Asinek Napisano 26 Listopada 2023 Napisano 26 Listopada 2023 Witam serdecznie, Postanowiłam dokonać renowacji starego roweru MTB z lat 90. W sumie nadać mu nowy wygląd i tchnąć w niego nowe życie. Pomyślałam, że rozłożę go do "gołej" ramy, wypiaskuję, pomaluję itd. Niestety od dłuższego już czasu mam problem z 2 rzeczami: wyjęciem wspornika kierownicy i wykręceniem miski suportu. Druga strona jest wykręcona, natomiast ta nie puszcza. Stosowalam coca-colę, WD-40, środek odrdzewiająco - penetrujący. I nic. Sądzę, że odkręca się przeciwnie do kierunku wskazowek zegara, ponieważ rower to Jaguar Flash Bike chyba włoski, ale pewna nie jestem ☺️Jak to rozciąć? Pozdrawiam Cytuj
Mihau_ Napisano 26 Listopada 2023 Napisano 26 Listopada 2023 Cytat Jak to rozciąć? Brzeszczotem Cytuj
Garlock Napisano 27 Listopada 2023 Napisano 27 Listopada 2023 (edytowane) 18 godzin temu, Asinek napisał: Sądzę, że odkręca się przeciwnie do kierunku wskazowek zegara, ponieważ rower to Jaguar Flash Bike chyba włoski, ale pewna nie jestem Jeśli to faktycznie włoski suport to masz rację. Ale we włoskich rowerach bywały montowane i BSA (czyli odkręcamy zgodnie z kierunkiem wskazówek zegara). Zmierz zewnętrzną średnicę gwintu na wykręconej części. Jeśli jest to 36mm to masz włoski suport. Jeśli odrobinę mniej niż 35mm (34,9) to masz BSA. Edytowane 27 Listopada 2023 przez Garlock 2 Cytuj
RabbitHood Napisano 27 Listopada 2023 Napisano 27 Listopada 2023 Jak już było napisane - ja bym brzeszczotem zaczął rozcinać miskę od środka i w kawałkach ją wyciągnął. Cytuj
marvelo Napisano 27 Listopada 2023 Napisano 27 Listopada 2023 (edytowane) Niestety, ale taka robota brzeszczotem to będzie bardzo mozolna (miski, zwłaszcza te z dawnych lat, były bardzo twarde) . Najlepszy byłby jakiś "dremel" (szlifierka szybkoobrotowa z małym kamieniem). Można zrobić dwa wgłębienia (poszerzyć ten otwór w środku miski) i wbić (zaklinować) jakiś sztywny metalowy element, który można solidnie złapać np. kluczem nastawnym. Ja tak kilka razy odkręcałem wbijając tam mały młotek (tą ostrą stroną). Podczas szlifowania wytwarza się też wysoka temperatura, co również nieco ułatwia późniejsze odkręcenie. Jak to nie pomoże, to szlifujemy to samego gwintu, choćby w jednym miejscu i próbujemy ścisnąć miskę od zewnątrz, by odkleić ją od gwintu w mufie. Edytowane 27 Listopada 2023 przez marvelo Cytuj
Garlock Napisano 27 Listopada 2023 Napisano 27 Listopada 2023 Godzinę temu, Asinek napisał: Dzięki za wskazówkę 👍👍☺️ Jako drugą metodę sprawdzenia jaki to suport można po prostu zmierzyć szerokość (długość?) mufy suportu. Włoskie były tylko 70mm. BSA zwykle 68 choć zdarzają się i inne (ale nie 70): 1 Cytuj
JWO Napisano 27 Listopada 2023 Napisano 27 Listopada 2023 Mialem podobny problem. Walczylem z odkreceniem suportu. Wlalem WD40, ale i tak nie pomoglo. Poddalem sie. Po 2-3 miesiacach nie bylo wyjscia musialem odkrecic. Poszlo praktycznie palcami. Cierpliwosci trzeba. Cytuj
Asinek Napisano 27 Listopada 2023 Autor Napisano 27 Listopada 2023 9 godzin temu, Garlock napisał: Jako drugą metodę sprawdzenia jaki to suport można po prostu zmierzyć szerokość (długość?) mufy suportu. Włoskie były tylko 70mm. BSA zwykle 68 choć zdarzają się i inne (ale nie 70): Kurcze, wyszłoby, że mam jednak BSA 🙃 Ale i tak ani drgnie. Cytuj
jannickz Napisano 29 Stycznia 2024 Napisano 29 Stycznia 2024 Piła do metalu to najbezpieczniejszy sposób na rozcięcie wspornika kierownicy lub miski suportu. Używając piły do metalu, należy zachować ostrożność i nosić odpowiednie środki ochrony osobistej, takie jak okulary ochronne i rękawiczki. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.