Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam grupę. Poszukuję dobrego roweru crossowego lub gravela z prostą kierownicą. W związku z moja waga(około 120) i sylwetką(176 cm wzrostu)  baranek odpada. Cena powiedzmy do 7000, przeznaczenie to dojazdy do pracy, 25-30 km dziennie,w weekendy trasy od 50 do 100,asfalt,szutry,czasami las ale raczej główne ścieżki. W tej chwili mam meride crossway 20 z 2015 roku,i w związku z chęcią wystartowania na krótszych trasach maratonów rowerowych w okolicy chciałem w końcu zmienić na coś lepszego. Na oku mam marina dsx 2 lub FS, albo unibike Xenon ale tutaj trudno go gdziekolwiek obejrzeć. Możecie  polecić jakąś alternatywę w podanym budżecie? Z góry dzięki za odpowiedzi i pozdro

Napisano

Właśnie się zastanawiam nad amortyzatorem,bo w Meridzie która mam teraz mam cały czas zamknięty,więc wydaje mi się że lepszy byłby bez,chociaż zawsze ta możliwość użycia amora trochę uspokaja. O co do treka to poczytam bo nie brałem go pod uwage

Napisano

W Tym budżecie udało mi się kupić ostatnio TRek Fx Sport 4.(wcześniej miał jakieś chore ceny) Karbonowa rama i widelec i wygodna pozycja jak w Crossie. Polecam, bo teraz Trek ma duże zniżki

Napisano

Mam tzw. grawela z prostą kierownicą - Cube SL Road z napędem wymienionym z Clarisa na Tiagrę ale on ma napęd typowo szosowy. Obecnie Cube zmieniło nazwę modelu na Nulane i w zakładanym budżecie oferuje model Cube Nulane Pro z napędem 2x10 Shimano GRX, sztywnymi osiami i karbonowym widelcem i prześwitem na opony 45c - i ten rower wg mnie jest godny polecenia do Twoich zastosowań. Poza tym wymieniony przez Ciebie Marin DSX

Napisano

Ten cube faktycznie wygląda dobrze,z tym że fizycznie go nigdzie w okolic nie znajdę niestety. Coraz bardziej nastawiam się na marina,jedyna obawa to koła,pytanie czy z powodu wagi nie będę musiał wymieniać w nim szprych co miesiąc 

Napisano

Mam zamiar zrzucać ale próbuje od dawna j średnio idzie,z tym że to temat na inną dyskusje,czyli z założenia przy tej wadze koła fabryczne nie dadzą raczej rady?mam serwisanta w okolicy który mi zaplotl takie koło za niecałe 600 ale głupio kupować rower za jak dla mnie dość dużą kasę i odrazu wymieniać w nim koła. 

Napisano

Prawie każdy rower ma podane obciążenie jakim można go bezpiecznie obciążyć. Bardzo często jest to 110-120 kg. I zawsze w takich sytuacjach jest to obciążenie podawane z pewnym marginesem bezpieczeństwa - np. w dźwigach i zawiesiach istnieją pojęcia Dopuszczalnego Obciążenia Roboczego i Obciążenia Niszczącego czy zrywającego, które jest znacznie większe niż Dopuszczalne Obciążenie Robocze. Tak więc na spokojnie możesz dodać minimum 5-10% do obciążenia podanego przez producenta. Jedynie musiałbyś po zakupie dać koła do sprawdzenia czy wszystkie szprychy są prawidłowo naciągnięte i co jakiś czas to sprawdzać

 

  • 3 tygodnie później...
Napisano
Cytat
W dniu 22.11.2023 o 19:19, uczesany napisał:

Na Marinie będziesz trochę bardziej wyciągnięty niż na nulan'ie.

 

W dniu 21.11.2023 o 21:23, Greg1 napisał:

Mam tzw. grawela z prostą kierownicą - Cube SL Road z napędem wymienionym z Clarisa na Tiagrę ale on ma napęd typowo szosowy. Obecnie Cube zmieniło nazwę modelu na Nulane i w zakładanym budżecie oferuje model Cube Nulane Pro z napędem 2x10 Shimano GRX, sztywnymi osiami i karbonowym widelcem i prześwitem na opony 45c - i ten rower wg mnie jest godny polecenia do Twoich zastosowań. Poza tym wymieniony przez Ciebie Marin DSX

 

 

"Greg1", "Uczesany" widzę, że macie doświadczenie z Cube Nulane / SL Road ... sam mocno rozważam zamówienie Nulane Race, a nie mam możliwości posadzenia tyłka przed zakupem. Jestem na pograniczu 53 / 56 cm i wzrostem i przekrokiem (177 cm wzrostu) oraz nie wiem jaka pozycja będzie za kierownicą, a również nie chciałbym leżeć na rowerze. Chociaż stack do reach nie jest jakiś niski (rozmiar 53 - 1,46, rozmiar 56 - 1,49), więc raczej powinno być prosto.

Dajcie proszę znać czy z Waszego doświadczenia na rowerze tym jest w miarę wyprostowana sylwetka oraz jak w Waszym przypadku wypadał rozmiar, czy brać mniejszy, czy większy kiedy oba teoretycznie pasują :)

Dzięki.

Napisano

Ja wziąłem mniejszy rozmiar, tzn. 56 - mam 183 cm wzrostu i 87 cm przekrok, wtedy (mój SL Road jest modelem z 2017 r.) byłem na pograniczu między 56 i 59, teraz zmienili trochę ramę i wg. srony Cube jestem dokładnie w połowie rozmiaru 58. Przy Twoich 177 cm wzrostu chyba jednak wziąłbym rozmiar 53. Sylwetka jest w miarę wyprostowana, tzn. nie jest mocno wyciągnięta jak na szosie czy grawelu. Najlepiej by było jakbyś jednak gdzieś mógł sie przymierzyć, może na olx ktoś sprzedaje w okolicy i można podjechać, poudawać zainteresowanego i sie przejechać a później stwierdzić, że to jednak nie to

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...