Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć,

w akcie desperacji pozwalam sobie zapytać tutaj, bo inaczej pozostanie mi już tylko konsultacja u specjalistów od zdrowia psychicznego... W tym roku złapałem bakcyla na jeżdżenie dużo i daleko, a co za tym idzie, w końcu pozwoliłem sobie wskoczyć w świat sprzętowy i poszukać zastepstwa dla mojej stalowej retro szosy z prostą kierownicą. Chcę skorzystać z pojawiających się promocji i kupić szosę endurance (przetestowałem szosy i gravele) z miejscem na większe oponki, żeby poza śmiganiem w tygodniu móc wybrać się w dalsze wycieczki bikepackingowe, także poza utwardzonymi drogami.

Po wypożyczeniach, jeżdżeniu po sklepach i czytaniu internetu sprawa sprowadza się do tego, że znalazłem dwie okazje na rowery w moim rozmiarze (mam 168 cm). Widełki budżetowe mam dość spore ale to nie znaczy, że chciałbym wydać maksymalną kwotę.

Giant Defy Advanced 2 za 8200 zł lub
Lapierre Pulsium Sat 7.0 za 12200 zł

Giant jako pierwsza szosa wydaje się być super opcją: mamy carbon, grupę 105 i hydraulikę, a cena nie boli i pozostawia miejsce na jakieś zakupy typu Garmin. Lapierre z kolei ma Ultegre Di2 która wydaje się być miłą wisienką na torcie, a do tego sprawia wrażenie kompletnego, mając lepsze koła i nie kusząc do wymiany na wstępie. Poza tym, procentowo jest on dużo lepszą okazją, co pozwala założyć, że przy ew. odsprzedaży nie stracę szczególnie dużo. Z minusów, jest on poza psychiczną granicą 10000 zł którą finansowo mogę przełknąć, ale nie bez poczucia, że zaczynam przeginać i być amatorem na super duper sprzęcie. Chętnie posłucham Waszego spojrzenia i głosów rozsądku. Serce podpowiada w sposób oczywisty, z kolei rozsądek mówi, żeby na początek nie szaleć.

Przy okazji, wiecie może czy ten Lapierre ma karbonową sztycę i kierownicę? Producent opisuje te elementy jako „Lapierre alloy” i myślałem, że to stop carbonu ale sklep twierdzi, że to alloy to aluminium. 

Edytowane przez mlesniowski
Napisano (edytowane)

1200 - spore widelki budzetowe :D :D :D 

Popraw tytul!

Giant na 105 za 12500PLN vs Lapierre na Di za 20000PLN. Spory rozrzut. JAk Ci stac to bierz ten drozszy, bo potem bedziesz caly czas zalowal ze nie wzales :D 

Edytowane przez JWO
  • +1 pomógł 1
Napisano
Cytat

myślałem, że to stop carbonu

Dobrą bekę musieli mieć kiedy palnąłeś "stop karbonu" xd

Cytat

Chętnie posłucham Waszego spojrzenia i głosów rozsądku. Serce 

W amatorskich warunkach jeżdżenia "dla siebie" połączenie karbonowej ramy i mechanicznej 105 jest naprawdę wystarczające. Trzeba sobie zdawać sprawę ze swojego poziomu sportowego a wielu rowerzystów ma z tym problem. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Zrobiłem mały research ale to prawda, nie do końca mam pojęcie o stopach ;) Z tego co wyczytałem, to robi się stopy z carbonem, więc może Lapierre ma jakiś swój materiał który jest w tej samej klasie co czysty carbon.

Napisano
29 minut temu, mlesniowski napisał:

W tym roku złapałem bakcyla na jeżdżenie dużo i daleko, a co za tym idzie, w końcu pozwoliłem sobie wskoczyć w świat sprzętowy i poszukać zastepstwa dla mojej stalowej retro szosy z prostą kierownicą.

Ja pierwszy rok jezdzilem (kilka tys km.)na sztywnym pseudoMTG 26 cali z Decathlonu. Jak sie rozlecial to zlozylem nowy rower, bo juz wiedzialem co potrzebuje.

31 minut temu, mlesniowski napisał:

Chętnie posłucham Waszego spojrzenia i głosów rozsądku. Serce podpowiada w sposób oczywisty, z kolei rozsądek mówi, żeby na początek nie szaleć.

Glos rozsadku dobrze Ci radzi. Giant bedzie wiecej niz wystarczajacy :) 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Uff, choć wydaje się oczywiste, że rower w wyjściowej cenie używanego samochodu niekoniecznie jest potrzebny amatorowi, to jednak przy tak dobrej przecenie ważne, jeśli ktoś to powie na głos. Dzięki, Wasze odpowiedzi mocno ułatwiają mi decyzje ;)

Napisano
1 godzinę temu, mlesniowski napisał:

Zrobiłem mały research ale to prawda, nie do końca mam pojęcie o stopach ;) Z tego co wyczytałem, to robi się stopy z carbonem, więc może Lapierre ma jakiś swój materiał który jest w tej samej klasie co czysty carbon.

To zrób głębszy polegający na tym czym jest w ogóle włókno węglowe i jak produkuje się elementy z włókna węglowego - co jest półproduktem

nawet to sobie możesz obejrzeć

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...