Skocz do zawartości

[Koła] Dwa zestawy kół - szosa + gravel


dargenn

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, jestem posiadaczem Gianta Contend AR 1, który wg producenta jest w stanie pomieścić opony do 38c. Ponoć 40 nawet wchodzi, nie testowałem.

Do tej pory jeździłem nim tylko po szosie, używając fabrycznych kół i opon 32c. Sam rozmiar i tubeless mi jak najbardziej pasuje, na pewno jest bardziej komfortowo niż na 26/28mm. Z tego co czytałem w internetach, różnice między 28mm vs 32mm są marginalne jeżeli chodzi o osiąganą prędkość, większe znaczenie ma bieżnik. Zatem jeżdząc na np GP5000 32mm nie stracę, a względem fabrycznych opon na pewno zyskam. Jeżdząc solo średnie prędkości wychodzą mi między 28-30km/h, to mój drugi sezon na szosie.

  • Czy ktoś faktycznie rotuje kołami gravel vs szosa, czy jest to tylko oszukiwanie samego siebie przed kupnem roweru? :D
  • Myślę o zostawieniu fabrycznych kół i zapakowaniu tam opony 38mm - np. https://www.centrumrowerowe.pl/opona-panaracer-gravelking-sk-pd26927/?v_Id=156661 - czy jest coś lepszego/porównywalnego w tej cenie?
  • Potrzebowałbym zatem nowych kół do szosy:
    • Aluminium czy karbon? Jakie są przewagi karbonu - konkretnie, czyli np +1km/h do średniej prędkości? Odczuwalnie większy komfort? Lepsze przyspieszenie?
    • Jaka powinna być szerokość obręczy, jeżeli chciałbym jeździć na oponach 32mm?
    • Przeglądając oferty np. lemonbike, standardem jest dopłata +300zł do piast DT 350 - z tego co widzę są chyba "golden standardem" piast. Czy warto te 300zł dopłacać względem niemarkowych piast?
  • Czy kupując drugi komplet kół standard mocowania tarczy ma znaczenie? I tak musiałbym dokupić drugie tarcze. Fabrycznie jest na 6 śrub. 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze żeby móc rotować zestawami i nie bawić się za każdym razem w regulację hampli, przerzutek musisz mieć te same piasty i tarcze. Jeśli robisz to tak, że na sezon masz szosowe 28c lub 32c (pewnie poszedłbym jednak w 28c conti gp5000- realnie wyjdą pod 29), a na afterseason 35/38c to półbiedy, ale jak chcesz podejmować decyzje ad hoc to się może okazać, że czekają Ciebie regulacje. Niektórzy wolą szybko zmienić same opony i dętki no ale Ty wolisz mleko więc tu też lipa....to tak żebyś wiedział.

Co do opon w contendzie to ja mam 35c i bardzo dużo miejsca więc 38c wchodzi, 40c chyba też na mniejszym bieżniku, ale miejsca na błoto może być już bardzo mało.

Co do piast to do szosowego setu spokojnie można iść w piasty np.: od Lemona (evanlite), jak do jazdy po szutrach i błocie to lepiej dt350 ze względu na lepsze uszczelnienie.

Co do opon to wszystko zależy od tego w jakim terenie chcesz jeździć...wagowo / cenowo dobrze wychodzą conti terra trail.

Czy warto iść w karbon- z jednej strony tak, ale wg mnie nie jest to jakiś must have. Wiadomo wizualnie na karbonie zawsze lepiej, średnie prędkości na tym samym rowerze, na tej samej płaskiej trasie, podobna moc to ok. 1,5-2kmh średnio szybciej w stosunku do kół alu o wadze 1700gram i też lekkich oponach. Tylko jak dla mnie takie porównanie o kant tyłka...tyle wyszło różnicy średnio u mnie, ale wiadomo są jeszcze zmienne jak wiatr itp., których nie da rady uwzględnić. Karbon sztywniejszy, pow. 30-33kmh czuć różnicę że karbonowy stożek pow.40mm bardziej płynie, ale z kolei w górach na zjazdach jak dostaniesz nagle silnym podmuchem to się cieplej zrobi. Spokojnie mógłbym żyć bez kół karbonowych.

Co do szerokości obręczy to Twoje koła pr2 mają wewnętrzną 19mm więc 32, 35, 38 z luzem przyjmą. Oczywiście erto 21 byłoby lepiej, ale w przypadku obręczy alu zaraz robi się troszkę ciężej.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Ponoć ktoś to robi. Ale mnie nigdy nie wychodziło. Z lenistwa. Łatwiej się operuje dwoma rowerami.


Niby tak, ale nie mam miejsca na dodatkowy rower. To też jeden fit, jeden set lampek, ugniataczy mocy i tak dalej.

Cytat

Jak już, to bym celował w 650b. To jest niemożliwe by koła karbon dały spory przyrost prędkości. Conajwyżej są lżejsze oraz mocniejsze. Prawdopodobnie także lepiej tłumią nierówności.

Zależy mi na szybkiej i bezproblemowej wymianie kół - mam sztywne osie, więc idealnie chcę tak: odkręcam jedne koło, wstawiam drugie, jadę. Żadnych regulacji :P I czy przy zastosowaniu kół 27.5 automatycznie zwiększa mi się prześwit na opony? Jak tak, to do ilu?

Edytowane przez dargenn
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...