szybszy Napisano 5 Października 2023 Udostępnij Napisano 5 Października 2023 (edytowane) Od jakiegoś czasu dojeżdżam pon-pt do pracy, w jedną stronę ok 10 km po równym terenie, na mazowszu. Wszędzie dobry asfalt: szosa lub ścieżka rowerowa, niskie natężenie ruchu samochodowego. Bezpieczne miejsce do parkowania w domu i pracy. Aktualnie jest to retro MTB na 26" (54-559), stałe przełożenie 2,23 bo blaty 38z / 17z (kompomis prędkość - częste starty - warszawskie podjazdy) i prędkość przelotowa ok 21 km/h.. to przy komfortowym dla mnie zakresie kadencji ok 75-80 obrotów. Chciałbym podnieść prędkość przelotową Wiem, że to nie problem dla kolarzy, ale nie lubię szosowych rowerów na ultra cienkich oponach, skarpe do połowy łydki i jazdy w tempie. Nie bez znaczenia, jest, że chciałbym zachować świeżość i dojechać umiarkowanie rozgrzany, a nie zlany potem Mogę jeździć długo, daleko, bez wzgl na temperatury i pogodę, ale w swoim tempie. To ma być przyjemność, a nie napinka. Aha 170 cm i 63 kg. A sama zmiana rozmiaru kół z aktualnych na 29" (700-56) wg fajnego kalkulatora: https://www.surplace.fr/ffgc/ powinna dać przyrost ok 3 km/h Pytanie, czy ktoś z Was o podobnym wzroście jeździ na takich kołach ? ewentualnie na jakim rozmiarze ramy ? Dotychczas zawsze korzystałem z 26”, no poza 28” w dziadowskiej i siermiężnej ukrainie J Preferuję MTB, po prostu lubię ich geometrię i mocniejsze podzespoły Gravele mają zawyżoną przez popyt cenę, no i chyba trudno o 29' w ttym typie rowerów ? B węższe, a przede wszystkim gładsze opony, na pewno też coś poprawią - kenda SB8 wcale nie jest taka szybka jak na swoją cenę i opinie C zmiana przełożeń, na nieco "twardsze" w ok 2,8 - 2,9 da przyrost ok 6-7 km\h. Czyli przesiadka na rower z przerzutkami lub chociaż 2 biegową piastą Zakładając kadencję jak dotychczas udałoby się przy tych trzech składowych podnieść prędkość o 8-10 km/h ? Jak by nie było opory powietrza rosną do prędkości wykładniczo Edytowane 5 Października 2023 przez szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Electronite Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 (edytowane) Pierwsze co to ładuj blat 50 na przód. Przy kołach 26 to wcale nie jest twarde przełożenie, testujemy takie rozwiązanie z kolegami w pracy. Ale i tak u ciebie to wszystko się o serce rozbija bo jak sam piszesz lubisz jeździć "swoim" tempem. A to oznacza że po prostu turlasz w tlenie i organizm sam stabilizuje dopływ mocy na jakimś tam poziomie. Spodziewam się, że coś 180-200W. Jak zaczniesz zwiększać przekładnie,czy to kołami, czy zębatkami to albo zaczniesz się źle czuć, albo zaczniesz wolniej pedałować i na jedno wyjdzie. Tak więc jak zawsze, jak chcesz szybciej jechać, bo ładuj więcej mocy, a żeby była moc to musi być powietrze - czyli się usapiesz. Edytowane 6 Października 2023 przez Electronite Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 Jazda przez Warszawę na takim miękkim , opisanym w pierwszym poście rowerze to rozbiegane nogi, i ryzyko zagrzania - albo jazda emerycka. Twardsze przełożenie pozwala jechać szybciej bez potu. Proponuję na początek 46:17 Zębatka NW Deckas z Aliexxx… opony napompowane na 4 atm. W mieście średnia nie wzrośnie znacząco —zgodnie z planem…. Jeśli nie ma bardzo długich prostych bez świateł przyspieszenie między światłami będzie dobrym treningiem, ale oczekiwanie ma zielone zniszczy ogólny czas na trasie. Najbardziej spektakularne poprawienie średniej pojawi się po założeniu „Le Mondki” Do rozważenia koła 27,5 lub 28 z oponą 32, 28 lub 25. Wejdą w ramę 26”… pytanie jak z hamowaniem - co to za rama. Nowy rower w poszukiwaniu średniej, zostawiłbym na oddaloną przyszłość. Koła 29 na asfalcie nie są perpetum mobile, zyskują w piasku, na korzeniach, w terenie.. lekkie 26 z przemyślaną oponą mogą zostać…jeśli jest dostępna polecam maraton almotion w normalnych szerokościach albo węższe i uszososzosowe 26, były sliki szerokości kasztana od Schwalbe albo Maxxisa ( chyba nawet Detonatory robili 26) Tylko na dojazdy -wchodzenie w opony lekkie może zwiększać szansę na przecięcie. Przerzutka z tyłu dopasuje wysiłek do możliwości dnia, wiatru, nastroju, najedzenia czy grubości ( zimą) ubrania. U mnie twardszy napęd singlowy się nie sprawdzał, albo ostre albo przerzutka. 