zekker Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 W dniu 3.10.2023 o 14:20, sznib napisał: Wiadomo ze maratony XC wygrywa się na podjazdach... Ale na zjazdach można przegrać 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 Tu jest sporo zdjęć tych co na gdańskiej pomerani przegrali na zjazdach: https://drive.google.com/drive/folders/1I7TBF1jv7GODwGhArvdaPZvsfC6P8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sarmata Napisano 10 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2023 2 godziny temu, Rumcajs. napisał: Innymi słowy musisz znać "Stack" sztycy, chcesz mieć po prostu dobrą sztycę z możliwie najniższym stackiem w dobrej cenie to prawdopodobnie nie ma lepszego wyboru od OneUp V2.1 Ja też myślałem o OneUp do czasu kiedy koledze rozsypała się po kilku miesiącach mało intensywnego użytkowania. Wymienili mu ją na nową ale wątpliwości co do trwałości pozostały. Dlatego zacząłem się zastanawiać nad Bike Yoke, który ma modele Divine SL do XC. Stąd też zacząłem się zastanawiać nad skokiem 80 mm, który to ma najlżejszy model. Oglądałem też na youtube filmik Michała Topora, który ma sztycę z takim skokiem i mówił, że do XC taki skok jest ok, ale chciałem też poznać Waszą opinię z praktyki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 Michał to kosmita więc on i by bez sztycy pewnie dobrze pojechał . Dla amatora im więcej miejsca tym lepiej. BikeYoke mam ja i to najlepsza sztyca jaką kiedykolwiek miałem w rękach. Dokładnie mam Divine 185mm, jeżeli masz średnicę 30,9 lub większą nie zawracał bym sobie głowy żadnym SL tylko brał najdłuższą z możliwych. OneUp w porównaniu do BikeYoke ma większe luzy. Możesz też przeglądać OLX za X-Fusion Manic, to też są spoko sztyce a da się wyrwać taką za 500zł. Jeżeli jednak budżet cię nie ogranicza wybór jest prosty: Divine. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sarmata Napisano 10 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2023 @Rumcajs. Dziękuję za info. A jak wygląda sprawa serwisu Divine? Jak często wymienia się kartridże i ile kosztują? Można samemu wymienić? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 @Sarmata Nie ma żadnych kartidży, sztyca jest w pełni serwisowalna i rozbieralna, dodatkowo każdy Divine ma mozliwość skrócenia skoku o 20mm w skokach co 5mm. Filmiki instruktażowe są dostępne na kanale BikeYoka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sarmata Napisano 10 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 10 Października 2023 @Rumcajs. Na stronie emtb.pl piszą, że serwis Divine powinno robić się najpóźniej co 100 godzin. Jak części nie są zużyte to można ich użyć. Serwis kartridża olejowego zalecają tylko wtedy gdy szyca nie działa prawidłowo czyli jakiś kartridż jednak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 10 Października 2023 Udostępnij Napisano 10 Października 2023 Co 100 godzin - czyszczenie i smarowanie łożyskowania ślizgowego. Serwis "kartidża" - rozkręcenie i obsługa układu olejowego. "Kartidż" jest, ale jest złożeniem rozbieralnym i składalnym. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 (edytowane) 8 godzin temu, Sarmata napisał: @Rumcajs. Na stronie emtb.pl piszą, że serwis Divine powinno robić się najpóźniej co 100 godzin. Jak części nie są zużyte to można ich użyć. Serwis kartridża olejowego zalecają tylko wtedy gdy szyca nie działa prawidłowo czyli jakiś kartridż jednak jest. Może kartidżem nazywają po prostu wnętrze sztycy. Nie ma tam żadnego zamkniętego nierozbieralnego elementu. Normalnie odkręca się nakrętkę i wyciąga tłok tak jak np. w chargerze u RS (w amortyzatorze, jakby ktoś się nie domyślił...). W 2:32 Masz pokazane jak chłop odkręca nakrętkę by włożyć podkładki redukujące skok. Pełny seriws od tego co on zrobił polega na tym, że wyciągasz całkiem tłok do góry. Więc dla uproszczenia można przyjąć, że ten film ukazuje pełny seriws Divine. Kartidż masz za to w OneUp i jak ci padnie to się go tylko da wymienić, całe szczęście nie jest jakiś bardzo drogi. Edytowane 11 Października 2023 przez Rumcajs. