olszman Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 Elo Wszystkim, prośba o pomoc / sugestie w wyborze , jak w tytule gravel / miasto z prostą kierą , chodzi mi głównie o rodzaj napędu jeden Cube 2x10 oraz Specialized 1x11(posiada Future Shock ale nie wiem czy to działa czy tylko bajer) , który wg. Was lepiej się sprawdzi w codziennym amatorskim ale ambitnym użytkowaniu z przewagą miasto (asfalt , kostka itp.) czasami wycieczki po okolicach lasy , pola głównie ubite dukty bez zróżnicowania terenu , mój wybór ograniczyłem do 2 sprzętów ale inne propozycje mile widziane , ( rama alu + widelec carbon , max. 7 tys. PLN) : https://www.cube.eu/pl-pl/cube-nulane-pro-grey-n-black/651200 https://www.specialized.com/pl/pl/sirrus-x-4-0/p/200213?color=322052-200213 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TheJW Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 A gravel z prostą kierownicą to nie jest przypadkiem...cross? 🤔 Ależ ci marketingowcy robią ludziom sieczkę z mózgów... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 (edytowane) Marin DSX 1/2. Za resztę kasy robisz upgrade pod siebie. A z tych dwóch to Spec, bo ma główkę 70. Cube ma 72 - kąt szosowy, wymagany dłuższy mostek. Marin ma 69.5. To naprawdę czuć, sprawdzałem - 69-70 a ok 72 w główce. Pierwsze teren mieszany, drugi płaskie szo wiem.sy. Nie z czapy wszyscy w crossach robią 71. W future shock słabo wierzę, mam w sztywnym rowerze sztycę-amor Cane Creek ze skokiem 35 i czuć wyraźnje, że amortyzuje, ale nie jest to mega różnica wobec zwykłej - więc ten future może być hoemopatyczny. Ale nie wiem. PS. Robią sieczkę. Na tym polega życie, że się nawzajem sieczkujemy. Ale wg mnie cross to amor i lekko pochylona pozycja, a gravel z prostą kierą to mocniej pochylona pozycja i brak amora lub bardzo krótki amor. To wszystko orientacyjnne definicje, kierunkowskazy. Edytowane 4 Października 2023 przez Miro1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 Cytat A z tych dwóch to Spec, bo ma główkę 70. Cube ma 72 - kąt szosowy, wymagany dłuższy mostek. Marin ma 69.5. A co ma kąt główki do długości mostka? 34 minuty temu, olszman napisał: (posiada Future Shock ale nie wiem czy to działa czy tylko bajer) Działa ale nie każdemu jest potrzebne + wypada to raz na jakiś czas przeserwisowac IMO cube to taki "rower kompletny" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olszman Napisano 4 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 4 Października 2023 8 godzin temu, Miro1970 napisał: Marin DSX 1/2. Za resztę kasy robisz upgrade pod siebie. Dzięki , podoba mnie się , dopisany do listy , mam jeszcze wątpliwości co do napędu ,tylko Cube ma 2x , reszta 1x , do codziennego użytku któryś będzie lepszy czy nie będzie miało to znaczenia ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 4 Października 2023 Udostępnij Napisano 4 Października 2023 Ja mam Cube, co prawda poprzedni model, który nazywał się jeszcze SL Road (z Tiagrą 2x10 na pokładzie) ale uważam, że napęd 2x będzie bardziej uniwersalny. Do miasta wystarczyłby 1x ale jak chcesz też tak jak piszesz trochę ambitniej poza miasto to napęd 2x da Ci trochę więcej prędkości dzięki większej tarczy 46T i da Ci mniej dziurawy napęd dzięki ciaśniej zestopniowanej kasecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzegorzz Napisano 6 Października 2023 Udostępnij Napisano 6 Października 2023 Jestem użytkownikiem Sirrus X4 od 2 sezonów i jestem z niego bardzo zadowolony. Moim zdaniem Future Shock spełnia swoje zadanie, a napęd 1x11 upraszcza obsługę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miro1970 Napisano 7 Października 2023 Udostępnij Napisano 7 Października 2023 (edytowane) W dniu 4.10.2023 o 13:00, Mihau_ napisał: A co ma kąt główki do długości mostka? Przy kącie 72.5 w jednym rowerze - fitness na asfalt - mam mostek efektywnie długi [uwzględniając jego nachylenie] na 9.1 cm, w drugim rowerze - turystyk - przy kącie 70 mam mostek efektywnie długi na 5.5 cm. Pierwszy rower jest nawet troszkę bardziej skrętny, przy jednak kierze węższej o 4 cm [64 do 68 w drugim]. Jakbym do główki 72.5 dał mostek 5.5 - to mam rower piekielnie nadsterowny. A przy główce 70 i dość szerokiej kierownicy mostek 9.1 da mi rower zbyt ospały przy skręcaniu. W trzecim, crossowym, rowerze mam kąt 71, kierownicę 68 cm i mostek o efektywnych 7.3 cm. Im bardziej stroma główka, tym dłuższy mostek generalnie. Ale można tym świadomie żonglować. Np. w drugim rowerze chyba wydłużę mostek o 1 cm, żeby te turystyk był troszkę spokojniejszy. Jasne, że można szybko przywyknąć do różnych mostków przy tej samej główce, ale w moim odczuciu zmiana długości o 2 cm czy więcej wyraźnie zmienia charakter roweru. Edytowane 7 Października 2023 przez Miro1970 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.