arekmiz Napisano 19 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2023 Zadam proste pytanie i uprzejmie poproszę tylko o odpowiedź tak lub nie (bez żadnych dywagacji, wątków pobocznych, etc.). Czy w rowerze trekkingowym Kross Trans 7.0 można wymienić oryginalne tarcze Shimano 160 mm na większe (tj. 180 mm lub 200 mm) ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 19 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 19 Listopada 2023 tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekmiz Napisano 20 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 20 Listopada 2023 Dzięki. Zapytałem też w samej firmie Kross. Odpowiedź: Nie. I komu tu wierzyć? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 20 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2023 Bo pewnie producent widelca zaleca tarcze maks 160mm, trzeba by się wczytać w instrukcje do tego modelu widelca, rama projektowana pod tył 160mm pewnie nikt nie sprawdzał jak to się zachowa z tarczą 180mm. Z tyłem to jeszcze może być taki problem że po zastosowaniu adaptera na 180 zacisk się tam nie zmieści. Ale to powinieneś widzieć ile tam masz miejsca czy da radę go odsunąć o 10mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 20 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 20 Listopada 2023 Oczekiwałeś odpowiedzi "tak" lub "nie" bez żadnych dywagacji, a tymczasem sam rozkręcasz wątek poboczny... 🤡😆 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 1 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2023 Zamontować możesz nawet dwie 220 mm. Ryzyko związane z wymianą tarcz na większe: - widelec złapie luzy - niewielka szansa urwania mocowania zacisku/adaptera do widelca/ramy - utrata gwarancji ze względu na nieprzestrzeganie rekomendacji producenta roweru/widelca. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pecio Napisano 1 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2023 (edytowane) Moje stanowisko podziela opinię Krossa. W tego tupu rowerze 160 z tyłu blokujesz koło wiec większa mija się z celem. Natomiast to "truchło" z przodu zwane widelcem nie zdzierży większej tarczy niż 160 bez przyśpieszenia agonii uginacza ( o potencjalnej utracie uzębienia nie wspominam). Edytowane 1 Grudnia 2023 przez pecio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 1 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2023 Producent widelca dopuszcza (jeśli to suntour NEX) tarczę 180. https://www.srsuntour.com/pl/products/fork/SF20-NEX-7487.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artwro Napisano 1 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 1 Grudnia 2023 10 godzin temu, pecio napisał: Moje stanowisko podziela opinię Krossa. W tego tupu rowerze 160 z tyłu blokujesz koło wiec większa mija się z celem. Natomiast to "truchło" z przodu zwane widelcem nie zdzierży większej tarczy niż 160 bez przyśpieszenia agonii uginacza ( o potencjalnej utracie uzębienia nie wspominam). To jest najlepsza odpowiedź, na zadane pytanie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sky87 Napisano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2023 W takim rowerze 160 wystarczy. Warunek to dobra, wycinana tarcza i przyzwoity klocek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 2 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2023 W takim rowerze tylny hamulec to tylko niepotrzebny ciężar Szkoda „nafty i knota” na wymianę. Jak widelec pozwala, to załóż na przód 180 i będzie bezpiecznie i niedrogo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2023 @JWO - o znalazł się kolejny, co nie umie korzystać z tylnego hamulca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2023 @Chleje24na7 wie i korzysta. W mtb podczas zjazdów. Na gravelu i na płaskim można jechać bez. Ja zawsze używam obu na raz, tylko z rożna siła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 3 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 3 Grudnia 2023 Na gravelu i płaskim, to można tez tylko na tylnym. Tak poważnie to oba hamulce są ważne, przy zakręcie i zablokowaniu przedniego koła gleba gwarantowana. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekmiz Napisano 15 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 15 Grudnia 2023 Dobra, zamówiłem adaptery i tarcze 180 mm, żeby nie przeginać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 17 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2023 W dniu 1.12.2023 o 14:12, pecio napisał: Moje stanowisko podziela opinię Krossa. W tego tupu rowerze 160 z tyłu blokujesz koło wiec większa mija się z celem. Natomiast to "truchło" z przodu zwane widelcem nie zdzierży większej tarczy niż 160 bez przyśpieszenia agonii uginacza ( o potencjalnej utracie uzębienia nie wspominam). Sugerujesz że producent zalecając kompatybilne z ich produktem rozmiary tarcz nastaje na życie klientów? Bo skoro można 180 wg sr a ty masz jakieś dane że nie - to komu ufać? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 17 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2023 W dniu 1.12.2023 o 14:12, pecio napisał: Natomiast to "truchło" z przodu zwane widelcem nie zdzierży większej tarczy niż 160 bez przyśpieszenia agonii uginacza ( o potencjalnej utracie uzębienia nie wspominam). Nie wiem jak to skomentować poza XD. Nawet najprostszy suntour sprężynowy diametralnie zwiększa komfort jazdy miejskiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 17 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 17 Grudnia 2023 W dniu 3.12.2023 o 20:04, JWO napisał: W mtb podczas zjazdów. To słaby pomysł z punktu widzenia utrzymania trakcji na stromym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 18 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 18 Grudnia 2023 @KSikorski zdradze ci tajemnice pliszynela, mozna tak hamowac, zeby utrzymac trakcje . Jak napisalem wyzej, zawsze uzywam obu hamulcow, czy to na szosie, czy na singletracku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2023 W dniu 17.12.2023 o 21:49, Chleje24na7 napisał: Nie wiem jak to skomentować poza XD. Nawet najprostszy suntour sprężynowy diametralnie zwiększa komfort jazdy miejskiej. Miałem xct. On nic nie zmieniał, o diametralnie to juz nie wspomnę. Zakładając że jazda miejska to 90% drobnica wybojowa to na takich przeszkodach to coś nie pracuje w ogóle. Moj byl nowy, nie był zakiszony od rdzy, był serwisowany. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 20 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2023 XCT, czyli mówisz o baloniastych oponach 1.8 lub większych? Proponuję przetestować jeszcze raz przy Marathon Sportach 45mm lub innych miejskich oponach 3+ bar. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arekmiz Napisano 20 Grudnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2023 Ale o amortyzatorach to idźcie Koledzy dyskutować gdzie indziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobo Napisano 20 Grudnia 2023 Udostępnij Napisano 20 Grudnia 2023 3 godziny temu, Chleje24na7 napisał: XCT, czyli mówisz o baloniastych oponach 1.8 lub większych? Proponuję przetestować jeszcze raz przy Marathon Sportach 45mm lub innych miejskich oponach 3+ bar. Suntour to pomyłka ideologiczna w przypadku budżetowych rowerów. Rozumiem że mam kupić dokładnie te opony żeby przetestować je z atrapą po to żeby się utwierdzić że to atrapa? Miałem, od kiedy jeżdżę, ze 200 różnych opon. Dla wszystkich kombinacji obowiązywała zasada "im szersza opona i niższe ciśnienie tym lepsza amortyzacja, całościowo. A tu ma być odstępstwo od tej zasady, czyli gniot od sr ma magicznie zadziałać z akurat tymi gumami w tylko tym rozmiarze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.