Skocz do zawartości

[Do 15k PLN] Trail / Enduro, ale i podjazd


Rekomendowane odpowiedzi

Godzinę temu, Tyfon79 napisał:

No to raczej sprzęt w kierunku enduro jeśli ktokolwiek miał wątpliwości. Canyony, Mety, YT kupuje się dla swego rodzaju najlepszych stosunków cena-jakość a nie gwarancji jej obsługi i tym podobnych bzdetów. Ciężko dostać takie szpeja u nawet u Dżajata, Meridy czy innego "Sreka".   

W sumie nie martwie sie kwestia gwarancji, ( dlatego pytalem, czy commencal to dobra firma ) bo jesli cos sie zepsuje to i tak najpewniej bede musial to zawijac w karton i odsylac, oststecznie kupic nowe, licze jednak, ze sprzet jest sensowny i sie cyrki dziać nie będą.

24 minuty temu, Rumcajs. napisał:

Raczej nie mam już nic do polecenia, Michał ma bardzo przyjemne gadane i sporo się można dowiedzieć jeśli ktoś jest nowicjuszem. 
 

@Tyfon79 Commencal mocno poszedł w górę z cenami i już nie jest tak konkurencyjny w stosunku do Yt i Canyona, nowa Meta V5 (swoją droga bardzo ciekawy sprzęt) kosztuje już sporo hajsu. 

Tak, to prawda, dobrze sie go czyta.

Nowa meta v5 to niestety nie moj budżet; p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo mocno bym rozważył 

https://www.propain-bikes.com/en/product/ready-to-roll/tyee-5-al-29-ready-to-roll-fx/ 

A co do rozmiaru ramy , to zdecydowanie bym doradził przejażdżkę. Przy 180 cm jesteś już w dolnej granicy L ( upraszczając ) , więc w życiu bym stanowczo M nie doradził :D

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@marcin_ostrów

Ladna machina, ale cena dosc wysoka i juz jakos na 99% jestem przekonany w co chce isc :)

kwestia rozmiaru, sprawdze kilka rowerow w rozmiarze m i l, ale tak jak chlop pisal na 1enduro, co mi po samym siedzeniu na rowerze, to trzeba sie przejechac, a skoro zrobil artykuł i ludzie sie tym sugeruja i wszyscy sa szczesliwi to chyba nie bede podwazal autorytetu :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cena wyższa o 700 pln , w zamian zawieszenie Foxa w najwyższej wersji i napęd x01 zamiast slx :D

I nikt jeszcze nie napisał o jednej wadzie Mety. To ordynarny jednozawias ,w dodatku sparowany z podstawowym damperem . Jednak praca tej zawiechy ma się nijak do bardziej zaawansowanych konstrukcji. A pisze to z doświadczenia , jeździłem na horscie , 4 zawiasie , maestro , dw linku. Wpadek typu Jekylla z Leftym nie liczę :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikt nie pisze bo kwestie "jakości" pracy zawieszenia są i tak na tym forum na marginesie. Liczy się full jako taki i to wystarczy. Tutaj też sadzę, że jako pierwszy full styknie. Podstawowy damper to też nie minus. Miałem Maestro z podstawą RS'a i bardziej "wypasiony" Fox'a i ten pierwszy całokształtem w tym niską awaryjnością nie specjalnie odstawał. Merida jak padło tutaj to gvwno a chyba Bike Radar uznał jej enduro z 1 zawiasem za rower roku 23-go. Jak się ktoś ma zamiar jarać pracą zawieszenie to od czegoś trzeba zacząć. Dopiero potem może coś potestować i z czasem iść w coś innego. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega pisał że wraca do rowerowania po dość długiej przerwie. Pomijając zawiechy ich typy, osprzęt itp. Sam zastanawiał bym się czy ta Meta nie jest zbyt hardkorowa i przy okazji otyła. Zaczynając jazdę po tak długim czasie nie wykorzysta możliwości, które daje taki sprzęt. A podjechać trzeba, w tych górkach zjazd goni podjazd patrząc na ukształtowanie terenu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, marcin_ostrów napisał:

Cena wyższa o 700 pln , w zamian zawieszenie Foxa w najwyższej wersji i napęd x01 zamiast slx :D

