Skocz do zawartości

[Kaseta, łańcuch] Problem po wymianie łańcucha na nowy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam pytanie do bardziej doświadczonych. Po skróceniu i wymianie łańcucha na nowy, strasznie zaczął mi przeskakiwać na 6,7,8, z racji że jest to napęd 3x8. Poprzedni łańcuch był sporo wyciągnięty o 1, postanowiłem go wymienić, więc kupiłem taki sam łańcuch co rok temu 118 ogniw, następnie skróciłem go do 114 i założyłem na kasetę która też była rok temu przeze mnie zmieniana, a którą postanowiłem nie wymieniać gdyż na pierwszy rzut oka nie widziałem aby zrobił się tzw. zęby rekina. Kasetę rok temu zakładałem raczej budżetową z Decathlona za stówkę, łańcuch tak samo z decathlona. Moje pytanie czy to możliwe że kaseta poszła po 1200 km przejechanych ??. Łańcuch dałem taki sam jak rok temu do owej kasety i stanąłem w miejscu bo nie jestem pewien czy czegoś nie zwaliłem,  a nie chce wymienić kasety i okaże się że jednak coś z łańcuchem było. Nowy łańcuch wyszejkowałem przed założeniem w Benzynce i nasmarowałem. Strzelanie łańcucha na kasecie jest tak uciążliwe że uniemożliwia całkowicie jazdę na 6,7,8. Doradźcie coś. Też chciałem nadmienić że jestem kawał chłopa 110 kg i 190 wzrostu. Nie zwracałem zbytnio uwagi na kadencję, jeżdżę raczej rekreacyjnie. Ale od nowej kasety i łańcucha zjechałem 1200 km, łańcuch zaczął przeskakiwać więc go zmieniłem, a to nasiliło przeskakiwanie i to w cholere mocno. Wrzucam Wam zdjęcia kasety. Dziękuje za pomoc

Link do kasety z Decathlona, jeśli to ma pomóc ocenić stan. Jak będzie potrzeba to zrzuce kasetę i założe nową 

https://www.decathlon.pl/p/kaseta-rowerowa-8-rzedowa-12x32/_/R-p-100587?mc=8328485 

393976562_274469778895785_6964835879223629075_n.jpg

393483168_6696057733810020_4238748297572766475_n.jpg

393836471_699759955048635_6593842422316349068_n.jpg

393810880_294211226883885_1260721644822681705_n.jpg

393852056_2016537442059268_2745794742519971402_n.jpg

Edytowane przez Skrzatu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawa dyskusyjna . Przy obecnych cenach napędów 8rzędowych moim zdaniem warto kupić dobrą ( tzn normalną shimanowską ) kasetę , dobry łańcuch i jeździć do zajechania . To powinno być znacznie więcej niż 1200km . 

Dobry łańcuch tzn Kmc z serii X . X9 choć do napędów 9s bardzo dobrze działa na 8s i wydaje się być ciut trwalszy . 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy, w spokojnym obciążeniu warszawskim tak, nawet 4000 mam ostatnio natłuczone ale z dużej korby, bez młynka, łańcuch długi ( wyciągnięty) Squirt kaseta sram 850 jest wciąż w dobrym stanie. ( i nie skacze!)  Ale nie jestem z tych tysięcy dumny, to było abnegackie i stalowa korba z lat 50 tych to nie żalowałem i tak to trwało i rotacji nie było.

 w terenie, błocie i młynku np 22 czy 24  warto zmieniać łańcuchy w trybie na 3 nawet w  pozoru tanim napędzie 8s bo kto dziś ma xtr albo 890 Srama w tej szerokości.?  Obciążenia górskie to inna para kaloszy.

Rozciągnięty łańcuch w górach, błocie i częstymi zmianami w korbie  22/32  to zło ☺️ 
 

KMC bywa różny jedna z 9 trafiła mi się podejrzana ( na oko oryginał, ale skaczący na małych trybach.) 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...