Chleje24na7 Napisano 14 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2023 Wrzucam filmik, bez własnego komentarza bo Seth genialnie to podsumował i pomysł jest świetny. Najlepsza jest ta flow DDRka przy ulicy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 14 Listopada 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Listopada 2023 Tez to oglądałem wczoraj. Minus taki że ewentualna gleba bardziej bolesna niż na typowym singlu. Mimo to bardzo fajne to, w Polsce raczej nierealne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 14 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2023 No ale tak bez blota? Jak pozniej wracac przez miasto do domu czystym rowerem? Obciach 2 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 14 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2023 @JWO często wracam przez miasto czystym rowerem. Za to obranie uwalone od stóp do głów. To dopiero musi zabawnie wyglądać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RabbitHood Napisano 14 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2023 Jako ktoś kto "powstał" z MTB te 20 lat temu powiem "meh". Największa frajda to był właśnie piach, błoto i brud. Inna sprawa, że miałem kilka fejsbukowych "rozmów" z burmistrzem wiochy z której pochodzę - że kurde DDR to nie musi być wieśniacki polbruk i wystarczy nawieść kilka wywrotek szlaki i utwardzić. Będzie ścieżek więcej i taniej (a i jak dla mniej bezpieczniej - kostka jest tragiczna po pierwszych przymrozkach). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 14 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2023 @RabbitHoodPoza wiochami w Polsce B i C polbruku nikt już nie robi. Tam gdzie ZDW czy GDDKiA czy w miastach na prawach powiatu robione są CPR/DDR już jest asfalt. Problem jest taki, że ta infrastruktura, co została zrobiona z polbruku zostanie z nami na lata. 1 godzinę temu, JWO napisał: No ale tak bez blota? Jak pozniej wracac przez miasto do domu czystym rowerem? Obciach Niby tak, ale zobacz gdzie najwięcej "fajnej" gówniarzerki - na pumptrackach, które od lat są budowane jako asfaltowe trasy i tam błotka nie ma. 1 godzinę temu, sznib napisał: Minus taki że ewentualna gleba bardziej bolesna niż na typowym singlu. Na asfaltowych pumptrackach czy betonowych skateparkach jakiejś tragedii nie ma. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 14 Listopada 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 14 Listopada 2023 Niby nie ma, ale lepiej przyorać łokciem czy kolanem po miękkiej glebie niż po asfalcie. Podobnie z częściami, gleba na asfalcie i wszystko co po nim przeszlifuje od razu mega zrysowane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 14 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 14 Listopada 2023 Wszystko zależy, bo równie dobrze na takiej naturalnej ścieżce możesz przeszorować o korzeń i kamień i skończyć z rozcięciami, jak ja w tym roku w SG po glebie i szorowaniu przez ponad 5 metrów prosto. Z drugiej strony, jak teraz ktoś był jesienią w jakiś miejscówkach jak BB, SG czy inne ścieżki z flow trailami to widać jakie tarki się tam robią na koniec sezonu. Nie mówię, że trzeba betonować w górach, ale w wielu miejsach byłoby to spoko. Tak myślałem o miejscówce i lokalnie nie ma sensu bym coś mówił, więc nawet jak się weźmie na tapetę Bielsko Białą. Z koziej do kolejki na szyndzielnię najszybsza droga, która przebiega jest przez las. Leśnictwo wstawiło zakaz jazdy rowerem, który każdy ignoruje. Obok szlaku pieszego, równolegle do niego postawiono ścieżkę dojazdową dla rowerów (za miejscem z zakazem koło sp 25). Generalnie jest tam beznadziejne odwodnienie na szlaku pieszym i rowerowym. Gdyby coś takiego zrobić na tej trasie, czyli utwardzony flow trail z MMA (jak wzdłuż ulicy u Setha), to rozwiązałby się problem rowerzystów na szlaku pieszym, oraz wszechobecnej brei, oraz utwardzona nawierzchnia pozwoliłaby na bezobsługowość takiej trasy. Powyższy przykład tylko tak dałem, żeby pokazać że jest miejsce na takie rozwiązania nawet w takich miejscówkach jak BB, a lokalnie to można zliczać setki przykładów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 14 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2023 Ciekawy pomysł bardziej w miejskie leśne klimaty i to też z niedużym obniżeniem terenu bo inaczej to by się pozabijali na tym. Druga sprawa koszty. Bielsko ma chyba cześć enduro na miejskich lasach czyli "swoich". W LP nie ma szans w wielu miejscach na zwykłą ściechę a co dopiero takie coś. "Naprawiaj" to potem po zrywce a raczej tak sobie mów jak to w ich stylu to tylko kłopot do sześcianu. Wszędzie indziej po raz kolejny koszty. Prywatnie w ogóle nie kręcą mnie tego typu klimaty ze względu, że lubię maksymalnie naturalne ścieżki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Eathan Napisano 15 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2023 To ja nieśmiało dodam, że Katowice były w czołówce, zanim inni na to wpadli. Tutaj władze miasta wliczyły sieć ścieżek leśnych do kilometrażu DDR-ek i dzięki temu wygrywali różne takie branżowe rankingi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semtex Napisano 15 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2023 Tylko szkoda, że to Bentonville to taki ewenement na skalę światową i bardzo duży wpływ ma na to, że tam ma główną siedzibę Wallmart, który to tak naprawdę w większości sponsoruje, bezpośrednio, lub pośrednio. Co nie zmienia faktu, że to są świetne inwestycje, świetne atrakcje i niestety żadne miasta w PL, DE czy EU się na takie kroki nie zdecydują Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 16 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2023 W dniu 14.11.2023 o 10:39, RabbitHood napisał: Inna sprawa, że miałem kilka fejsbukowych "rozmów" z burmistrzem wiochy z której pochodzę - że kurde DDR to nie musi być wieśniacki polbruk i wystarczy nawieść kilka wywrotek szlaki i utwardzić. Będzie ścieżek więcej i taniej (a i jak dla mniej bezpieczniej - kostka jest tragiczna po pierwszych przymrozkach). Będzie po taniości, więc po kilku większych opadach, przy roztopach się rozpłynie. Jak nie po taniości, to cena nie będzie wiele niższa o ile w ogóle, bo to oznacza zrobienie porządnej podbudowy, użycia lepszych materiałów, a nie odpadów. Nawierzchnie żwirowe mają większe opory toczenia. Nawet te bardzo dobrze wykonane nie będą tak nieść jak asfalt czy nawet kostka. Niezależnie od jakości wykonania w mokrych okresach będzie jazda po błocie. W suchych będzie się kurzyło. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.