46x17 to nie jest twardo, … dlatego polecam blat 46 NW , a jeśli test wypadnie niekorzystnie dla singla i będzie ochota, to w przyszłości dołożyć kasetę z tyłu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uzurpator Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 9 godzin temu, szybszy napisał: Chciałbym podnieść prędkość przelotową Próbowałeś pedałować szybciej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 To nie rower jest problemem tylko ty. Jeśli będziesz generował większą moc to będziesz jechał szybciej. Noooo ale nie chcesz się zmęczyć więc nie będziesz generował większej mocy. 9 godzin temu, szybszy napisał: Preferuję MTB, po prostu lubię ich geometrię i mocniejsze podzespoły A co ma twój retro mtb do tego jak dzisiaj buduje się rowery? Przecież ta geometria to na 90% współczesny trekking/cross Jakie niby mocniejsze podzespoły? 9 godzin temu, szybszy napisał: Gravele mają zawyżoną przez popyt cenę, no i chyba trudno o 29' w ttym typie rowerów ? A dlaczego ma być "trudno o 29" skoro to tylko nazewnictwo a fizycznie jest 28? A w ogóle po co ci szerokie opony w teren skoro jeździsz po asfalcie? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 Każde podniesienie prędkości to zwiększenie wysiłku i nie ważne czy się bawi rozmiarem koła czy przełożeniami. Jeżeli ma być szybciej ale przy podobnym wysiłku, to trzeba przede wszystkim zmniejszyć opory. Tutaj wchodzą lepsze opony, piasty, zadbany łańcuch i inne kręcące się części. Druga składowa to opory powietrza, trzeba by zmienić pozycję jazdy na bardziej opływową, co niekoniecznie będzie wygodne. Alternatywa, to podniesienie swojej sprawności, trening, tak żeby szybsza jazda mniej męczyła. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 (edytowane) Co tu się ostatnio dzieje w ogóle? Same gównowątki, wszyscy nagle stali się Szybcy i Wściekli, biją rekordy zawodowych kolarzy, nie jedzą, nie piją, swoim postem biją mnichów na głowę, a teraz chcą jeździć jeszcze szybciej... Ludzie nie mają już prawdziwych problemów do poruszenia na forum rowerowym, czy to jakieś sztuczne generowanie ruchu przy pomocy chwytliwych tematów? Edytowane 6 Października 2023 przez TheJW 1 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 Sztuczna inteligencja podbija działanie forum aby poprawić statystyki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 Maxxis Detonator 26 - czyli wszybcy i ściekli 😀 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pablo59 Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 Mniej fizyki i matematyki w szkole - i mamy efekty Może modlitwy pomogą ? 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tyfon79 Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 58 minut temu, TheJW napisał: Co tu się ostatnio dzieje w ogóle? Same gównowątki, wszyscy nagle stali się Szybcy i Wściekli, biją rekordy zawodowych kolarzy, nie jedzą, nie piją, swoim postem biją mnichów na głowę, a teraz chcą jeździć jeszcze szybciej... Ludzie nie mają już prawdziwych problemów do poruszenia na forum rowerowym, czy to jakieś sztuczne generowanie ruchu przy pomocy chwytliwych tematów? Bo jest sporo elektryków i coraz więcej osób odstaje. Nie chcą iść w to samo co chwalebne wiec chcą kręcić szybciej 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dfq Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 Dokupujesz chiński zestaw do konwersji tego 26-era i masz prędkość przelotową 25km/h bez wysiłku, skoro nie chcesz się zmęczyć. Proste. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chrismel Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 5 godzin temu, itr napisał: oczekiwanie ma zielone zniszczy ogólny czas na trasie Ta, rowerzysta czeka na zielone .... Widzę że humorek dopisuje od rana 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 Rowerzyści w stolicy czekają na 🟩, tylko kolarze przejeżdżają na 🟥 😝 w szczycie nie ma opcji na wygłupy, ruch jest zbyt intensywny, jedzie rzeka aut. Dlatego średnia przejazdu mniej zależy od prędkości na odcinkach miedzy światłami. A mokra koszulka już tak…😃 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 7 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2023 (edytowane) Dziękuje za opinie. Faktycznie zmienię jeszcze przedni blat na okolicę 50 i zobaczę co jak. Chciałbym utrzymać kadencje na poziomie min 70 obrotów, a najlepiej w ok 80 żeby nie męczyć kolan. Opony raczej szersze bo cenię komfort amortyzacji, możliwość zjechania w polną drogę, jazdę zimą. No i grubsze co by zmiejszyć szanse na przebicie o byle co. Oczywiście 3,5-4,0 bar. na razie przeskoczyłem z 54-559 kenda sb8 na 50-559 kenda 892, przy okazji wymieniłem smar w niezawodnym torpedo (Velosteel), nowy łańcuch i już czuć różnicę. Poschodzę pod 24-25 km/h, ale kadencja staje się za wysoka i robi się za gorąco / męcząco. podaję linki, bo często sprzedający wstawiają obrazki nie te co trzeba: sportcross.pl/26/opona-26x1-95-k892 (dość gładka i też dobrze wskakuje na krawężniki z ukosa). Wszelkie slicki odpadają, musi byc kostka na obrzeżu.. napatrzyłem sie już na miejskie wywrotki kolegów nie amatorów. W sumie mam tylko 3 skrzyżowania ze światłami i tylko na jednym "muszę" się zatrzymać zatem startów wiele nie będzie. Praktycznie same długie proste i b.