Skocz do zawartości

[Rama] VIPBike cross 700 - Wykrzywiona rura podsiodłowa


damyan006

Rekomendowane odpowiedzi

Witam na forum.

Ma moim rowerze (z dolnej półki VIPBike  cross 700) zauważyłem wykrzywioną rurę podsiodłową (na zdjęciu). Widziałem wątek poruszający podobny temat ale nie dowiedział on na moje pytanie. Otóż ponoć z prostowaniem ram stalowych nie jest tak źle jak z aluminiowymi. Z tego co wiem rama w moim rowerze jest stalowa. A pytane brzmi w jaki czy faktycznie da się to wyprostować i w jaki sposób to zrobić? Moim jedynym pomysłem jest wbicie fragmentu sztycy wgłąb rury (na tyle krótki żeby dało się wsunąć faktyczną sztyce z siodełkiem), tak aby trochę wyprostowała a trochę wzmocniła ten fragment ramy. W takim przypadku szyca ta musiałby zostać tam na zawsze. Czy widzicie inne sposoby? A może wykrzywienie to jest niegroźne i można z takim jeździć? 

Pozdrawiam

 

393739395_1097235974531855_7351156622064427959_n.jpg

Edytowane przez damyan006
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ramę masz aluminiową, żadna stal. I ta rura fabrycznie mogła być w ten sposób wygięta, bo to się zdarza. Ale jak była prosta, a się wygięła w banana to reklamuj ten szmelc, jeśli jeszcze się da. Ja się nigdy z wygiętą rurą podsiodłową nie spotkałem. 

A sztycę owszem - możesz wbić. Ale osłabisz sobie ściankę tej rury - bo sztyca ma takie pasowanie że ledwo się wciska do prostej rury, a Twoja jest wygięta. Więc nic w ten sposób nie zyskasz. Musiałbyś ją wcześniej wyprostować, a w przypadku aluminium to niemożliwe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skąd pewność że rama jest aluminiowa? Wszędzie gdzie googluje ten model, znajduję informację ze to stal? Da się to jakoś rozpoznać? jakieś oznaczenie na ramie czy coś?

Rower jest ma już 2 lata , więc reklamacja nie wchodzi w grę. Wydaje mi się ze do tego musiało dojść podczas jazdy na jakimś krawężniku albo dziurze. Mój pomysł zakładał ze podczas wbijania sztycy trochę wyprostuje się rura (rozepchnie zgięcie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, damyan006 napisał:

Mój pomysł zakładał ze podczas wbijania sztycy trochę wyprostuje się rura (rozepchnie zgięcie).

Tak by się stało jeśli rura byłaby bardziej elastyczna od sztycy, ale cóż, w tym przypadku to nie zadziała. 

 

Godzinę temu, damyan006 napisał:

Skąd pewność że rama jest aluminiowa?

Z przekroju rurek na Twoim zdjęciu, wygląda jak typowa, tania rama aluminiowa i założyłem że taka jest. Ale skoro piszą że stalowa to taka jest, mój błąd. 

Mimo wszystko nie wiem czy wskazana jest jej obróbka, specjalistą nie jestem. Ja bym sprawę póki co olał i składał na ramę/rower z chociaż podstawowej półki, skoro ta się pogięła od byle czego. Rower się pod Tobą nie poskłada i nie pęknie na pół. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ani na foto katalogowym  ani pod ścianą dla Nas widzów - nic nie jest czytelne.  W dodatku jest inna przerzutka. Dobre oświetlenie kąt ustawienia aparatu , użycie zoom albo powiększenia środka obrazu i fotografowanie z większej odległości aby optyka szerokątna nie zaginała perspektywy, przystawienie przymiaru ze szkolnej linijki  diagnostycznie i uchwycenie  tego na zdjęciu wskazane.

Ta rurka może jest zagięta specjalnie lub nie fabrycznie celowo lub niechcący albo coś sie odkształca z powodu masy, zmęczenia, wypadku. Jeśli rower zrobił się podejrzanie miękki, bardziej komfortowy, krzywo jedzie bez trzymanki, albo wydaje trzaski chrupy, może ma inne uszkodzenie pęknięcie na spawie albo obok niego a odkształcanie ramy jest wtórnie wywołane utratą sztywności jednego z trójkątów ramy… cała rama do ultra dokładnej inspekcji w dobrym świetle i okularach jeśli jest taka potrzeba. Albo do obejrzenia w warsztacie z naprawdę doświadczonym serwisantem, który ma oko a nie udaje że zna się na wszystkim. My się nie znamy z daleka,  i firma też ????? A w taniej ramie raczej rury są ordynarne proste, ale mogą być fabrycznie lekko dogięte  i  kto Ci to teraz sprawdzi? Przednia rura ma większy przekrój, czyli rama może mieć jakiś nie banalny kształt, warto porównać z innym egzemplarzem w tym samym rozmiarze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umiejętność  , najbardziej potrzebna jest wiedza jak, demontować i składać a potem regulować. I ogarniać zjawiska po drodze. linki pancerze, stery wybijanie misek, i wąski klucz, łańcuch, długość rury sterowej.   Rower  wymaga szczegółowej  inspekcji, możliwe,  że wciąż można jeździć nim do sklepu na rogu albo na działce na lody, rozsądnie kontrolując stan ramy.  Pytanie podstawowe czy nie był taki od zakupu? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pobrane.jpeg.a4bafbd93aca63d4708d85a875843c39.jpeg

Tocz się tym Vbikiem i nie zawracaj gitary 😉

14 godzin temu, RafalxM napisał:

na zdjęciach sprzedażowych wygląda, że ta rura ma być prosta

Na tym zdjęciu wygląda na wygiętą w drugą stronę

18 godzin temu, MikeSkywalker napisał:

Ramę masz aluminiową, żadna stal.

Stal Hi-ten, widać po spawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po lody na działce albo bułki czy na pociąg ma szyno jedziemy, nie ważne za ile,  ważne że jest, tylko dobrze,  że właściciel odpowiedzialny lustruje stan techniczny…   W  przypadku pojawienia nowego nadbiegu gotówki rynek używanych rowerów czeka i oferuje zalotnie swe atrakcje, w tym ramy o potencjale wyższym, z pozdrowieniami uspokajam. Kajam się też, że zdalnie nic nie powiemy bo na zdjęciach z katalogu biel  tła z postprodukcji zaburza percepcję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, marvelo napisał:

Kands Vip Bike Cross 700 Czarno-Niebieski 28 2019 - Rowery - Ceny i ...

Moim zdaniem to wygięcie jest tam od początku, tylko w zależności od rozmiaru ramy wypada w innym miejscu. Na powyższym zdjęciu ja widzę je nad przerzutką, chyba że mam coś z oczami. 

Czekam na odpowiedź producenta bo mi też to zdjęcie dało mi do myślenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak rama jest stalowa, to nagle nie pęknie nawet na spawach, może hehe. Daj fotkę samych spawów, stal ma drobniejsze spawy. Albo zdrap farbę, stal jest inna od alu, jest twardsza, pilnik mały itd.

Żeby się nawet tania stal wygięta pękła, trzeba sporej siły, prędzej pęknie na spawach lub się zegnie.

To też być powinno widać na oko, czy ta rurka była krzywa od nowości, czy coś z nią się stało.

Jeździj i obserwuj, stal pęka stopniowo, jakby rozrywa się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...