Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Potrzebujesz tulejki o średnicy większej niż łożysko, która zaprze się o krawędź oprawy łożyska.

Na tej tulejce oprzesz talerzyk z nagwintowanym otworem.

Przez oś przekładasz śrubę na wylot i wkręcasz w talerzyk oparty na tulejce.

Wtedy śruba pcha oś, oś pcha jedno łożysko i w końcu wyjdzie.

Najlepiej byłoby mieć zestaw w tym stylu:

https://www.goodmoodbike.eu/sklep/bearing-press-br-2/

  • +1 pomógł 1
Napisano

Łożysko jest stalowe,  na zewnętrznej powierzchni prawdopodobnie skorodowało. Zamontowane było prawdopodobnie na sucho. Demontaż jest przez to skomplikowany. Albo je wymłotkujesz z osią piwotu albo wypchniesz korzystając z "wyciągacza". To której metody użyć zależy między innymi od stanu łożyska. Jeśli łożysko ma luzy,  przeskakuje,  a po zdjęciu uszczelki znajdziesz w środku rdzę to młotkowanie może spowodować rozpad łożyska. 

Metoda wypychania jest mniej stresogenna dla łożyska.  

 

Napisano
2 godziny temu, tobo napisał:

Łożysko jest stalowe,  na zewnętrznej powierzchni prawdopodobnie skorodowało. Zamontowane było prawdopodobnie na sucho. Demontaż jest przez to skomplikowany. Albo je wymłotkujesz z osią piwotu albo wypchniesz korzystając z "wyciągacza". To której metody użyć zależy między innymi od stanu łożyska. Jeśli łożysko ma luzy,  przeskakuje,  a po zdjęciu uszczelki znajdziesz w środku rdzę to młotkowanie może spowodować rozpad łożyska. 

Metoda wypychania jest mniej stresogenna dla łożyska.  

 

Zdecydowanie wolę wyciągnąć niż bić 

Napisano
W dniu 14.10.2023 o 12:26, KSikorski napisał:

Rozpad łożyska to nie problem, gorzej że młotkujac można zdeformować oś.

Rozpad łożyska to jest problem. Bo musisz wyciągnąć samą zewnętrzną bieżnię jeśli tyle zostanie w gnieździe. Wtedy prawdopodobnie trzeba ją będzie wycinać lub wybijać młotkiem bezwładnościowym którego "chwytak" w tym przyoadku może nie mieć czego się trzymać. 

Napisano

Weź nasadkę 21 albo 22. Przymiersz sobie do łożyska, musi być na tyle duża, żeby ono wpadło do środka ale na tyle mała żeby się oparła na ramie naokoło łożyska. Potem weź podkłądkę albo ze 4 i długą śrubę którą wkręcisz w oś razem z podkładkami i nasadką. Dokręcając śrubę będziesz rwał oś na zewnątrz. Patent jest taki, żeby nie przesadzić, bo może być tak, że wyciągniesz sam gwint z osi. Dla tego musisz to naprężyć i pruć młotkiem od drogiej strony. wtedy dokręcasz i walisz, dokręcasz i walisz, aż zerwie pierwsze tarcie, jak ruszy to już pójdzie. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Udało się wyciągnąć. Okazało się, że bicie by nic nie dało bo nie dość że były dwa łożyska z każdej strony to jeszcze rant w środku.

Dzięki Panowie za pomoc!

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...