Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

Właśnie zamówiłem swój pierwszy rower po dwudziestu latach i szukam porady dotyczącej błotników do niego.

Rower ma opony 28' o szerokości 40c.

Jeśli model też ma znaczenie to jest to Trek DS 2 gen4 XL (można go teraz wyłapać na fajnej promce).

A teraz do sedna - jaką szerokość błotników dobrać? 

Zależy mi na tym by były możliwie najtańsze. Najbardziej skłaniam się ku tych:

https://allegro.pl/oferta/blotniki-rowerowe-simpla-28-ubiquit-czarno-arbuzow-9957074724

 

Mają one szerokość wg opisu aukcji 46mm. Czy to będzie okej?

Możecie podzielić się swoim doświadczeniem?

Jeśli będą za wąskie to może te 55mm (jednak są dwukrotnie droższe więc wolałbym gdyby pasowały te wyżej):

https://allegro.pl/oferta/sks-velo-55-cross-komplet-blotnikow-pelnych-26-29-11765069793

 

Może ktoś doradzić? A może znacie inny fajny model błotników, który byłby optymalny?

Nie będę ich ściągał, chcę je mieć na stałe jeśli to istotne.

Napisano

Nie na promce tylko tyle jest wart, rynek zweryfikował ceny jakie wygórował Trek :D 

Aczkolwiek trochę dziwne jest Twoje podejście, żeby żałować 35zł więcej na błotniki. To naprawdę na lata wystarczy, a takie pieniądze można wydać naprawdę szybko. 

Z tańszych polecam https://velo.pl/akcesoria/blotniki/sks-germany/atb-60-routing-42-routing-46 46mm szerokości wystarczy jak okazyjnie będziesz jeździł w deszczu. Jak częściej, rower miałby służyć np. w turystyce i z góry zakładasz jazdę w deszczu, błocie  można dać nieco szersze np. 53mm które ma/miał w ofercie SKS. 

Na pewno dobrze żeby były to błotniki pełne, te Velo 55 są fajne, ale tylny kończy się nieco wyżej niż przy samym suporcie, i woda leci na suport, korbę, łańcuch, buty itd. A jak w tym Treku jest opcja zamocowania nieco niżej to aż żal nie skorzystać, wtedy ładnie spływa na ziemię.

Prawdopodobnie będziesz jeszcze potrzebował uchwytów kątowych do mocowania błotników do amortyzatora Suntour - bo uchwyty ma zapewne z tyłu goleni. Aczkolwiek można sobie też dorobić jakieś opaski, z uchwytów p-clip do rur czy pasków blachy, skoro tniemy koszty. I nie pamiętam też jak wygląda mocowanie z tyłu w DS2, ale z tym już idzie sobie poradzić kawałkiem kątownika z blaszki, jak rama ma insert do wkręcenia śruby "od spodu" czy przewierceniem błotnika. 

Napisano

Nie, aż tak nie tniemy kosztów 😄

Nie mam problemu z wydaniem i 150 jeśli mają być solidne. Założyłem, że akurat te dwa komplety są z podobnych materiałów a cytując jedną z dawnych reklam 'jeśli nie widać różnicy to po co przepłacać'.

Martwi mnie tylko to kombinowanie z mocowaniem, które opisałeś w ostatnim akapicie. Myślałem, że wszystkie potrzebne części będą w zestawie i to 5 minut roboty.

Napisano

simple mają kątowe mocowanie do przedniego widelca ale szczerze to Ci odradzam je, te pręty mocowane w tych plastikach kiepsko się trzymają lubią się wysuwać, jak mocno dokręcasz to te plasticzki się łatwo odkształcają. Po doświadczeniach z simplą pod inną marką odradzę Ci. 

Napisano
Godzinę temu, Aquaman napisał:

Myślałem, że wszystkie potrzebne części będą w zestawie i to 5 minut roboty.

Z błotnikami zawsze jest trochę zabawy, nawet jak tylko docina się pręty. Zestaw plug&play, o ile istnieje miałby pewnie Trek, ale może być drogi. 

Napisano

Oriony się trochę telepią góra dól i od wibracji pęka blaszka, mocująca pręty z tyłu. chyba trzy zestawy na przestrzeni lat, dlatego jeśli rower z codziennym przebiegiem warto dopłacać.  Ale dobrze zamocowane chronią prawidłowo , nie latają kosmicznie, nie nie,

Napisano
W dniu 24.10.2023 o 21:29, MikeSkywalker napisał:

 

Z tańszych polecam https://velo.pl/akcesoria/blotniki/sks-germany/atb-60-routing-42-routing-46 46mm szerokości wystarczy jak okazyjnie będziesz jeździł w deszczu. Jak częściej, rower miałby służyć np. w turystyce i z góry zakładasz jazdę w deszczu, błocie  można dać nieco szersze np. 53mm które ma/miał w ofercie SKS. 

Ja miałem w starym rowerze podobne i nie polecam. Skręcając zahaczałem butem o te plastikowe ząbki trzymające pałąki. Błotnik w sumie solidnie się trzyma, bo jest osadzony w kilku punktach, ale te ząbki to porażka, szczególnie zimą jak jeżdziłem w cięższych butach Lepiej, żeby powierzchnia zewnętrzna błotnika była gładka.

Ten za 45 jak i za 75 jest za krótki z tyłu - nie osłania przerzutki. Poza tym ten droższy nie ma pałąków usztywniających konstrukcję.

Tego typu bym polecał https://allegro.pl/oferta/blotniki-rowerowe-kross-merlin-wide-sds-28-14318739004?bi_s=ads&bi_m=showitem:desktop:top:active&bi_c=YjdiN2VkZjAtN2E4Zi00M2MwLThlZDktMDNlOTk4YjBkMTg5AA&bi_t=ape&referrer=proxy&emission_unit_id=b1d91b03-358c-472d-b5d6-b9573f85f192

Nie mówię, że to najlepszy ale nie ma tych ząbków / rogów. Nie wiem jak z długością tylnego czy osłania przerzutkę czy nie,

Napisano
3 godziny temu, Pablo59 napisał:

Telepią się? Wiesz co piszesz czy wydaje ci się i teoretyzujesz?   :)

Miałem na sklepie tych simpli całkiem sporo i panicznie się z tego wyprzedawałem żeby się pozbyć jak najszybciej.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...