Rafał87 Napisano 12 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2023 crush washers jednoranzowe? przez 10lat robienia serwisu rebie i w niektórych latach przy intensywnej jeździe to co 2 miesiące się robiło serwis nigdy nie wymieniałem tych uszczelek. Dla świętego spokoju można co któryś serwis sobie wymienić ale że jednorazowe to bez przesady 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2023 Biorąc pod uwagę, że kosztune 90gr (do niedawana po 50 były) to rzeczywiście mega oszczędność. A z tym nic się nie dzieje to żeby potem zdziwienia nie było jak jednak się w końcu zadzieje. W najmniej oczekiwanym momencie olej na tarczy hamulcowej to bolesne bywa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 12 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2023 52 minuty temu, sznib napisał: Ja tam nigdy nie wymieniałem i nic się nie dzieje. Potwierdzam, są jednorazowe jak jednorazowe maszynki do golenia. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 12 Listopada 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Listopada 2023 20 minut temu, Dokumosa napisał: Biorąc pod uwagę, że kosztune 90gr (do niedawana po 50 były) to rzeczywiście mega oszczędność Tja, jak masz sklep w mieście to jeszcze bajka, ale wysyłkowo to jeszcze za wysyłkę trzeba zapłącić 5x tyle co za komplet uszczelek. A uszczelki nie padają tak że olej nagle zacznie tryskać na tarczę, tylko wcześniej będzie lekko wilgotno wokół śruby, co można wyłapać podczas serwisu i zawczasu zareagować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 12 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 12 Listopada 2023 Jesli mają w sklepie "w mieście" oleje i smary to mają też podkładki Ja jak uzupełniam zapasy szpejów eksploatacyjnych to staram się pamiętać nawet o takich pierdołach. Zawsze kilkanście szt pod ręką jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miner Napisano 12 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2023 A czy manetka One Lock z zestawu działa tak samo jak np. Pop Lock? Widzę, że magistry ze Srama nie przewidziały w swoim dziele osób z przednią przerzutką i nie bardzo będę miał jak ją zamontować...A kształtem obejmy, obudowy i dźwigienek przypomina przednią manetkę przerzutki więc chyba tak ma być założona...Sprzedałbym ją i kupił Pop Locka, który inaczej leży na kierownicy. Chyba manetka to manetka, ma pociągać linką i obracać tym pokrętłem? A tak z ciekawości - po co w tym One Lock są dwa wyjścia linek jeśli dłuższa dźwignia blokuje, a krótsza zwalnia? Czy to znowu jest wsadzone do zestawu to samo dla wielu różnych amortyzatorów z różnymi funkcjami, a tu nie będzie używane? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team bogus Napisano 12 Listopada 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 12 Listopada 2023 Poplock nie jest zamienny z Oneloc. Ciągną inną ilość linki. Oneloc możesz zamontować także nad kierownicą. Są dwa wyjścia bo można jednocześnie blokować amortyzator i damper jeśli ktoś ma fulla. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miner Napisano 12 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 12 Listopada 2023 Właśnie widziałem, że można odwrotnie i wtedy by była z prawej strony tylko będzie zawadzała o klamkę hamulca, chyba że bym przesunął mocniej do środka ale to wygląda głupio🤪 Pewnie będzie z lewej strony tylko obrócona w kierunku siodełka tak, że dźwigienki będą pracowały góra/dół zamiast przód/tył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 16 Kwietnia Udostępnij Napisano 16 Kwietnia (edytowane) W dniu 11.11.2023 o 23:46, TheJW napisał: Może olej się skawalił. 😆 W lewej goleni "luzem" jest chyba tylko piankowy bumper z plastikowym elementem, określane w manualu jako "bump stop" (P/N: 11.4018.072.000). Nawet nie wiem, jak to na nasze przetumaczyć. Ten bumper to odbojnik-ogranicznik dobicia, majacy uratowac bebechy przy dobiciu, to na nim ma sie wszystko zatrzymac, a jak to się podda, to nie bedzie czego zbierać prawdopodobnie. Mam z nim pewien problem 😉 Robilem zerowke Sida B4 wedlug manuala z 2020,w zasadzie to rozebralem, dosmarowalem, zalalem, złożylem...i problem mam taki, ze o ile pianka była, to ten plastikowy element, bumper cup, o ktory sie ona opiera, to nie jestem pewny czy w tym Sidzie był... O stnieniu tego plastiku dowiedziałem sie dzien pozniej, gdy robilem 50h innego Sida b4 i ten kieliszek wylecial ze srodka jak wylewalem stary olej ...i zdziwko, co to jest za element. Otwieram manual 2021 i jasność, tam juz jest narysowane wszystko prawilnie. Teraz musze chyba jeszcze raz rozebrac tego dopiero co poskladanego Sida po zerowce i upewnic sie, ze ten element tam jest 😉 Wydaje mi się iż zagladalem do wneterza i nic tam nie było, ale z drugiej strony, bazujac na manualu 50h 2020 niczego sie tam nie spodziewałem i może przeoczyłem...czy to możliwe ze w nowym SiD zapomnieli wsadzic ten element? Test ugiecia bez powietrza sugeruje, że może go brakować, bo ugina się bardziej :-(( Wiecie może, gdzie się kupuje takie elementy? Tylko internety typu tradeinn? Edytowane 16 Kwietnia przez player123 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 16 Kwietnia Udostępnij Napisano 16 Kwietnia One nie zawsze same wypadają ze środka, czasem trzeba trochę potrząsnąć lub czymś sobie pomóc. Więc może po prostu zostało w goleni. Mi przy pierwszym serwisie SIDa właśnie nie wypadło i dopiero jak obróciłem puste dolne golenie to usłyszałem, że coś jeszcze się tam tłucze. Potrząsnąłem i wyleciało. