Skocz do zawartości

[koła] Wymiana kół - hamulce szczękowe


Michal2008

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Zastanawiam się nad wymianą kół w mojej szosie na coś lepszego (lżejszego). Obecne koła giant S-R2.

Zastanawiałem się nad takim zestawem:

obręcze: DT Swiss RR 411

piasty: DT Swiss 350 straightpull non disc (Ratchet 36T)

szprychy: Sapim CX-Ray (ewentualnie D-Light)

Waga zestawu ok. 1470g - cena w zależności od szprych i ratchet 2000+ PLN

I teraz zastanawiam się czy warto inwestować taką kwotę w "przestarzałe" koła? Znalazłem dwie alternatywy tylko czy dobre? 

1. DT Swiss P 1800 Spline - 269 euro - waga 1584 g

https://www.bike-discount.de/en/dt-swiss-p-1800-spline-23mm-wheelset

2. DT SWISS P1750 SPLINE - ok. 1100 PLN - waga 1595 g

  • Piasta DT370 - 3 pawl
  • Szerokość wew. 18 mm
  • Szerokość zew. 22 mm
  • Wysokość stożka 22.5 mm
  • Piasty DT Swiss Spline Straight Pull (DT370)
  • Ilość szprych aero 24 / 24
  • Waga z opaskami 1595g (P-680g,T-915g)
  • Montaż opon od 23m do 56mm - wg zaleceń producenta - opisane na obręczy.
  • DMC 110kg

Czy moje dwie propozycje są "godnymi" zamiennikami patrząc na cena - waga - jakość? Piasty DT370 w tych gotowcach to są pełnoprawne 370 czy jakieś okrojone? w przyszłości zawsze będzie można konwertować na ratchet...

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stoję przed podobnym dylematem, tyle, że ja nie biorę pod uwagę setu: 24 szprychy na tył. Za to biorę pod uwagę koła od blackcat'a, a to już 2x większy wydatek więc i 2x większy dylemat :D

Mam jeszcze opcje budżetową na zimę, czyli przepleść obręcze.

Jeśli piasta jest 370 to jest 370, ale jeśli jest tam tylko napisane DT SWISS to spodziewaj się np. stalowej ośki zamiast aluminiowej i/lub gniazd pod inne łożyska (inny wymiar) a konwersja 370->350 chociaż możliwa, jest prawie zawsze nieopłacalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Michal2008 napisał:

I teraz zastanawiam się czy warto inwestować taką kwotę w "przestarzałe" koła? Znalazłem dwie alternatywy tylko czy dobre? 

Nie wiem, czy to inwestycja, bo teraz wszystko jest inwestycją, a nie po prostu zwykłą przyjemnością czy spełnieniem zachcianki. Ale ponieważ rower to hobby, to masz prawo cieszyć się z nowych kół bez względu na to, czy były za drogie, czy są nieprzyszłościowe, itp., itd. Tak to już jest z każdym hobby...

3 godziny temu, Michal2008 napisał:

Zastanawiałem się nad takim zestawem:

obręcze: DT Swiss RR 411

piasty: DT Swiss 350 straightpull non disc (Ratchet 36T)

szprychy: Sapim CX-Ray (ewentualnie D-Light)

Waga zestawu ok. 1470g - cena w zależności od szprych i ratchet 2000+ PLN

Nie wiem, gdzie widziałeś taki zestaw, bo najpierw myślałem, że to oferta z lemonbike, ale tam RR411 na 350 (po zmianie piast w konfiguratorze) wychodzi 2349 - no chyba że ten "+" oznacza dla Ciebie właśnie 349 zł. To wydaje się uczciwa oferta, bo same piasty i obręcze wyniosą Cię w tej chwili ok 1700 zł, a gdzie koszt szprych, robocizny i drobnicy... Jak Ci się koła podobają i będziesz się cieszył z jazdy, to kupuj i nie dziel włosa na czworo...

3 godziny temu, Michal2008 napisał:

1. DT Swiss P 1800 Spline - 269 euro - waga 1584 g

https://www.bike-discount.de/en/dt-swiss-p-1800-spline-23mm-wheelset

To też jest doskonała okazja do poprawia sobie nastroju. Za te ok. 1200 zł nie kupisz ich chyba gdzie indziej. Pozostaje tylko pytanie, czy dwa razy tańsze koła dalej będą sprawiały Ci więcej frajdy niż koła dotychczasowe i czy w stosunku do tych składanych na RR411/350 frajda będzie też dwa razy mniejsza.

