BProof Napisano 25 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 25 Października 2023 Jaka jest przewaga (o ile jest) Shimano np. 7100 nad Magurą MT5 lub Trail Sport? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kipcior Napisano 26 Października 2023 Udostępnij Napisano 26 Października 2023 Przewagą Shimano nad MT5 jest łatwa wymiana klocków. Ot wyjmujesz stare, wkładasz nowe. Przy MT5 wyjmujesz stare, a potem trzeba użyć dużej ilości słów nieprzyzwoitych, żeby nowe tam wcisnąć Do Magury dobrze mieć magurowe tarcze, bo są grubsze niż shimanowe. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 26 Października 2023 Udostępnij Napisano 26 Października 2023 @kipcior To żaden argument przeciw, przewaga może być w sile/modulacji/bezawaryjności a sposób montażu klocków tym nie jest. Ja nie miałem nigdy problemu z włożeniem klocków do MT5, prawdziwą przewagą M7100 nad MT5 jest bezawaryjność klamki i odporność na jej uszkodzenia mechaniczne. A przewagą MT5 nad M7100 jest oczywiście modulacja i siła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_ostrów Napisano 26 Października 2023 Udostępnij Napisano 26 Października 2023 (edytowane) Przy czym przy +100 kg i Beskidzie ja bym zdecydowanie wybrał Magury Albo Shimano M520 , 6120 , 7120 itp , przynajmniej na przód , na tył dwutłoczek. Edytowane 26 Października 2023 przez marcin_ostrów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Października 2023 Udostępnij Napisano 26 Października 2023 Modulacja magury to mit. Podchodziłem kilka x do mt5 i mt7 za każdym razem to samo - nie mogłem się przyzwyczaić do klamek, które wymagahą stosunkowo dużej siły żeby zaczęly naprawdę hamować. Nie bez powodu wielu użytkowników magury stosuje klamki shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BProof Napisano 26 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2023 Chyba zdecyduje się na 6120 w połączeniu (na razie) z RT70. Pytanie czy klamki z 6120 są gorsze od np. 7100? Byłbym bardzo wdzięczny gdyby ktoś pomógł mi skompletować zestaw na centrumrowerowe tak, żeby niczego nie zabrakło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Października 2023 Udostępnij Napisano 26 Października 2023 Nie. To praktycznie ta sama klamka. W slx jest pokrętło do regulacji odległości klamki od gripa, w deore robi się ro imbusem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BProof Napisano 26 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2023 A głównie różnice 6120 względem 7120/8120? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Października 2023 Udostępnij Napisano 26 Października 2023 Poza kosmetyką niczym to się noe różni. Jak wspomniałem klamki slx mają pokrętło zamiast imbusa. Xt dosatkowo regulację frwe stroke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelW84 Napisano 26 Października 2023 Udostępnij Napisano 26 Października 2023 jak to free stroke działa ?? Kręciłem kiedyś tą śrubką ale nie wiedziałem gdzie szukać różnicy i olałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BProof Napisano 26 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 26 Października 2023 22 minuty temu, Dokumosa napisał: Poza kosmetyką niczym to się noe różni. Jak wspomniałem klamki slx mają pokrętło zamiast imbusa. Xt dosatkowo regulację frwe stroke. Nie doprecyzowałem. Chodziło mi w tym pytaniu o zaciski. Widziałem, że chyba przewód jest ten sam ale w inny sposób jest połączony z zaciskiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 26 Października 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Października 2023 Przewód jest inny. Od SLX w górę jest końcówka banjo przy zacisku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Października 2023 Udostępnij Napisano 26 Października 2023 Przewód jest ten sam tylko końcówka inna (żeby ciekawiej było to slx flat mount też ma końcówkę prostą jak deore). Zacisk poza przyłączem wężona ma w deorce zawleczkę trzymającą klocki zamiast śruby (slx i wyższe). