DorotaKM Napisano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2023 Cześć, szukam roweru dla kobiety do jazdy po drogach, ścieżkach leśnych, polach, wałach, również z sakwami (ale to sporadycznie). Chciałabym móc w miarę wygodnie przejechać do 100km dziennie (też sporadycznie, ale jednak) oraz tygodniową podróż z namiotem po wschodniej Polsce. Reszta to takie przejażdżki po 30km wokół komina. Co sądzicie o którymś z tych. Bliżej mi do Marina, ale może to kiepski wybór? https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-dsx-fs https://www.giant-bicycles.com/pl/roam-disc-0-2022 Dziękuję. Pozdrawiam, Dorota Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2023 Musisz zdecydować co jest priorytetem, marin lepiej poradzi sobie w cięższym (jak na taki rower) terenie a roam będzie szybszy na asfalcie czy szutrze. Swoją drogą zamiast roam 0 możesz spokojnie wziąć roam 1, różnica to tylko napęd 2x10 vs 2x11 a kwota dopłaty spora Możesz też zerknąć na coś takiego https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-generacji-5/p/36826/?colorCode=green Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2023 Ja generalnie jakoś sceptycznie podchodzę do crossów z przednim amortyzatorem jak ten Roam. Jako takie uniwersalne wolę rowery ze sztywnym widelcem, fitnessy czy tak zwane ostatnimi czasy "grawele z prostą kierownicą". Poza tym ten Roam to jest jeszcze "dziecko pandemii" i problemów z dostawami części rowerowych i ma namieszane w napędzie Shimano Deore z MicroShiftem. Marin jaj i polecany przez Michała Trek to są fajne propozycje ale mają napęd 1x, niby prosty w obsłudze, nieskomplikowany ale jednak pełen kompromisów wynikających tylko z jednej tarczy z przodu - żeby nie był ani za twardy ani za miękki musi mieć kasetę z bardzo dużym zakresem a to powoduje duże dziury między koronkami kasety, po 3-4 a nawet 6 zębów. Z tego też powodu jestem zwolennikiem napędów 2x, moim zdaniem bardziej uniwersalnych. Jednym z wręcz wzorcowych przykładów takiego uniwersalnego roweru z napędem 2x, karbonowym widelcem, hydraulicznymi hamulcami, napędem opartym o pełną grupę Shimano GRX, oponami 40c (mieszczącym nawet 45c) jest Cube Nulane Pro. Występuje też w wersji FE, czyli z błotnikami i zintegrowanym oświetleniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DorotaKM Napisano 5 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 W dniu 3.12.2023 o 17:47, Mihau_ napisał: Musisz zdecydować co jest priorytetem, marin lepiej poradzi sobie w cięższym (jak na taki rower) terenie a roam będzie szybszy na asfalcie czy szutrze. Swoją drogą zamiast roam 0 możesz spokojnie wziąć roam 1, różnica to tylko napęd 2x10 vs 2x11 a kwota dopłaty spora Możesz też zerknąć na coś takiego https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-3-generacji-5/p/36826/?colorCode=green Nie potrzebuję się ścigać na asfalcie i czy pokonam odcinek w godzinę czy 1,1h jest mi to obojętne. Ale chcę móc wjechać w las, chcę przejechać wałami i przez pole. Ale obawiam się czy napęd 1x12 jest wystarczający, czy nie braknie mnie na szlaku Nie wiem jak czytać parametr kaseta 11-51? Tzn. nie rozumiem jakie to ma przełożenie na jazdę? Jak mam to odczytywać? Ten trek ma sztywny widelec, odpada Greg, dzięki za polecajkę (Cube), też obawiam się napędu 1x12, nie mam tego przećwiczonego na drodze, też kminię, czy napęd 2x... nie będzie lepszy. Teraz mam 3x7, ale w zasadzie używam tylko 2 z przodu i z 6 z tyłu. Niestety ten Cube odpada przez widelec, koniecznie chcę z amortyzatorem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 (edytowane) Cytat Nie wiem jak czytać parametr kaseta 11-51? Tzn. nie rozumiem jakie to ma przełożenie na jazdę? Jak mam to odczytywać? Najmniejsza zebatka 11 zebow, najwieksza 51. Ale to i tak zalezy co jest z przodu. Takladajac te 32 zebow z przodu. 