 

A tak na poważnie - jak masz możliwość i chęć - to po prostu wybierz które i kup... To jest hobby, to ma sprawiać przyjemność i tyle...

 

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak spytam tylko co to za pacjent do zmiany kół. SR2 wchodziły raczej do niższych modeli gianta więc, czy to nie jest jakiś Contend na clarisie lub sorze???

Czy tak jest nie wiem, ale pytam bo jeśli tak to raczej nie widzę sensu pakowania 2k w koła na niestety starym już systemie hampli. Co do samych sr2 to zmiana na cokolwiek ww będzie bardzo odczuwalna. Jeśli to coś na clarisie/sorze to raczej nie pakowałbym kasy w droższe koła. Wszystko co będzie w miarę sztywne, na przyzwoitych hamplach z wagą poniżej 1700gram będzie bardzo odczuwalne w zmianie. Tak więc obie tańsze opcje będą oki. Lub coś takiego:

https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-alexrims-alx440-pd26468/?v_Id=158195&gclid=EAIaIQobChMI9Pu_gvS3ggMVZwqiAx0iYgB5EAQYBCABEgKjyfD_BwE

Ale pewnie wolałbym coś z DT. Możesz też poszukać używanych novatec'ów jetlfy u.2.2 waga 1445gram-trudno o coś lepszego w alu pod hample obręczowe.

Z nowych:

https://allegro.pl/oferta/kola-novatec-jetfly-sl-u1-0-700c-1369g-1-369kg-super-lekkie-szosa-szosowe-14623478754?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_term=test

...ale już się robi cena.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak chcesz jetfly to poluj na używane, dzisiejsza cena nowych jest trochę przegięciem 

Co do 370 vs 350 to przewaga tych drugich to, powiedzmy, wytrzymałość ale w obydwu przypadkach jest ona na takim poziomie, że jeśli nie robisz kilkunastu tysięcy kilometrów rocznie to różnicy raczej nie zauważysz 

Btw zbliża się black friday wiece może warto pomyśleć o jakimś chińskim karbonie, np csc na piastach novatec 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Michal2008 napisał:

Pacjent giant tcr advanced 3 na pełnej tiagrze…

Koła NOVATEC JETFLY-SL U1.0 700C 1369g 1.369kg Super Lekkie SZOSA SZOSOWE
 

nie głupie, wagowo petarda. Ciekawe jak z wytrzymałością i szkoda że szerokość wewnętrzna 17 mm…

...nawet nie wiedziałem, że kładli je do tcr'a. W swoim starym tcr na zwykłych hamplach miałem novateci jetlfy u2.2. -waga 1445gram, stożek 32mm, koła mega sztywne, lekkie-jednym słowem petarda. Najlepsze alu koła na jakich jeżdziłem, po zmianie z fabrycznych pr2 bardzo odczuwalna zmiana- w zasadzie wszędzie, ale najbardziej na podjazdach jak i na zjazdach. Hamowało się lepiej niż na fabrycznych pr2. Też wewnętrzna 17mm, conti gp4000 25c rozłożyły się na 28 więc luz. Jak jest z tymi kołami to nie wiem, ale mam bardzo dobre wspomnienia z novatekiem. Jeśli chcesz zostać na dłużej z tym rowerem to warto pójść w dobre koła. Z dt swiss możesz też zobaczyć zestaw na piastach dt 350, obręcz rr511, szprychy cx ray. Będzie zapewne cięższy, ale bardzo sztywny i wytrzymały. Pytanie jeszcze ile ważysz...jeśli nie masz powyżej 85kg-90kg to niemal z każdego zestawu jaki by tu wymieniony będziesz zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy Twojej wadze spokojnie możesz iść w koła niemal jakie chcesz z zaplotem nawet 20/24. Masz zatem do ogarnięcia dwie kwestie- estetyczna- wyższy profil wygląda lepiej, ale zestaw będzie cięższy natomiast w rowerze z zwykłymi hamplami stożek alu 30-32 nieco ginie. Druga kwestia to budżet bo aluminiowe alexrimy to połowa ceny novatekow. Jak dużo jeździsz po górach, często mocno atakujesz hopki to im lżejsze tym lepsze. Jak śmigasz po płaskim to czy to będzie niecałe 1400 ,czy ok.1600- nie odczujesz różnicy. Wiadomo bardzo ważna jest jeszcze jakość piast, sztywność całego setu no i...opony. Bo szkoda kupować dobre kola i zakładać kiepskie opony. Pomijam oczywiste kwestie jak fakt, że dostęp do serwisu na kołach składanych np. w lemonie czy Szobaku  będzie o niebo szybszy,lepszy niż do fabrycznego setup novateka, fulcruma, campy...aporopos campy, obadaj jeszcze campy zondy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajne tez są koła gianta slr1 karbon ale cena używek już nie taka fajna i ogólnie ciężkie do kupienia…

5 godzin temu, nossy napisał:

aporopos campy, obadaj jeszcze campy zondy. 

