Crea00 Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 Dzień dobry, Stoję przed wyborem pierwszej w życiu szosy. Ostatnie kilka dni spędziłem odwiedzając sklepy rowerowe robiąc przymiarki do modeli, które wizualnie mi się podobają. Z racji chęci pokonywania dłuższych odległości, celuję w ramy typu endurance. Mam 175cm wzrostu, oraz przekrok ok 85cm Mierzyłem poniższe modele rowerów Contend 4 M Kross vento 5 M Kross vento 5 S Revolt 1 M Esker 6 M DŁUGOŚĆ RURY PODSIODŁOWEJ 500 530 500 470 510 DŁUGOŚĆ GÓRNEJ RURY 550 554 543 560 530 DŁUGOŚĆ GŁÓWKI RAMY 150 175 160 150 145 KĄT GŁÓWKI RAMY 72 72,5 72,5 71,5 71 BAZA KÓŁ 1011 1003 992 1030 1019 STACK 574 574 560 586 568 REACH 380 384 377 387 368 S/R 1,510526316 1,494791667 1,485411141 1,514211886 1,543478261 Pomimo, że na papierze różnice pomiędzy ramami są delikatne, odczucia z przymiarek mam następujące: Contend 4, 3 w rozmiarze M - fajny rower lecz za kwota nie idzie w parze z wyposażeniem. W rowerze zastosowana najtańsza owijka. Pozycja fajna, wygodna. Vento 5 w rozmiarze S - rower wyposażony w pełny sprzęt shimano 105. Wygląda super. Pozycja chyba ok, natomiast przy skręcie kierownicą haczyłem przodem buta. Czekam na informację o dostępności ramy w rozmiarze M aby przymierzyć Revolt 1 w rozmiarze M - pozycja wydawała się gorsza od pozycji w Contendzie. Nie wiem czy to wina źle ustawionego siodła. Esker 6 w rozmiarze M - pozycja za kierownicą chyba najlepsza. bardzo komfortowa, natomiast przedni but mocno obcierał o bok koła przy mocniejszym skręcie. Aktualnie kilometry pokonuję na meridzie big nine 500m lite, której geometria kształtuje się: Merida big nine 500 lite M DŁUGOŚĆ RURY PODSIODŁOWEJ 444 DŁUGOŚĆ GÓRNEJ RURY 605 DŁUGOŚĆ GŁÓWKI RAMY 100 KĄT GŁÓWKI RAMY 70 BAZA KÓŁ 1100 STACK 619 REACH 422 S/R 1,466824645 Teoretycznie w proporcji stack/reach wychodzi, że na wszystkich w/w szosach pozycja jest bardziej komfortowa od pozycji którą mam na meridzie. W związku z powyższym zwracam się do Was o poradę, czy mój tok myślenia jest prawidłowy - gorzej niż na meridzie dla w/w modeli nie będzie jeżeli chodzi pozycję. Moim faworytem jest kross vento 5 z uwagi na wyposażenie, mam nadzieję, że będzie dostępna rama M aby przymierzyć. Czy w Internecie dostępny jest graficzny kalkulator geometrii rowerów abym mógł w/w dane zaimportować i zobaczyć jak bardzo każda z ram różni się ode siebie? Jestem otwarty na propozycję innych modeli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MikeSkywalker Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 99spokes.com, ale nie wiem czy Krossa tam znajdziesz. Zawsze można wprowadzić parametry ramy ręcznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 @Crea00 Może spróbuj Esker 6.0 L , tam masz bazę kół większą o ponad centymetr a ETT tylko 2cm większe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crea00 Napisano 5 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2023 Doszukałem się informacji, że kolizja przedniej części buta z przednim kołem to norma w rowerach szosowych. a związane jest to z dość krótki rozstawem kół. Poruszając się szosą nie wykonuje się mocnych skrętów jak w MTB, więc nie zachodzi konieczność mocnego kręcenia kierownicą. Porównałem sobie geometrię rowerów: https://99spokes.com/en-EU/compare?bikes=kross-vento-5.0-2022;*z.xs-700-700|w.700|st.530,giant-contend-ar-2-2022;*z.md-700-700|w.700,kross-esker-6.0-2022;*z.sm-700-700|w.700|st.530|wb.1030.6,merida-scultura-endurance-300-2023;*z.sm-700-700|w.700,trek-domane-al-2-disc-2023;*z.52cm-700-700|w.700,canyon-endurace-6-2023;*z.md-700-700|w.700 Dane zamieszczone na stronie producentów to dane geometrii samej ramy, ale dochodzi do tego wysokość sztycy oraz regulacja kierownicy gdzie będę mogł dopasować sobie wysokość kierownicy (Tak zrobiłem na mojej