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 26 Października 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Października 2023 Ale końcówki osobno kupić nie można i zamontować. Czyli defacto mamy jako część składową, inny przewód do hebli do Deorek i inny do od SLX w górę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolek Napisano 26 Października 2023 Udostępnij Napisano 26 Października 2023 Da się zamontować banjo na przewód. Są dostępne kity do kupienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 26 Października 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 26 Października 2023 Ale nie oryginalne Shimano. Tu masz do wyboru przewód zwykły i z banjo jako osobne produkty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 26 Października 2023 Udostępnij Napisano 26 Października 2023 I to jest najsłabszy element systemu B. Bo oryginalne przewody bh59 i bh90 można kupić z metra za śmieszne pieniądze ale zakończyć się da tylko końcówkami S. Zacisk z końcówką B ma jedną jedyną zaletę taką, że można kąt pod jakim przewód dochodzi do zacisku ustawić samemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 27 Października 2023 Udostępnij Napisano 27 Października 2023 Odnośnie banjo osobiście nie miałem nigdy problemów z oryginalnymi przewodami shimano i magury ale znajomy owszem, ciekło mu z połączenia przewód-banjo w przewodzie bodajże magurowskim. W dniu 26.10.2023 o 16:56, sznib napisał: Przewód jest inny. Od SLX w górę jest końcówka banjo przy zacisku. Nadal to jest BH-90 więc nie wnosi to nic do pracy hamulca. W dniu 26.10.2023 o 12:11, Dokumosa napisał: Modulacja magury to mit. Podchodziłem kilka x do mt5 i mt7 za każdym razem to samo - nie mogłem się przyzwyczaić do klamek, które wymagahą stosunkowo dużej siły żeby zaczęly naprawdę hamować. Nie bez powodu wielu użytkowników magury stosuje klamki shimano. Modulacja w magurach jest, choć zgadzam się, że klamki wymagają większej siły niż w przypadku klamki shimano. Shigura o której wspominasz działa faktycznie lżej, jeśli chodzi o wciskanie klamek ale upośledza nieco modulacje (nadal jest ona jednak lepsza niż w przypadku standardowego shimano). Dla mnie prawdziwą wadą Shigury oraz Shimano jest wędrujący punkt styku. Mianowicie, gdy jadę trasą enduro która ma około 2-3km to po 1km moja klamka zaczyna łapać wyżej, istnieje efekt pompowania klamki. Po chwili dania jej odpoczynku (czyli po prostu puszczenia hebli :P) nagle łapie niżej co wprowadza dezorientację a co za tym idzie słabą kontrolę nad hamulcem i blokowanie koła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 27 Października 2023 Udostępnij Napisano 27 Października 2023 Rozszerzalność cieplna oleju jest znacząca. To + nieliniowo pracująca klamka powoduje przesuwanie punktu stuku klocków z tarczą. Znam przypadki ekstremalne kiedy hamulce zaczynały same hamować. Ale i tak uważam, że olej lepszy niż DOT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team sznib Napisano 28 Października 2023 Mod Team Udostępnij Napisano 28 Października 2023 9 godzin temu, Rumcajs. napisał: Nadal to jest BH-90 więc nie wnosi to nic do pracy hamulca. Ale jako składowa jest inny, nic o wpływie na pracę nie pisałem. Podobnie klamki SLX i XT; hamują tak samo, różnią się tylko logiem, malowaniem i tym, ze w XT jest regulacja free Stroke (w SLX też jest i można sobie ją "aktywować" wkręcając śrubki zamiast zaślepek). Ale jednak nie można powiedzieć ze to te same klamki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