I nikt jeszcze nie napisał o jednej wadzie Mety. To ordynarny jednozawias ,w dodatku sparowany z podstawowym damperem . Jednak praca tej zawiechy ma się nijak do bardziej zaawansowanych konstrukcji. A pisze to z doświadczenia , jeździłem na horscie , 4 zawiasie , maestro , dw linku. Wpadek typu Jekylla z Leftym nie liczę :D

Wies, jak jest, z tymi "dodatkowymi" 700zl, 1000zl mozemy isc do 50.000zl i zawsze moze bedzie cos do dolozenia, niestety i tak jak na moje zalozenia to wychodze troche ponad to co planowałem wydac bo wypada jeszcze kupic jakis kask itd

Jesli chodzi o te konstrukcje, 10 lat temu jezdzilem na hardtailu i bylo klawo, jestem, ze tak powiem niespaczony nowozytnimi konstrukcjami wiec w sumie jaka nie bedzie to bedzie ok - o ile da sie na tym jechac :)

zakładając topic zamiescilem kilka rowerow, jestem dosc zdziwiony, ze wszyscy tak napluli na meride bo w wielu testach zostala okrzyknieta rowerem roku, ba, nawet pisal i testowal ja chlop z 1enduro i zachwalal, ze to klawy sprzęt wiec takze tak.

Jesli uwazasz ze meta tama se, to moze ten jeffsy?

https://uk.yt-industries.com/products/bikes/jeffsy/core-1/637/jeffsy-29-core-1/

1 godzinę temu, Tyfon79 napisał:

Nikt nie pisze bo kwestie "jakości" pracy zawieszenia są i tak na tym forum na marginesie. Liczy się full jako taki i to wystarczy. Tutaj też sadzę, że jako pierwszy full styknie. Podstawowy damper to też nie minus. Miałem Maestro z podstawą RS'a i bardziej "wypasiony" Fox'a i ten pierwszy całokształtem w tym niską awaryjnością nie specjalnie odstawał. Merida jak padło tutaj to gvwno a chyba Bike Radar uznał jej enduro z 1 zawiasem za rower roku 23-go. Jak się ktoś ma zamiar jarać pracą zawieszenie to od czegoś trzeba zacząć. Dopiero potem może coś potestować i z czasem iść w coś innego. 

No dokladnie, jesli meta nie jest konstrukcja ktorej trzeba unikac no to juz nie jest zle - ja nie wymagam zeby ten rower to bylo nie wiadomo jakie pro itd, poprostu fajnie by bylo wydac kase na cos co dziala i nie bedzie wymagalo wkladu w chociaz pierwszych miesiacach.

Tak, pojawila sie merida bo jest szeroko komentowana za dobry rower, jednak widze, ze zdania ludzi na forum jednoznacznie ja skreslaja 😛

1 godzinę temu, wojtt80 napisał:

Kolega pisał że wraca do rowerowania po dość długiej przerwie. Pomijając zawiechy ich typy, osprzęt itp. Sam zastanawiał bym się czy ta Meta nie jest zbyt hardkorowa i przy okazji otyła. Zaczynając jazdę po tak długim czasie nie wykorzysta możliwości, które daje taki sprzęt. A podjechać trzeba, w tych górkach zjazd goni podjazd patrząc na ukształtowanie terenu.

 

Zgadza sie, zlecialo z 10 albo wiecej lat jak jezdzilem na hardtailu.

Czy moglbys nieco bardziej objaśnić jak ta meta ma byc hardkorowa? Co ma/moze byc nie tak z nia dla chlopa ktory wraca do jezdzenia? Rzecz w tym, ze wole kupic cos na czym pojezdze jakis czas, wiec nawet jesli na poczatku nie bede mistrzem kierownicy to byc moze za rok czy dwa juz tak, wazne, ze sprzęt bedzie gotow :)

Co do miejscowki to spodziewam sie różnych scenariuszy, ale na pewno bedzie sporo podjazdow albo i wprowadzania aby moc sobie milo zjechac :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nokturn_PL nie chodzi o to że z meta jest coś nie tak, przyglądając się jej bliżej można stwierdzić że jest bardzo ok. 

Pytanie jakiego kalibru sprzętu potrzebujesz na teraz, niedaleką przyszłość. Ja ze swojego doświadczenia wiem tyle że wielkość skoku nie zawsze idzie w parze z powiedzmy sprawnością zjazdu;)

Fajnie jest mieć dwa albo nawet trzy rowery w góry, ale gdy ma się mieć jeden, to chciałbym żeby był uniwersalny jak najbardziej się da.