Ten zaplot mi nie leży 

Ogólnie podobają mi się piasty straightpull i płaskie szprychy takie moje widzi mi się 😮

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SLR1 mam ze stożkiem 42mm-fajne koła , ale tylko pod tubuless bo to obręcz hookless więc trzeba mieć to na uwadze kupując te koła. Tylko ja mam pod tarcze, nie wiem jak to wyglądało pod zwykłe hample.

Jeśli płaskie szprychy to zapleć koła np.: w lemonie na cx ray'ach (mocne i lekkie szprychy) i piastach dt., obręczach dt r511-  nie będzie za lekko , ale będziesz miał to co się Tobie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak będzie wygalać sztywność porównując takie zestawy:

1. NOVATEC JETFLY-SL U1.0 700C

vs

2. DT Swiss RR 411, DT Swiss 350 straightpull non disc, Sapim CX-Ray (ewentualnie D-Light)

czy novatec-i dzięki niskiej masie będą bardziej "plastyczne", mniej sztywne od DT? i czy macie coś do powiedzenia na temat obręczy Mavic Open Pro UST?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego to chyba nikt powie bowiem trzeba by porównać dwa sety w jednym rowerze. Jak wspomniałem jeździłem na novatekach jetfly u2.2 (wersja pod obręczowe), ważyły 1445gram i były mega sztywne, ale tam stożek miał 32mm. W zasadzie te dwa sety różnią się tylko (albo i aż) obręczami, stożek 32vs23. To może wpływać na sztywność. 

Dla porównania r411 ma jeszcze niższy profil 21mm, szprychy cx-ray są natomiast lekkie i dość pancerne...pytanie jaki zaplot planujesz 20/24, czy 24/24, czy 24/28. Wszystko to będzie miało wpływ na sztywność, ale i wagę. 

Może zagraniczne internety coś mówią nt. tych novateków.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zagraniczne internety mówią, że:

https://road.cc/content/review/263470-novatec-jetfly-sl-wheelset

Tylko tam do końca nie wiadomo, jaki dokładnie model ujeżdżali, bo była obręcz 32 mm, ale wagę już podali 1335 g za komplet. Tylko, że katalogowo nie ma takich kół 🙂 http://www.nguide.eu/sites/default/files/mysite/faq/44/documents/catalog-2019-wheelsv2jpg.pdf No i nie do końca wiadomo, co tak naprawdę ich zdaniem znaczy "A bit of flex", bo każdy ma swoje odczucia i punkt odniesienia.

Ty rozważasz wersję SL, więc najlżejszą (obręcz wg katalogu waży 385 g, przy 410 g w DT Swiss i 430 g u Mavica), więc z najmniejszą ilością "mięsa". Więc pewnie od tej strony będą najsłabsze. Na sztywność wpływ mają ilość, długość szprych i ich zaplot. Wysokością obręczy w ogóle bym się nie sugerował, bo różnice są kosmetyczne (23,3 vs. 21 vs 25 mm), więc długość szprych będzie zależała raczej od piast i ich kołnierzy (lub miejsca osadzenia szprych straightpull). Ale tak naprawdę to sztywność najbardziej zależy od doświadczenia i profesjonalizmu składacza koła, no... w tych Novatekach to maszyny w fabryce 🙂.

Nie wiem po ile możesz mieć każde z tych kół (Novateki widziałem po 1900 https://www.rowerowyraj.pl/kola-700c-28-/4968-komplet-kol-novatec-jetfly-u40-700c-.html, a Jetflaye na tych cięższych obręczach są nawet w tym sklepie tańsze; z kolei koła na Mavikach składa ktoś za 2000 https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-350-straightpull-road-mavic-open-pro-ust-p-128.html; a DT Swiss w lemonbike to 2150-2350). W każdym razie musisz rozważyć, czy chcesz jak najtaniej i bierzesz Novateki, pamiętając jednak, że te koła to produkt fabryczny, "całościowy", bez możliwości wydziwiania, czy też wolisz oprzeć się na czyjejś pracy i doświadczeniu, a przy okazji wybierasz, jak te koła mają być złożone... za nieco wyższą kwotę.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...