Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Problem jest inny, na  innym forum mi zasugerowali za długi łańcuch, ten problem występuje w dwóch takich samych rowerach no i drażę temat,  być może to po prostu urok tego silnika (to elektryk ,wydaje dziwny dźwięk przez moment kiedy przestaje pedałować )

Napisano

Na początku myślałem, że to z bębenka się wydobywa (ten dźwięk to takie klasyczne terkotanie przeskakujących zapadek, jak przy kręceniu do tyłu pedałami), potem zauważyłem, że  kiedy kończę pedałować, silnik przez moment ciągnie łańcuch i  ten dźwięk wydobywa się z silnika ,  bez wspomagania praktycznie nie ma tego dźwięku, zaskoczyło mnie to, bo to  irytujące, a w starym silniku takich wątpliwych atrakcji nie było .

Zastanawiam się jakbym pozbył się trybu Extended Boost (być może to jest przyczyna) , to to by zniknęło, albo przynajmniej trochę się zmniejszyło .

Napisano
14 godzin temu, RabbitHood napisał:

Jak nic nie obciera i łańcuch jest w miarę napięty to nie ma problemu. No ale patrząc na drugie zdjęcie spokojnie można skrócić o ogniwo/dwa.

Nie. Nie można. Napędy 1x są skonstruowane tak, aby na najwyższym przełożeniu wózek był dokładnie w tej pozycji w jakiej jest na oryginalnym zdjęciu. Długość jest dobrana idealnie.

Napisano

To jest dokładnie takie samo terkotanie (tylko szybsze chyba z fazą opadającą, czyli na początku szybsze terkotanie   potem zwalnia, coś jak tarcza do koła fortuny ;)), jakie masz  silnik ?

Napisano (edytowane)

Czyli taki sam, ciekawe w takim razie o co chodzi,gość z serwisu powiedział mi ,że to normalne, , bo niby silnik nie hamuje od razu, inny ,że to nienormalne ,podzwonię jeszcze  po innych ,może to coś w oprogramowaniu- za bardzo mam do "przodu" ustawione, na tour to ja pod każdą górkę podjadę, ciągnie jak popieprzony.

Pisałeś, że przy końcu pedałowania masz metaliczny dźwięk, jak to wygląda ?

Edytowane przez nikbar1
Napisano

Metaliczny dźwięk jest normą w Boschu, jeśli tylko minimalnie nierówno ciągniesz pedałami - taki stuk jakbyś uderzył lekko młotkiem w kowadło.

A fabrycznie ten silnik jest ustawiony za mocno, nawet moja zona kazała sobie w aplikacji zmniejszyć - zmniejszyłem o 1 stopień Eco i Tour i teraz jest zadowolona. Pokombinuj z trybami jazdy, reguluj stopień wspomagania.

  • +1 pomógł 1
Napisano

To być może też mnie to czeka jak się coś poluzuje ;) 

w starym przerabiałem rożne dźwięki, ale  to zazwyczaj był zużyty napęd (trzaski ,wibracje w pedałach), a ogólny hałas największy był z dziury od regulowanego mostka .

  • 2 tygodnie później...
Napisano

Czy przy obliczaniu długości łańcucha trzeba jeszcze w jakiś sposób wziąć pod uwagę długość wózka przerzutki?

image.png.b98bf767dd8beee844e92ccc13336dcd.png

Wklepałem dane w https://www.omnicalculator.com/sports/chain-length i wynik wydaje mi się mało wiarygodny, bo 112 ogniw mam założone w rowerze, który ma wszystkie parametry mniejsze (chainstay 430, przód 30, tył 46, przerzutka SGS). Jaka długość powinna być dla chainstay 435, przód 32, tył 51?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...