Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam wszystkich, potrzebuję pomocy bo już mi się mózg wypalił od ciągłych zmian decyzji. 

Mieszkam na przedgórzu sudeckim. Do najbliższych tras Singletrack Glacensis oraz Enduro Srebrna Góra mam jakieś 10 km. Od dwóch lat strasznie wkręciłem się w szybszą jazdę po singletrackach ale od tego sezonu regularnie jeżdżę również po jednej najłatwiejszej trasie flow (D Red line potem F) w Srebrnej Górze. Mam straszną frajdę na to. Oprócz tego jeżdżę z rodziną Singletracki ale wtedy na spokojnie. 

Do tej pory ujezdżam kilkuletniego Marlina 6. Z racji trochę wieku, trochę zachowawczo raczej nie planuję przesiadać się na trudniejsze trasy w Srebrnej ani robić jakichś lotów. Postanowiłem zmienić rower, gdyż już mniej więcej wiem jakiego stylu jazdy i po jakich trasach będę jeździł. Mój Marlin to wiadomo :)

Caly czas mam wątpliwości, czy powinienem iść w stronę rowerów trailowych, czy jednak normalnego MTB.  

To co upatrzyłem na obecną chwilę to: 

Orbea Laufey H10

Dartmoor Primal Pro 29 

Nukeproof Scout (obecnie brak wielkości) 

Canyon Grand Canyon 8

Norco Fluid HT1 ( mała dostępność) 

NS Bikes Eccentric Alu 29 ( boję się, że tu max L ) 

Mam 190 wzrostu, Nie boję się zakupów za granicą. 

Największe obawy mam o podjeżdżanie na singlach. Wiadomo, że w Srebrnej i na Czarnej jest tylko w dół ale single to również podjazdy. Lubię fajne zajawkowe firmy. 

Proszę pomóżcie bo mi łeb wybuchnie. W którą stronę iść. 

  • Mod Team
Napisano

Raczej nikt nie podejmie za Ciebie tej decyzji. Ja przykładowo na początku miesiąca byłem na Srebrnej Górze na swoim MTB. Zjeżdżałem B, później podjechałem E. I z góry puściłem się A, następnie C i F zjechałem na sam dół. Nie latałem na tych dużych hopach, natomiast wszystko inne jest świetne i było spokojnie do przejechania na hardtailu z amortyzatorem 100 mm skoku. Żałowałem tylko że przed wyjazdem nie zamontowałem sztycy regulowanej, bo to by mocno ułatwiło sprawę.

Więc tak, mnie raczej na pewno nie ograniczał rower, a nieznajomość trasy - jechałem tam pierwszy raz w życiu. Czy będzie Ci lepiej na trialówce? Zjeżdżać na pewno, ale podjazdy mogą już być średnio przyjemne.

Zwróć uwagę że geo współczesnych rowerów MTB już poszło w stronę właśnie takiego trialu, więc jazda na nich w trudnym terenie jest zupełnie inna niż na mtb z 2015 roku.

Napisano (edytowane)

Nie musisz się bać podjazdów na rowerze trailowym. Jak nie liczysz sekund to podjazd nie będzie żadnym problemem. Rowery z napędem 1x12 mają miękkie przełożenia i spokojnie da radę podjechać mocno strome odcinki.

Moim zdaniem, jak mieszkasz w tak fajnych okolicach, nie boisz się kosztów serwisowania, to celuj w fulla. Można obecnie za 8 k znaleźć fajne promocje, szczególnie za granicą.

Np. :

https://www.bike-discount.de/en/radon-skeen-trail-al-7.0-1

Edytowane przez NerfMe
Napisano

No właśnie z tymi podjazdami na trailowych są różne opinie. A jednak na singlach jest sporo podjazdów. 

Fulla staram się wymazać sobie z głowy. Raz popełniłem błąd i pojechałem na Flow Trip z Szymonem Godźkiem. Zawozili nas busami tylko na odcinki zjazdowe, wszystko z górki, wypożyczyłem fulla..... Staram się wymazać to z pamięci. Jeden z piękniejszych dni w życiu. Nawet nie zaglądam w tego linka. Nie, ni hu hu. 

Aaaa, zajrzę..... 

  • +1 pomógł 1
  • Mod Team
Napisano

Skoro było tak dobrze, to czemu się przed tym tak wzbraniasz? Ja gdybym mieszkał tak jak ty w górach, to pewnie bez zastanawiania się poszedłbym w rower z pełną amortyzacją. No ale mieszkając w Łodzi trochę mi żal dodatkowych gramów.

