piotrmocko Napisano 8 Października 2023 Udostępnij Napisano 8 Października 2023 Cześć! Od kilku tygodni testuję nowe koła Evanlite New Gravel na piastach DT Swiss 240, a ponieważ jak na razie jestem bardzo zadowolony, to postanowiłem się podzielić swoją opinią Nie miałem żadnych problemów z pompowaniem opon bezdętkowych Schwalbe G-One Bite przy pomocy zwykłej pompki podłogowej. Zgodnie z oczekiwaniem nie wpływają one w żaden odczuwalny sposób na tłumienie, ale ciężko tego oczekiwać od karbonowych obręczy kiedy osadzona jest na nich opona 45 mm z ciśnieniem 1,8 bara. Na pewno lepiej rozpędzają sią od moich poprzednich ciężkich aluminiowych kół DT Swiss G1800 Spline. Piasty DT Swiss 240 toczą się gładko. Wg moich indywidualnych odczuć, system Ratchet generuje mniej przyjemny dźwięk niż jakikolwiek system zapadkowy. Podczas pierwszych kilku kilometrów jazdy bębenek był bardzo głośny i nieprzyjemny. Po dłuższej jeździe i pewnie równomiernym rozprowadzeniu smaru hałas nieco się zmniejszył. Mimo to, Ratchet nie brzmi najlepiej (moim ideałem jest mój drugi zestaw kół Newmen z piastami Newmen Fade z zapadkami, które są prawie bezgłośne). Z pozytywów koła Evanlite nie potrzebowały żadnego "dotarcia", aby szprych się ułożyły. Nic nie strzelało od samego początku, a wszystkie szprychy w dotyku wydają się mocno naciągnięte. Koła nie mają bicia bocznego, a w pionie jest minimalne. Po kilku jazdach po bezdrożach i leśnych ścieżkach, kamieniach i korzeniach, po pierwszym odprysku, koła nadal zachowują swoją geometrię. Zdecydowanie mogę polecić zakup kół Evanlite New Gravel Jedyne uwagi do kół to niechlujnie przycięta taśma uszczelniająca, która popsuła pierwsze wrażenia po rozpakowaniu świetnie zapakowanych kół. Na szczęście później było już tylko lepiej 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.