player123 Napisano 28 Października 2023 Udostępnij Napisano 28 Października 2023 Zawsze te rozkminy o heblach poprawiają humor.... powiedzmy ze profesjonaliści latający pełnym ogniem po trasach używają sprzętu na poziomie XTR/XT i jakos dają rade się tym zatrzymać.... I nagle pojawia się amator, który jeździ pewnie z połową prędkości (albo i jeszcze wolniej w technicznych sekcjach), jedyna jego przewaga nad prosem to WIELKA waga, balans na rowerze na poziomie drewnianej kłody, ... No ale ta waga którą jest tak ciężko zatrzymać, że potrzeba hebli z końca listy dostepnych modeli, dla ludzi ktorzy częściej sprowadzają rower niż zjeżdżają 😆 203mm Przód, 180mm Tył min. SLX ;-))) a pozniej OOOOT i OTB. Przeważnie duża waga jest zbalansowana małymi prędkościami, ktore niewelują konieczność posiadania niewiadomo jakich hebli. To tak jak z kupnem FErrari... każdy kogo stać może se kupić, ale wiekszosc i tak bedzie mogła wykazać sie tylko na prostej :P, bo gdy przyjdzie do jazdy po zakręach, to się może okazać żę koles w Golfie GTI jezdzi szybciej 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dokumosa Napisano 28 Października 2023 Udostępnij Napisano 28 Października 2023 To jest głównie kwestia braku techniki. Pro zawodnicy użytkują z powodzeniem wspomniane xtr"y które dla zwykłego Kowalskiego będą działać gorzej od 4x tańszej deorki. Masa jest mało istotna co podkreśliłem wyżej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BProof Napisano 28 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 28 Października 2023 (edytowane) 5 godzin temu, player123 napisał: Zawsze te rozkminy o heblach poprawiają humor.... powiedzmy ze profesjonaliści latający pełnym ogniem po trasach używają sprzętu na poziomie XTR/XT i jakos dają rade się tym zatrzymać.... I nagle pojawia się amator, który jeździ pewnie z połową prędkości (albo i jeszcze wolniej w technicznych sekcjach), jedyna jego przewaga nad prosem to WIELKA waga, balans na rowerze na poziomie drewnianej kłody, ... No ale ta waga którą jest tak ciężko zatrzymać, że potrzeba hebli z końca listy dostepnych modeli, dla ludzi ktorzy częściej sprowadzają rower niż zjeżdżają 😆 203mm Przód, 180mm Tył min. SLX ;-))) a pozniej OOOOT i OTB. Przeważnie duża waga jest zbalansowana małymi prędkościami, ktore niewelują konieczność posiadania niewiadomo jakich hebli. To tak jak z kupnem FErrari... każdy kogo stać może se kupić, ale wiekszosc i tak bedzie mogła wykazać sie tylko na prostej :P, bo gdy przyjdzie do jazdy po zakręach, to się może okazać żę koles w Golfie GTI jezdzi szybciej Jeździć chcę szybko i po dosyć długich podjazdach/zjazdach, czasem bardziej stromych. Nie szukam hebli do szosy tylko XC'ka, którym można się rozpędzić w moich rejonach i to dosyć znacznie. Pytania się pojawiają, bo zawodostwo zaczyna się od amatorstwa i nie ma sensu zmieniać 5x całego zestawu razem ze zdobywaniem doświadczenia - nie mówię, że to ja, ale lubię i chce mieć zapas mocy w hamulcach. Po to jest forum, żeby te tematy poruszać, a poza tym kupuję za swoje i jak będę chciał, to kupię rower za kilkadziesiąt koła i będę nim jeździć po bułki, albo uwaga - fullem DH po asfalcie. Śmieszy mnie jak ktoś się bulwersuje bo świeżak pyta o różnice pomiędzy hamulcami do roweru, ale chyba w każdej grupie tematycznej tak jest. No sorry za pytanie. Dużo z wagi nie da się uciąć przy moim wzroście i żeby ważyć 65kg jak większość rowerzystów zawodowych to musiałbym sobie obciąć nogi. Wiadomo też, że dla amatorki XTR to tak jak @player123pisał wyżej więcej sprzetu niż talentu. @DokumosaCo do wagi i siły hamowania to postaram się coś na szybko policzyć jak to wygląda w procentach, bo zaciekawiłeś mnie tematem. EDIT: takie dywagacje "na szybko, niekoniecznie dokładnie" bez danych wklejam poniżej. Jakby ktoś miał