  • +1 pomógł 1
  • 2 tygodnie później...
Napisano

Cześć, prawda jest taka że mieszkając w takim miejscu po roku na ht będziesz szukał fulla. Co do podjazdów - trailówki podjeżdżają świetnie, szeroki zakres kasety i stromy kąt rury podsiodłowej robią robotę. Full pomaga też na podjazdach - cały czas trzymasz trakcję, tylne koło nie skacze i nie buksuje tak bardzo. 

 

Napisano

Dodatkowo full pozwala podjeżdżać nierówne odcinki na siodełku co poprawia trakcję i oszczędza siły.  Minus to kasa - koszt zakupu i serwisu. Ja mogę być niewiarygodny- na fulla wsiadłem 20 lat temu…

  • 3 tygodnie później...
Napisano

Witam wszystkich ponownie. Moja lista się zawęża. 

Na obecną chwilę na tapecie jest

Laufey H30

Cannondale Trail SL 2

Wciąż chyba nr 1 Laufey H10

No i nie wiem czy do mojego stylu przypasowałby Spec Chisel HT Comp 29 

Coś podpowiecie z tej kupki? 

Dziękuję 

Napisano

Laufey H10 jest spoko. Ale czy na pewno nie chcesz FS? Nie pojedziesz trasy C w Srebrnej? Fakt, że na Glacensis to HT jest OK, na gładkich flow trasach też (szczególnie jak się nie lata, albo bardzo dobrze umie). Ale jak 77 w twoim nicku oznacza urodzony 1977 to się jeszcze rozkręcisz i nie mów, że nie pojedziesz trudniejszych tras. Weź sobie w Srebrej szkolenie. Wiem co mówię, jestem istotnie starszy... 

Napisano

@XC100S te ostatnie wstawki "eksperta rowerowego" na pepper, to albo cena się nie zgadzała, albo nie było dostępności. Jaki jest sens dodawania oferty, gdzie dostępna jest sztuka/ dwie na całą Europę.
 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Nikt nie wie zazwyczaj ile sztuk jest danego roweru, facet wstawia te rowery - nic  z tego finansowo nie ma, wielu ludzi kupiło i są zadowoleni bo niektóre promocje naprawdę dobre. Chwała mu za to, szczególnie, że kilka razy w tygodniu musi zstąpić z nieba i przewrócić branżę rowerową :D

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)
2 godziny temu, Molekpl napisał:

Nikt nie wie zazwyczaj ile sztuk jest danego roweru,

Nie zawsze, ale często idzie to łatwo zweryfikowac. Można sprwadzić ile sztuk można dodać do koszyka (okazje na 1/2 sztuki nie mają sensu).
p.s.  zgadzam się, że w większości jego wstawki są bardzo dobre. Wnoszą również trochę kolorytu ;)

Edytowane przez Enadxx
Napisano

Wojcio - tak szkolenie mam plan wziąć sobie na wiosnę. Super sprawa. 

Dziękuję wszystkim za dotychczasową pomoc. W przeciągu ostatnich 48 godzin dużo się u mnie wydarzyło i prawdopodobnie będę musiał ściąć trochę budżet... 

Na tą chwilę na tapecie: 

Cannondale Trail SL 2

Orbea Laufey H30

Oraz co myślicie o moich wymaganiach co do stylu jazdy i tym Specialized Chisel HT Comp 29 ? 

Dziękuję jeszcze raz. 

Napisano

Laufey h30 będzie ma amor na 32 mm goleniach. W przciwienstwie do Cannondale i Speca posiada droppera, który zdecydowanie ułatwia jazdę w technicznym terenie. 

Jeśli mamy tylko taki wybór, to dalej bym bym za Laufeyem, aczkolwiek H10 to rower kompletny. H30 to sporo kompromisów.

Napisano

Ooo, właśnie, dropper - to jest rewolucyjna zmiana na ścieżkach. Albo powinien być, albo przynajmniej przygotowanie do instalacji. Sprobujesz, nie zrezygnujesz.  

Napisano

Tak, dropper mega sprawa. 

Jednak szukam tego Laufey H10 oraz awaryjnie H30 wielkość XL. 

Nie wpadło komuś z Was gdzieś w oko w fajnej cenie na świecie ? 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...