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 16 Kwietnia Udostępnij Napisano 16 Kwietnia Zamowiłem juz na wszelki w Tradeinn, bo chyba bym eksplodował ze złosci gdy po otwarciu bedzie tego brakować. Endoskopem można to pewnie zobaczyc bez spuszczania oleju, ale też nie mam 😉 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michalr75 Napisano 16 Kwietnia Udostępnij Napisano 16 Kwietnia Ale tu mitologia w tym wątku. Mam oba amory, Axon i Reba i nie czuję zbytniej różnicy w działaniu. Oba sa bardzo porządne, lekkie i fajnie tłumią. Axona przetargałem na tysiącach km ciężkiego terenu, zero problemów, serwis tani, nic tam się nigdy nie zepsuło, trzymał ciśnienie wzorowo. Tym bardziej że do amatorskich zastosowań to już nad Axonem zdaje się nic nie ma. Wyżej tylko wersja Werx. Dziękuję za uwagę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 16 Kwietnia Udostępnij Napisano 16 Kwietnia Ja tylko nie rozumiem co suntourowi szkodziłoby zrobić smarowanie olejem, jak rs, Fox czy manitou... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciorra Napisano 16 Kwietnia Udostępnij Napisano 16 Kwietnia Do nowych Suntourów można lać olej, choć w małych ilościach. Zaletą braku oleju jest możliwość zrobienia szybkiego serwisu dolnych lag nawet na parkingu stawiając rower kołami do góry - nic nie pocieknie jak się je zdejmuje. Wady są wiadomo jakie:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Do amortyzatorów powyżej raidona. A i tak nie zawsze będzie szczelny dół. Co ma na celu szybki serwis dolnych lag jeśli nie możesz pozbyć się błota zmieszanego ze smarem z wewnątrz? W przypadku oleju samo postawienie roweru do góry kołami na minutę powoduje nasączenie gąbek okejowych. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rafał87 Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Cytat W przypadku oleju samo postawienie roweru do góry kołami na minutę powoduje nasączenie gąbek okejowych sprawdzałeś to w praktyce? bo mi się wydaje że przez minutę to gęsty olej nie przepłynie przez dwie tuleje ślizogowe na jedną lagę. Chyba że jest już luz na ślizgach. w rebie dual air pamiętam że tuleja ślizgowa miała nacięcia pionowe w revelationie debonair tego nie mam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 17 Kwietnia Udostępnij Napisano 17 Kwietnia Sprawdzałem ze 3m-ce temu. Miałem rozbebeszonego Yari i Rebę. Yari nie ma kanałów olejowych. W Rebie są po 1/ślizg. W jednym i drugim olej skutecznie przedostaje się przez ślizgi. Nie mierzyłem dokładnie czasu ale po kilku minutach (akurat poszedłem szukać w magazynie nowych uszczelek kurzowych) wszystko co było testowo wlane wylazło na zewnątrz. Do tego 15WT jest stosunkowo rzadki a Maxima Light zalecany do Yari to już praktycznie konsystencja wody. Delikatne luzy na ślizgach to już standard w fabrycznie nowych amortyzatorach. W przypadku RS jakie mam/miałem (reby, revele, sidy, yari, pike'i i lyriki) nie powiększał się. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 30 Kwietnia Udostępnij Napisano 30 Kwietnia W dniu 16.04.2024 o 18:22, player123 napisał: Zamowiłem juz na wszelki w Tradeinn, bo chyba bym eksplodował ze złosci gdy po otwarciu bedzie tego brakować. Endoskopem można to pewnie zobaczyc bez spuszczania oleju, ale też nie mam 😉 Tradeinn bardzo był miły...czekałem na paczke długo...ale w srodku znalazlem dwa komplety Bumper Stop 😆 Nie wiem skąd ten bonus....ale OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 30 Kwietnia Udostępnij Napisano 30 Kwietnia (edytowane) Oni mają jedną zasadniczą wadę - opisy sprzedawanych przedmiotów, nawet po angielsku, są żałosne. Zwykle też nie podają p/n a nikt nie lubi kupować, szczególnie części do zawieszenie, w ciemno. Edytowane 30 Kwietnia przez Dokumosa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 9 Maja Udostępnij Napisano 9 Maja W dniu 16.04.2024 o 17:21, TheJW napisał: One nie zawsze same wypadają ze środka, czasem trzeba trochę potrząsnąć lub czymś sobie pomóc. Więc może po prostu zostało w goleni. Mi przy pierwszym serwisie SIDa właśnie nie wypadło i dopiero jak obróciłem puste dolne golenie to usłyszałem, że coś jeszcze się tam tłucze. Potrząsnąłem i wyleciało. Miałeś Racje ! on dodatkowy wyglądał u mnie jakby był posmarowany od spodu na grubo Butterem, i był przyklejony do dna .... dlatego nie zauważyłem go przy zerówce nie zadzwonił, nie wyskoczył.... a ze ten nieszczęsny manual 2020 w części 50h go nie pokazuje na obrazkach wcale....to mam teraz na sprzedaż jakby ktoś szukał 😆 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.