Skocz do zawartości

[bagaznik, karbon] Jak zabezpieczyc rame karbonowa na bagazniku.


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czesc,

Jutro bede wiozl rowery karbonowe na starym (10 letnim) bagazniku.
Jak zabezpieczyc rame karbonowa? Thule ma specjalne opaski dla ram karbonowych
Thule Carbon Frame Protector | Thule | United States

ale nie zdaze zamowic :( . W internetach pisza zeby lapac za sztyce, ale nie wiem czy sie uda.
Macie jakies sposoby DIY? To bedzie max 50km w jedna strone.

Najprostrzym sposobem ktory mi przychodi na mysl to:

ocieplina.JPG.c9401b5c9eb5532b1f95f5d4d636f876.JPG

Bagaznik;

thule.JPG.682561aeca9637d7f86bbe56cca089f4.JPG

Napisano (edytowane)

Otuliny na rury zdecydowanie będą najlepszym "domowym" sposobem - odpowiednio twarde by dobrze energię zacisku rozprowadzić a jednocześnie dadzą dobry uchwyt. No i najważniejsze - niedrogie.

Edytowane przez RabbitHood
Napisano

Jeśli chcesz mieć dziewiczy lakier naklej jako pierwsza warstwa taśmę izolacyjną , a potem otulina,,,taśmę po podróżach usuń.   Wtedy ryzyko pyłu i wibracji przy lakierze zmaleje…

Napisano (edytowane)

Opaska Thule zabezpiecza przez zgnieceniem ramy (rozkłada nacisk na prawie całą powierzchnię opaski). Dętka, filc czy cokolwiek innego ochroni tylko przed porysowaniem. Nowsze bagażniki thule mają też ogranicznik siły ścisku w łapie.

Edytowane przez Dokumosa
Napisano

Nie musisz tego pisać, wszyscy doskonale wiemy, że kawałek gumy z napisem thule ma magiczne właściwości. Dziwię się tylko, że kosztuje jedynie 119 złotych, taka technologia jest warta co najmniej 500

  • +1 pomógł 2
Napisano

Ja nie martwie sie rysami. To jest full enduro wiec rysy dodaja mu charakteru 😜.
Nie chcialbym zeby sie kiedys zlamal przy ladowaniu 😲

Napisano (edytowane)
18 minut temu, Mihau_ napisał:

Nie musisz tego pisać, wszyscy doskonale wiemy, że kawałek gumy z napisem thule ma magiczne właściwości. Dziwię się tylko, że kosztuje jedynie 119 złotych, taka technologia jest warta co najmniej 500

Idąc tym tropem można powiedzieć, że procek w kompie to kilka ziarenek piasku :)

Cena materiału w ogromnej większości ma marginalny wpływ na cenę detaliczną sprzedaży. Czasy gdy płaciło się grosze za uformowany kawałek plastiku już dawno minęły.

Edytowane przez lewocz
  • +1 pomógł 1
Napisano
1 godzinę temu, Mihau_ napisał:

Nie musisz tego pisać, wszyscy doskonale wiemy, że kawałek gumy z napisem thule ma magiczne właściwości. Dziwię się tylko, że kosztuje jedynie 119 złotych, taka technologia jest warta co najmniej 500

Jeśli się nic nie zmieniło (mam 2szt. kupione w 2015r.) to ów kawałek gumy ma na calej zewnętrznej powierzchni kilkadziesiąt dość solidnych prętów z twardego tworzywa, które rozkładają siłę z łapy. O ile można to zwinąć w poprzek to wzdłuż nie ma opcji.

  • +1 pomógł 2
Napisano (edytowane)

Witam. Możesz wykorzystać kawałek rury kanalizacyjnej pcv przeciętej wzdłuż (lub w literę c) i nałożyć ją na te otuliny. Rozłoży to nacisk na większą powierzchnię.

Edytowane przez 2rs232
  • +1 pomógł 1
Napisano

Piankowa otulina (czy z dętki) nie ma najmniejszego sensu. Jak już wspomniano punktowy nacisk z łap ma być rozłożony równomiernie na większej powierzchni - miękkie materiały tego nie zapewnią.

Zaciskać z wyczuciem, ot co. Mój rower przejechał tak 3 tys km, może w przyszłości kupię rękaw od Thule...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...