łagodne zakręty. Wszelkie elementy wymuszające pozycję "napinacza w obcisłej odzieży" odpadają.. rozumiem, że to zmniejsza opory czołowe i byłoby b.wymierne. Ma być wygodnie. Jeśli się zdecyduję na większe koła to tylko w drugim rowerze.. przy okazji będą już przerzutki. W razie co posiadam napinacz i elementy do konwersji na single speed. w retro MTB kół już nie będę zmieniał. Kupię jakiś używany 29" (a w zasadzie 700C) do testów to nie problem, jak nie przypasuje sprzedam. Co do retro MTB, pomimo iż mam kierownicę jaskółkę, główka ramy jest dość nisko (wzl aktualnych mtb 27,5" i 29") i stąd siedzac wysoko, jednak pozycja jest nadal pochylona. forumrowerowe.org/garage/ve/garage/vehicle/8150-niagara-zr-300/ Jeśli chodzi o konwersję, pisałem, ale wątek usunięto: https://www.forumrowerowe.org/topic/265746-wybór-zakup-roweru-elektrycznego-z-silnikiem-w-kole/#comment-2443280 Stworzyłem nowy: https://www.forumrowerowe.org/topic/266614-do-ok-8000-pln-elektryk-mtb-xc-cross-z-silnikiem-w-tylnim-kole/#comment-2452338 to temat "na później" jak nie wypali z podniesieniem prędkości, ale pewnie z grymasu i ciekawości i tak kupię elektryka: https://www.forumrowerowe.org/topic/266614-do-ok-8000-pln-elektryk-mtb-xc-cross-z-silnikiem-w-tylnim-kole/#comment-2452338 bo skuter elektryczny nie daje tyle radości i swobody co rower. Przelotową 25 osiągnę bez baterii. Edytowane 7 Października 2023 przez szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 7 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Października 2023 (edytowane) 1 jedno z niewielu for, na którym edycja wpisu dopuszczalna jest tylko w określonym czasie. No cóż.. zaufanie. Czuję się jak bym co najmniej do sądu pismo składał 2 moderatorów poproszę o usunięcie pozbawionych merytoryki i spamowych "gów.. wpisów" 3 w efekcie kolejny zbyteczny wpis, bo nie można uzupełnić/poprawić poprzednich Edytowane 7 Października 2023 przez szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 8 Października 2023 Udostępnij Napisano 8 Października 2023 16 godzin temu, szybszy napisał: Opony raczej szersze bo cenię komfort amortyzacji, możliwość zjechania w polną drogę, jazdę zimą. No i grubsze co by zmiejszyć szanse na przebicie o byle co. Oczywiście 3,5-4,0 bar. Jeżeli jazda zimą wchodzi w grę, to ja bym się poważnie zastanowił nad powrotem do przerzutki. Jak spadnie śnieg, to będzie ciężko się przebić na cięższym przełożeniu. No chyba że wtedy nie jeździsz lub zakładasz, że wszystko będzie odgarnięte. Druga kwestia, to widzę pewną sprzeczność. Chcesz szersze opony dla komfortu ale pompujesz je na kamień. Jak chcesz odporne na przebicia, to polecam takie z wkładką. Turystyczne z serii Marathon się sprawdzają, choć niekoniecznie będą miały najmniejsze opory i potrafią sporo ważyć. Ewentualnie można dokupić opaski zakładane między oponę a dętkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szybszy Napisano 20 Marca Autor Udostępnij Napisano 20 Marca (edytowane) 3,5 to nie 8 bar, ale i nie komfortowe 2,2.. no ale aktualnie większość po równym asfalcie i kostce, zatem jest OK ! Szerokość opon 50 jest dobra i wyglądają całkiem fajnie. Budżetowa Kenda 892 dawała bardzo dobrze radę na lodzie i zmarzniętej brei przy wyraźnie mniejszych oporach toczenia! Przejechałem kilka potłuczonych butelek i ich okolice. Bez dziur jak na razie Zatem opasek nie planuje. Być może spróbuję 46 zawsze to jeszcze mniejsze opory i waga. Zgadzam się z tym co piszesz. Ta zima nie była jakoś śnieżna, ale kilka tras tych samych co zawsze, ala jak to bywa w PL przez zaspy przypomniało, że warto mieć lżejsze przełożenie. Jako rozwiązanie problemu z tematu myślę nad jedną z piast: www.forumrowerowe.org/topic/268419-piasta-tylnia-sram-automatix-i-sturmey-archer-duomatic/#comment-2473279 wątek piast rozwijamy w dedykowanym temacie! a nie tutaj. Edytowane 20 Marca przez szybszy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.