32/11 = 2.90 - ciezkie przelozenie. Jedziesz szybciej, ale trzeba wiecej sily 32/51 = 0.63 - lekkie przelozenie. Jedziesz wolno, ale lekko krecisz. Jak nie masz gor i ciezkich podjazdow to 32T z przodu i 11-51 z tylu, wystarczy na wszystkie warunki, lekkie gorki tez. Edytowane 5 Grudnia 2023 przez JWO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DorotaKM Napisano 5 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 JWO, z przodu zębatka ma 42 zęby Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 No to bedzie ciezej 42/11 = 3.8 42/51 = 0.82 Jak bedzie za ciezko to zmienisz przod. To nie sa duze pieniadze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DorotaKM Napisano 5 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 Czyli będzie ciężej ale szybciej (oczywiście jak ciężar pokonam siłą :)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 Kolarstwo to sport wytrzymałościowy a nie siłowy Tutaj masz fajne narzędzie do porownywania napędów https://www.gear-calculator.com/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DorotaKM Napisano 5 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 Mihau, dzięki, ale gdybym rozumiała te zależności i miała potestowane rowery z rożnymi z nich i wyrobioną opinię to nie pytałabym na forum. Użytkuję od 13 lat jeden rower cross 3x7, ale w związku z poszukiwaniem nowego i chęcią doboru optymalnego do swoich tras i potrzeb, zadaję pytania i proszę o wskazówki. Korba, napęd, zębatka, piasta...to jest dla mnie obszar, w którym poruszam się jak po ciemku. W sklepach byłam trzech i każdy sprzedawca mówi co innego (choć ja powtarzam to samo o potrzebach)- mierzyłam rowery według nich najwłaściwsze do moich zastosowań i wierz mi, że każdy był inny (od miejskiej ramy z napędem na pasek, przez rożne crossy do karbonowego MTB). Ja wiem, że nie istnieje rower do wszystkiego i takiego nie potrzebuję. Nie planuję jeździć po górach, skakać po hałdach, jeżdżę trasy po ok. 30km (połowa droga, połowa leśne), z kilkoma wyjazdami w roku po 100km (droga/ las/ pole) i ewentualnie weekendami z sakwami (też mieszane trasy). Czego chcę? Takich przełożeń, które pozwolą na wygodną jazdę w takich warunkach (nie chcę wylewać siódmych potów na małej górce), ale słaba nie jestem, potrafię przejść górami 50km dziennie w 9h i nie płakać na finiszu. Stąd pytanie o Marina DSX FS, czy w dobrą stronę patrzę, czy szukać czegoś z napędem 2x Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PiotrWie Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 (edytowane) 42/51 to dość miękkie przełożenie, jak nie będziesz jeździć pod Mont Ventoux to powinno wystarczyć, gorzej może być w środku 11-51 to musi mieć trochę przeskoków w stopniowaniu, ale jeśli potrafisz jeździć z różnymi kadencjami to sobie spokojnie poradzisz. A jak postanowisz uprawiać kolarstwo to i tak pewnie będziesz chciała zmienić rower. Edytowane 5 Grudnia 2023 przez PiotrWie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 @DorotaKM Bedzie dobry . Jakby co to ostatnio kupilem nowy blat na przod 28T i 32T pojdzie do sprzedania. Policz ile masz zebow w tym 3x7 i policz sobie przelozenia na ktorych jezdzisz. I porownaj z 42T i 10-51T (Marin). Im wieksza liczba tym ciezej, ale szybciej Ponizej dane dla Marina Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DorotaKM Napisano 5 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 JWO, dzięki, tak zrobię, policzę w starym i zobaczę co i jak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 5 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2023 Właśnie po to ci wrzuciłem link do kalkulatora żebyś nie musiała liczyć. Wstawiasz dane obecnego napędu i potencjalnego, dostajesz porównanie przełożeń, prędkości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.