Wiadomo że można po jakimś czasie sprzedać, zamienić ale nie zawsze to pójdzie jak chcemy.

Z hardcorowoscia mety chyba trochę przesadziłem;) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Propaina bym sobie darował, nie wiem skąd hype na tą markę, jakościowo ich ramy są mocno przeciętne. Radon jeszcze większy badziew. 

6 godzin temu, Tyfon79 napisał:

Nikt nie pisze bo kwestie "jakości" pracy zawieszenia są i tak na tym forum na marginesie. Liczy się full jako taki i to wystarczy. Tutaj też sadzę, że jako pierwszy full styknie. Podstawowy damper to też nie minus. Miałem Maestro z podstawą RS'a i bardziej "wypasiony" Fox'a i ten pierwszy całokształtem w tym niską awaryjnością nie specjalnie odstawał. Merida jak padło tutaj to gvwno a chyba Bike Radar uznał jej enduro z 1 zawiasem za rower roku 23-go. Jak się ktoś ma zamiar jarać pracą zawieszenie to od czegoś trzeba zacząć. Dopiero potem może coś potestować i z czasem iść w coś innego. 

Jakość to ja rozumiem ale pod postacią samej kinematyki, damper to tylko damper. 

Dla mnie, wszystkie media świata mogą zachwalać Meridę a ja zdania o tych rowerach nie zmienię, po prostu, kwestia subiektywna, tak samo nie trawię Gianta. Nie mają w sobie tego czegoś. Nie znikąd wzięło się powiedzenie Giant Passat na Reigna. 

@Nokturn_PLJeżeli chodzi o Jeffsyego to pojawia się potencjalny problem z rozmiarem, L zdaje się byc za długi a M ciut za krótki, oprócz tego nie mam uwag co do samej ramy, osprzęt podstawowy. Innymi słowy, jaka kasa taki osprzęt, Meta TR za 2900euro go gniecie osprzętem. Też nie ma co słuchać tylko mnie bo jestem fanboyem tej marki, choć aktualnie nie mam na stanie nic z ich portfolio.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, wojtt80 napisał:

@Nokturn_PL nie chodzi o to że z meta jest coś nie tak, przyglądając się jej bliżej można stwierdzić że jest bardzo ok. 

Pytanie jakiego kalibru sprzętu potrzebujesz na teraz, niedaleką przyszłość. Ja ze swojego doświadczenia wiem tyle że wielkość skoku nie zawsze idzie w parze z powiedzmy sprawnością zjazdu;)

Fajnie jest mieć dwa albo nawet trzy rowery w góry, ale gdy ma się mieć jeden, to chciałbym żeby był uniwersalny jak najbardziej się da.

Wiadomo że można po jakimś czasie sprzedać, zamienić ale nie zawsze to pójdzie jak chcemy.

Z hardcorowoscia mety chyba trochę przesadziłem;) 

 

A co bys jeszcze powiedzial o nieco slabszej wersji, bo to zawsze 500£ taniej ;)

https://www.commencal.com/uk/en/22METATRRI.html

Wiesz, ciezko powiedzieć co mi potrzebne a co nie, ale tak jak wspominalem chce wydac kase na cos co bedzie jezdzilo, a przy okazji nie kosztowalo x tysiecy, ot taki pierwszy powiedzmy powazniejszy fullik :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Rumcajs. napisał:

Dla mnie, wszystkie media świata mogą zachwalać Meridę a ja zdania o tych rowerach nie zmienię, po prostu, kwestia subiektywna, tak samo nie trawię Gianta. Nie mają w sobie tego czegoś. Nie znikąd wzięło się powiedzenie Giant Passat na Reigna. 

Regina swego czasu była po prostu tania i jakościowo bardzo dobra. Czego wymagać jednak od klepanej masówki? Jak jest obecnie pojęcia nie mam. Kwestia czy ktoś lubi Maestro czy nie to inna sprawa. Jeździłem chwilę z gościem co miał Metę i raczej umiejętności go ograniczały tam gdzie było to widać niż po głowie by mu chodziło, że ma taki a nie inny zawias. Kupić jeżdzić bo każdy zaraz coś skrytykuje i chłop w takim wypadku zostanie z niczym. To co wnerwia najbardziej to nie praca zawieszenia tylko najczęściej słabe szpeja i awarie. No i też patrząc na foty nie można zakładać, że w takim terenie nie będzie butowania. To nie xc. Tu trzeba czasem rower na plery i do góry. Albo kupić elektryka jak ktoś ma kłopoty z podjazdami. 

