Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć. Czy ma ktoś może opony Speca Pathfinder S-Works i może coś o nich powiedzieć? Zastanawiam się czy kupić Pathfinder Pro czy właśnie S-Works (jest teraz na nie promocja). Zdecydowałem się na opony Speca, bo mam rower tej marki. Rzecz w tym, że S-Worksy mają inna konstrukcję i są lżejsze od tradycyjnych Pro o ponad 100 g, czyli na parę wychodzi ok 250 g oszczędności. Nie jest to mało. Z tego co czytałem to to odchudzenie nic nie dało jeśli chodzi o obniżenie oporów toczenia, ale też nie uczyniło tej opony bardziej podatną na przebicia. Jednakże te ponad 200 g mniej powinno być jednak odczuwalne. Więc gdyby ktoś miał jakieś doświadczenie z tymi oponami to niech się podzieli. Będę b. wdzięczny.

Napisano

Nie na temat bo nie jeździłem na S-Works, ale nie wierzę że odchudzenie o 100g nie odbiło się na trwałości oraz odporności na przebicia. Natomiast Pro polecam, bardzo fajna guma, trwała, szybka, odporna, dobrze się uszczelnia, przyczepność ok, nawet w mokrym terenie idzie ostrożnie jechać.

Napisano

Nie mam doświadczenia z tymi oponami ale mam doświadczenie z wynikami testów na stronie https://www.bicyclerollingresistance.com/ Ilekroć próbowałem coś kombinować z oponami bo wydawało mi się że opona powinna mieć w realu inne właściwości niż w testach okazywało się rację mieli oni a nie ja. Nie wiem czy odczujesz te 200g różnicy ale skoro inne parametry są bez zmian to wolałbym oponą lżejszą niż cięższą.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Chcę opony Specialized, bo mam rower Specialized... :rolleyes:
Widać, że kolega nowy w rowerowej krainie. :) Za jakiś czas ci przejdzie i zaczniesz kupować opony na podstawie parametrów i preferencji, a nie marki pasującej do roweru. ;)

Napisano (edytowane)

Świetne opony do moich wymagań, mam Pathfinder S-Works 2Bliss Ready 42 cały sezon. Takie 50 bezdroża, 50 asfalt i asfaltopodone. Szybkie na asfalcie, nie udało mi się przebić, dobre trzymanie asfaltu i nieźle szuter, ubite gruntowe, żużel 😜 Na piachu nie dają rady a na błocie są na poziomie GP5000.

Jakieś 2k zrobiłem na nich i nie są widocznie zjechane. Wszędzie gdzie czytałem przed kupnem pisali, że wersja bez s-works jest sporo wytrzymalsza na zużycie.

 

b3i4aR7.jpg

Edytowane przez ernorator
Napisano

Ja dylematu nie miałem, bo model S-Works nie ma wersji 47mm. Od niedawna ujeżdżam Pathfinder Pro 47mm i miło mnie zaskoczyła prędkość na asfalcie jak i trakcja w srednio-grząskim terenie. Dylan Johnson też bardzo ciepło się wypowiadał o tych oponach.

  • +1 pomógł 1
  • 3 tygodnie później...
Napisano

Lepiej kupić jakieś shwalbe albo conti, nie miałem z nimi dobrych doświadczeń, słaba kontrola jakości, musiałem wymieniać bo opona "biła"

to jedyny raz kiedy miałem oponę odkształconą, nigdy nie miałem tego problemu z żadną inną. Właściwości jezdne przeciętne.

Napisano

w ogóle nie było to ciekawe, byłem zły na siebie że dałem się nabrać, przekonał mnie dobry marekting subbrandu SWORKS

opony były drogie, a był z nimi problem, co ciekawe opony mimo bardzo subtelnego bieżnikowania hałasowały na asfalcie

generalnie lepiej sprawiały się względnie wyczynowe Shwalbe, to chyba były wtedy Durano DD

Ja generalnie lubię rowery Specialized a Diverge STR to rowery do których wręcz się ślinię, aż się potem wstydzę

sam za siebie, kiedy się orientuję że mój t-shirt jest mokry od sliny po pięciu minutach surfowania po specialized.com

ale te opony to było rozczarowanie bardzo poważne i względnie kosztowne

 

Napisano

To dobrze, że się nie skusiłem na te sworksy. Ostatnio słyszałem dobre opinie o Tracer Pro też od Speca. Z tego co piszą nie są wolniejsze od Pathfinderów, a dużo przyczepniejsze i bardziej odporne na przebicia. Te Tracery montują właśnie w Diverge STR.

Napisano

Polacy lubią amerykańskie rzeczy jeszcze ciągle, cały czas są lepsze, ale np. Krossowi 4.0 niewiele brakuje do "legendarnych" szutrówek z importu

tylko dlaczego założyli opony Obor, co to jest ?   Najlepsze opony to lekkie opony, a jednocześnie wytrzymałe, z markami jest różnie, różne modele opon jednego producenta

mogą być bardzo różne.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...