jakieś dane z powyższych zmiennych, to proszę o podesłanie i wstawię co z tego wyszło. Edytowane 28 Października 2023 przez BProof Uzupełnienie oznaczone "EDIT" dla Dokumosa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chleje24na7 Napisano 28 Października 2023 Udostępnij Napisano 28 Października 2023 6 godzin temu, player123 napisał: Zawsze te rozkminy o heblach poprawiają humor.... powiedzmy ze profesjonaliści latający pełnym ogniem po trasach używają sprzętu na poziomie XTR/XT i jakos dają rade się tym zatrzymać.... I nagle pojawia się amator, który jeździ pewnie z połową prędkości (albo i jeszcze wolniej w technicznych sekcjach), jedyna jego przewaga nad prosem to WIELKA waga, balans na rowerze na poziomie drewnianej kłody, ... No ale ta waga którą jest tak ciężko zatrzymać, że potrzeba hebli z końca listy dostepnych modeli, dla ludzi ktorzy częściej sprowadzają rower niż zjeżdżają 😆 203mm Przód, 180mm Tył min. SLX ;-))) a pozniej OOOOT i OTB. Też tak uważałem i żenada mnie bierze jak przypomnę sobie co ja wygadywałem na temat hamulców. W miedzyczasie ile ja się w bikeparkach nawypożyczałem rowerow z najtańszymi Sram Level 1 czy MT200 to moje. Żaden z tych modeli nie ma wodotrysków, ale potrafią zatrzymać praktycznie na wszystkim. Sramowskie Levele w kategorii najtańsze heble są po prostu niesamowite. Z resztą widać to w wypożyczalniach. W mojej endurówce mam Code RSC, więc potężne heble z najwyższej półki nie są mi obce. 3 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 28 Października 2023 Udostępnij Napisano 28 Października 2023 2 godziny temu, BProof napisał: Jeździć chcę szybko i po dosyć długich podjazdach/zjazdach, czasem bardziej stromych. Nie szukam hebli do szosy tylko XC'ka, którym można się rozpędzić w moich rejonach i to dosyć znacznie. Pytania się pojawiają, bo zawodostwo zaczyna się od amatorstwa i nie ma sensu zmieniać 5x całego zestawu razem ze zdobywaniem doświadczenia - nie mówię, że to ja, ale lubię i chce mieć zapas mocy w hamulcach. Po to jest forum, żeby te tematy poruszać, a poza tym kupuję za swoje i jak będę chciał, to kupię rower za kilkadziesiąt koła i będę nim jeździć po bułki, albo uwaga - fullem DH po asfalcie. Śmieszy mnie jak ktoś się bulwersuje bo świeżak pyta o różnice pomiędzy hamulcami do roweru, ale chyba w każdej grupie tematycznej tak jest. No sorry za pytanie. Dużo z wagi nie da się uciąć przy moim wzroście i żeby ważyć 65kg jak większość rowerzystów zawodowych to musiałbym sobie obciąć nogi. Wiadomo też, że dla amatorki XTR to tak jak @player123pisał wyżej więcej sprzetu niż talentu. @DokumosaCo do wagi i siły hamowania to postaram się coś na szybko policzyć jak to wygląda w procentach, bo zaciekawiłeś mnie tematem. EDIT: takie dywagacje "na szybko, niekoniecznie dokładnie" bez danych wklejam poniżej. Jakby ktoś miał jakieś dane z powyższych zmiennych, to proszę o podesłanie i wstawię co z tego wyszło. Żeby to miało sens to musi być bilans mocy [waty] odbieranej przez układ hamulcowy względem energii układu na początku hamowania i na końcu hamowania. Punkt przyłożenia siły P na Twoim schemacie jest chwilowym punktem obrotu, dla toczącego się swobodnie koła ten punkt ma prędkość równą zero i siły nań działające równoważą się. W związku z tym faktem założenie z punkt 2 jest błędne. Interesuje Cię różnica energii kinetycznej na początku i na końcu. Dla tej wartości liczysz sobie zdolność układu hamulcowego do dyspersji energii. W zależności od oczekiwanego opóźnienia będziesz mógł policzyć wymagane siły i zmiany temperatur. Jeśli chciałbyś sobie utrudnić to załóż że hamowanie jest na zjeździe, wtedy musisz jeszcze uwzględnić stałe dopływającą moc wynikającą z pracy grawitacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi