kacper_m Napisano 12 Listopada 2023 Napisano 12 Listopada 2023 Cześć, w temacie tej części rowerowej jaką jest piasta jestem totalnie nowy. Nie ukrywam, że chciałbym "głosniejszą", "tyrkającą" tylną piastę nie wymieniając kół(sama piasta). Chce się dowiedzieć tutaj jak mam dobrać piastę do tego koła, budżet do 300-400zł max (jeżeli bede znal model konkretny to bede szukał i używanych) Koło Bontrager Paradigm Tubeless Ready, 24 otworów, 21 mm szerokości, Piasta tylna: Formula RX-142, ze stopu aluminium, pod tarczę na 6 śrub, bębenek Shimano 11-rzędowy, sztywna oś przelotowa 142 x 12 mm, -rower Trek Domane AL2 Disc 2022 Proszę o pomoc w doborze piasty, oczywiście mogę dodać zdjęcie albo więcej informacji o moim kole/piaście jeżeli będą potrzebne Cytuj
Rafał87 Napisano 12 Listopada 2023 Napisano 12 Listopada 2023 jak chcesz aby było zgodnie ze sztuką to kupujesz piastę i odpowiedniej długości nowe szprychy. Dobieranie piasty pod konkretną długość szprych to już zabawa, wątpię żeby komuś za Ciebie chciało się szukać i sprawdzać wymiarów. Taniej wyjdzie sprzedać to koło i kupić odpowiednie z piastą jaką chcesz. Cytuj
kacper_m Napisano 12 Listopada 2023 Autor Napisano 12 Listopada 2023 (edytowane) @Rafał87 rozumiem to, ale to działa w dwie strony gdyż nawet jeżeli kupie sobie piaste taką jaką chce i na niej bede budowal całe koło, to i tak bede musial precyzyjnie wtedy dobrac koło pod wzgledem ilosci szprych itd. A w moim poście nie chce aby ktoś za mnie znalazł, bardziej chodzi o sugestie. Chce też zdobyć potwierdzenie czy aby dobrze rozumiem i dobrze szukam piasty pod moje koło. Aktualnie szukam: piasta tył 24h 142x 12mm , pod tarcze 6 śrub, sztywna ośka(nie wiem czy to konieczne akurat). I tu pytanie czy dokładnie taką mam kupic/ czy może być coś innego w tych parametrach ALE tez bedzie ok np: https://www.olx.pl/d/oferta/piasta-tyl-novatec-d792sb-x12-11-biegowa-24h-CID767-IDUBSmz.html Edytowane 12 Listopada 2023 przez kacper_m Cytuj
Wojcio Napisano 12 Listopada 2023 Napisano 12 Listopada 2023 No akurat oś musi być jak była, bo o tym decyduje rama. Liczba szprych musi pasować do obręczy, bębenek do kasety i reszty napędu, a mocowanie tarczy może być inne jeśli też zmienisz tarczę. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.