Nie no schodzić na z osprzętem na taki kawał gvwna jak SX to chory pomysł. Po drugie co taniej niby? Chłopie jak masz tym zamiar normalnie jeżdzić to koszt zakupu roweru to tylko początek. I tak masz za..ście z takimi klimatami koło chaty to nie rób z siebie Żyda i kupuj możliwie najkompletniejszy sprzęt a nie podstawy. 

 

Edytowane przez Tyfon79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcialem jeszcze wrocic do tematu tych Met, co sadzicie, z doswiadczenia i byc moze ktos z Was czytal a moze jeszcze lepiej widzial i jezdzil na mecie v5? Bo tak od kilku dni czytam o tym świeżym wypuście i czlowiem trochę wariuje, wiecie jak jest ;)

Biorac pod uwage zakupu i raczej uzytkowanie roweru przez kolejne lata

moje pytanie brzmi, brac jak leci Mete TR V4 

https://www.commencal-store.co.uk/commencal-meta-tr-essential-frozen-brown-c2x38406647

Czy może pozbierac chwile dluzej i dolozyc sobie do Mety V5?

https://www.commencal-store.co.uk/commencal-meta-v5-ride-c2x39883791

Ktos tu pisal, ze zawieszenie w v4 to taki podstawowy "zawias", czy ta v5 ma juz ciekwsze rozwiązanie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Nokturn_PL napisał:

Hehe zgadza sie, SX byloby slabe za te cene 😜

Wlasnie commencal wrzucil ceny black friday - dodatkowe minus 10% - na wszystko poza metami V5 :D

No jakby było 10% na V5 to bym ci wybił z głowy tego V4 :)

A tak to jeszcze bardziej zachęcam do V4 a może nawet do SX jak masz ambicje na wiecej wraz ze wzrostem umiejętności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marcin_ostrów napisał:

No i ten Liryk Base , wisienka na torcie :D

Wies, co, przezylbym na poczatku tego lyrika, widzialem slabsze zestawy 😜

2 godziny temu, Rumcajs. napisał:

No jakby było 10% na V5 to bym ci wybił z głowy tego V4 :)

A tak to jeszcze bardziej zachęcam do V4 a może nawet do SX jak masz ambicje na wiecej wraz ze wzrostem umiejętności.

Wlasnie mialem takie ziarenko nie zgody, ale niestety commencal nie chce tanio oddac V5 wiec chyba nie pozostawiaja mi wyboru, przynajmniej wiadomo, ze ta rama, V4 to pewniak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie, nastąpiła pewna zmiana planow, miala byc meta v4, ale dzis rano uwierzylem w siłę przyjaźni; ) [tekst firmy yt] 

Pojawila sie promka na yeffsy core 2, wyjdzie mnie on 2,5k £ zamiast commencala jakos 2,8k / 2,9k£ zawsze to troche kasy zaoszczędzone a oba mi sie podobaja i sa na bardzo podobnych podzespolach.

Pytanie do Was, czy nadal najlepsza dla mnie bedzie rama w rozmiarze M? Mam 180cm i okolo 85kg, wedlug stronki enduro idealny reach dla mnie to 463, jeffsy w rozmiarze m ma reach 455 a rozmiar L 475. Isc w kierunku M czy L? Czy zerknac na jeszcze jakis parametr?

 

https://uk.yt-industries.com/products/bikes/jeffsy/core-2/638/jeffsy-29-core-2/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Nokturn_PL jesteś mniej więcej na granicy rozmiarów i przez to wybór jest trochę utrudniony. Wiadomo że chce się kupić sprzęt tak żeby pasował i wszystko było git. Na stronie YT wpisujesz się bardziej w L i ja tego bym się trzymał.

Poza tym Meta L ma dużo większy reach od YT L. Sam mierze 182-183 cm, moja rama ma 480mm reach co w połączeniu z kątem 78 stopni rury podsiodlowej dosyć dobrze "wsadza" mnie w rower. Na początku miałem wrażenie że jest za krótki, bo w poprzednim rowerze kat STA miałem w okolicach 74-75 stopni. Finalnie wyszło tak że dobrze się podjeżdża i jeszcze lepiej idzie w dół.

Jeszcze jeden parametr, który może pomóc to "effective top tube", w YT L jest pomiędzy M, a L Mety. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...