mtb meridzie, gdzie na początek pozycja na oryginalnym mostku była zbyt mocno rozciągnięta. Kupiłem krótszy mostek z większym wzniosem, pojeździłem parę tygodni a następnie wróciłem do oryginalnego mostka). Chyba, że przy rowerach suszowych jest inaczej, to proszę o wyprowadzenie mnie z błędu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RafalxM Napisano 5 Października 2023 Udostępnij Napisano 5 Października 2023 Jest tak samo, wszystkie chwyty dozwolone, aczkolwiek jak przesadzisz to będzie wyglądać komicznie. Jak jesteś między rozmiarami to takich cyrków (z wyglądem) raczej być nie powinno - to się tyczy raczej drastycznego niedopasowania wielkości szofera to ramy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 5 Października 2023 Udostępnij Napisano 5 Października 2023 11 godzin temu, RafalxM napisał: a ETT tylko 2cm większe. Serio? W rowerze gdzie pomiędzy S a XL różnica ett to 6 cm piszesz, że 2 cm jest "tylko"? To nie trekking Cytat Chyba, że przy rowerach suszowych jest inaczej, to proszę o wyprowadzenie mnie z błędu. Z uwagi na geometrię roweru szosowego skracanie mostka wpływa negatywnie na prowadzenie roweru. Jeśli jesteś na granicy rozmiarów to bierzesz mniejszy, szosę "wydłużasz" bez problemu a ze skracaniem może być problem Ja bym sobie ogarnął to w rozmiarze M https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crea00 Napisano 5 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Października 2023 Brałem pod uwagę superriora, ale nie mam w okolicy sklepu aby móc przymierzyć. W ciemno nie chcę kupować. Na stronie krossa jest napisane, ze vento to rama endurance, lecz porównując geometrię, to vento wydaje się być najbardziej agresywny z modeli konkurencyjnych dla krossa. (bardzo duża dł rury podsiodłowej) Ale z kolei mam odczucia, iż na papierze rozmiarówka vento jest trochę zawyżona w stosunku do innych producentów. Trochę się upieram przy tym vento, gdyż jest na pełnej 105, wygląda super i ma dobrą cenę. Dziś ma się okazać czy będzie rozmiar M do przymiarki. Z kolei znowu po zapoznaniu się z opiniami, lepiej kupić mniejszą ramę i wydłużyć mostek niż za dużą ramę i skracać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudzinki Napisano 5 Października 2023 Udostępnij Napisano 5 Października 2023 Cytat (bardzo duża dł rury podsiodłowej) Ja o szosach wiele nie wiem, ale wiem na pewno, że długość podsiodłówki nie ma żadnego znaczenia do "agresywności" ramy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 5 Października 2023 Udostępnij Napisano 5 Października 2023 13 minut temu, Crea00 napisał: Na stronie krossa jest napisane, ze vento to rama endurance A trek pisał, że ponad 9kg emonda to "ultealekka szosówka" i co z tego? 15 minut temu, Crea00 napisał: (bardzo duża dł rury podsiodłowej) To nie ma żadnego znaczenia dla geometrii ramy. Długość rury podsiodłowej może ci co najwyżej powiedzieć czy się na yayach nie zawiesisz 16 minut temu, Crea00 napisał: Ale z kolei mam odczucia, iż na papierze rozmiarówka vento jest trochę zawyżona w stosunku do innych producentów. Rozmiarówka nie może być "zawyżona" bo nie istnieje żadna standaryzacja, każdy robi to co sobie wymyśli Cytat lecz porównując geometrię, to vento wydaje się być najbardziej agresywny z modeli konkurencyjnych dla krossa. To sobie musisz chyba jeszcze raz porównać biorąc pod uwagę parametry, które są istotne - efektywną długość rury poziomej, stack i reach 19 minut temu, Crea00 napisał: Brałem pod uwagę superriora, ale nie mam w okolicy sklepu aby móc przymierzyć. W ciemno nie chcę kupować. Nic ci nie da przymiarka kiedy nigdy szosą nie jeździłeś, nie wiesz jak to powinno wyglądać. To czy rozmiar jest ok dowiesz się po kilkuset kilometrach a nie dziesięciu sekundach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.