo takiej jakości są to uszczelki. Rysy na stalowych goleniach to norma - to materiał miękki w porównaniu z anodowanym alu na droższych amortyzatorach. Tak mostek do rury sterowej przykręca się odpowiednim momentem, zwykle 5-6Nm. W pierwszej kolejności przykręcasz kapsel na górze celem skasowania luzów (tutaj z wyczuciem). Po jednym szorowaniu syfu ze środka dojrzejesz do wymiany na sztywny widelec (ew. prawdziwy amortyzator pracujący w kąpieli olejowej z przyzwoitymi uszczelkami, które przez kilka sezonów pozostają szczelne). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 że stal miękka w porównaniu do alu? no bez jaj... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 Nie alu ale powłotki tlenku alu (konkretnie Al2O3 czyli korund). Toto ma twardość 9 w 10 stopniowej skali Mohsa, gdzie 10 ma diament). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 7 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 7 Grudnia 2023 Jak już uszczelki poszły, to w zimę bym go po prostu zarżnął, a na wiosnę szukał czegoś nowego. Tanie amortyzatory kupisz w rzeszy. 26/27.5 https://www.bike-discount.de/en/rockshox-judy-tk-27-5-coil-100-qr - za 300zł widelec warty ~800 29 https://www.bike-discount.de/en/rockshox-judy-tk-29-coil-100-qr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 8 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2023 20 godzin temu, Davy napisał: Kurcze sam rower był budżetowy bo kosztował jakieś 1200 zł 5 lat temu A konkretnie co to za marka i model? Tak samo z amortyzatorem. Zanim zacznie się coś kupować, to warto się zorientować jaki typ rury sterowej i jej rozmiar. Standardem powinna być średnica 1 i 1/8 cala ale w tanich rowerach chyba można jeszcze trafić na 1". Podobnie standardem jest gładka rura sterowa i mostek typu ahead ale w tanich rowerach nadal stosuje się rurę gwintowaną, z nakrętką sterów i mostkiem wpuszczanym w rurę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.