KNKS Napisano 15 Października 2023 Udostępnij Napisano 15 Października 2023 Jak dla mnie, jeśli chcesz jeździć szosowo, mając +/- 180cm to optymalna kierownica to 420mm, a właściwa długość korby to 172,5. Co do jazdy po szutrach to nie mam pojęcia, ale pewnie są tam jakieś inne standardy. Tutaj muszą się wypowiedzieć grawelowcy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ireneuszz Napisano 15 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2023 No mam te niecałe 182cm i przekrok na poziomie 84. Gdzie bede jezdzil to tego jeszcze nie wiem. Wiem ze glownym powodem ucieczki na szose jest fakt ze w okolicy mam w większości asfalt i roweru xc nie bylem w stanie wykorzystac, dodatkowo sie meczylem i bolaly mnie lędźwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 15 Października 2023 Udostępnij Napisano 15 Października 2023 2 godziny temu, Ireneuszz napisał: W barkach jestem szeroki (cwicze od wielu lat systematyczniej na silownii) Od siłowni ci się łopatki i obojczyki nie wydłużyły, oś obrotu barku masz cały czas w tym miejscu gdzie ci genetyka określiła. Jedyną kwestią, która mogłaby ewentualnie przemawiać za szerszą kierownicą to utrudnione oddychanie przy węższej jeśli rzeczywiście tego mięśnia masz dużo. BTW mam 185 wzrostu, 87 przekroku, kierownicę 420 (wymieniałem z 440) i korbę 175 i uważam, że jest dla mnie za długa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 15 Października 2023 Udostępnij Napisano 15 Października 2023 Poza tym krótsza korba mniej obciąża stawy kolanowe - ja sobie wiosną przy okazji wymiany napędu w mojej graweloszosie, która też jest moim commutrem, wymieniłem korbę na 170 mm mimo 183 cm wzrostu i 87 cm przekroku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 15 Października 2023 Udostępnij Napisano 15 Października 2023 3 godziny temu, Ireneuszz napisał: Kurde to teraz już zgłupiałem co robić z rozmiarem😅 Za dużo analizujesz. Jesteś na granicy dwóch rozmiarów, wybierasz ten który bardziej Tobie pasuje. Spróbuj jazdy w dolnym chwycie, czy możesz swobodnie zakręcić pedałami w takiej pozycji, czy swobodnie sięgniesz do klamek. Zwróć uwagę czy masz pole do wykonania poprawek w ustawieniach, czy mostek ma podkładki pod spodem, czy można wymienić na krótszy mostek. Wybierasz ten na którym czujesz się lepiej. Kierownica, korba to szczegóły. kierownice można wymienić. Stawiam cała swoją wypłatę że nie odróżnisz korby 172,5 od 175mm. Wąska kierownica sprawdza się na szosie, aerodynamika itp, w terenie nawet na 440 będziesz czuł każdą koleinę, powieszona torba będzie majtać kierownicą zapomnij o stabilności jaką masz w MTB. Jak napisałeś że nie potrafisz powiedzieć co ci przeszkadza przy L, zakładam że to ten rozmiar będzie właściwy dla Ciebie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chociemir Napisano 15 Października 2023 Udostępnij Napisano 15 Października 2023 (edytowane) 4 godziny temu, Ireneuszz napisał: Kurde to teraz już zgłupiałem co robić z rozmiarem😅 Chyba szukać innego roweru gdzie nie będzie takiego dylematu z rozmiarem. Przynakmniej ja, mając 182 cm wzrostu, z miejsca odrzuciłbym tego Superiora ze względu na geometrię. W rowerze szutrowym mam kierownicę 440 i jest idealnie, w szosie 420 i jest idealnie. W obu rowerach korba 172,5 mm, W gravelach stosuje się korby tej samej długości co w szosówkach. Edytowane 15 Października 2023 przez Chociemir Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ireneuszz Napisano 15 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2023 a jaki tu problem z geometria? problem jest w tym ze jestem na pograniczu i nie wiem w ktora strone isc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.