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sarmata Napisano 11 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2023 @Rumcajs. Serwis divine nie wygląda na jakiś skomplikowany, kwestia odpowiednich narzędzi i nabrania wprawy. Co któreś czyszczenie trzeba pewnie wymienić zużyte części ale nie są one jakieś specjalnie drogie. Przy Oneupie rozumiem nie robi się nic poza podstawowym czyszczeniem tylko co sezon czy dwa jak padnie kartridż to trzeba kupić za 300 zł nowy i go wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 @Sarmata Tak jest jak piszesz, uszczelki pewnie się da dobrać, nie trzeba specjalnych kitów kupować. W oneupie jak ci padnie to ci padnie, trzeba wymienić. Ponadto, nie wiem czy wiesz ale Divine jest sztycą o konstrukcji takiej, że jej komora odpowietrza się za każdym jej wsunięciem. Więc o zapowietrzeniu nie ma tam mowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sarmata Napisano 11 Października 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Października 2023 @Rumcajs.Tak wiem, że tak jest z Divine z tym odpowietrzaniem. Z opinii a nawet z filmiku reklamowego, które widziałem wynikało, że takie odpowietrzanie jest wygodne ale powoduje lekko większy opór w działaniu. W Revine gdzie jest do odpowietrzania specjalny przycisk, to sztyca chodzi płynniej ale to znowu droższe rozwiązanie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 4 godziny temu, Rumcajs. napisał: Kartidż masz za to w OneUp i jak ci padnie to się go tylko da wymienić, całe szczęście nie jest jakiś bardzo drogi. W one up v2.1 wkład jest rozbieralny i serwisowalny. Zdjęcia są na fb Wichu Serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rumcajs. Napisano 11 Października 2023 Udostępnij Napisano 11 Października 2023 @KSikorskiA to nie wiedziałem Dobrze, że naprostowałeś, choć nie zmieni to mojego podejścia i tak wole BY. Jedyne co przemawia za OneUp (prócz ceny) to krótszy insert. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 12 Października 2023 Udostępnij Napisano 12 Października 2023 W dniu 10.10.2023 o 10:34, Rumcajs. napisał: BikeYoke mam ja i to najlepsza sztyca jaką kiedykolwiek miałem w rękach. Też ostatnio kupiłem ale aż tak zachwycony nie jestem. Wykonanie ok, działanie ok (byle pamiętać o odpowietrzeniu przed pierwszą jazdą). Gorzej z regulacją pochylenia siodła - nie mogę tak mocno jakbym chciał, brakuje zakresu. Na moje oko dali za mały rozstaw śrub regulacyjnych (w innych sztycach mam szerzej), ewentualnie zbyt wąskie otwory i śruby nie mają gdzie się mocniej odgiąć. Drugi minus to torxy do regulacji siodła zamiast standardowo imbusów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 12 Stycznia Udostępnij Napisano 12 Stycznia Dobrze, że jest ten temat bo też zastanawiam się nad regulowaną sztycą do XC. Na razie mam kilka opcji. BIKEYOKE Divine 30.9 125mm (365mm całość[bez końcówki na linkę]) - 1600zł (z manetką) FOX RACING SHOX Transfer Performance Elite 125/150mm (2024) oraz OneUp Components V2 150mm? / 30.9mm - 1300zł (z manetką) Tutaj zastanawiam się nad 150mm, bo całość ma długość 400mm [bez systemu linki], czyli tak jak obecna sztyca i przy konstrukcji Lux CF7, mogę ją bezpiecznie osadzić w ramie, a 150 zawsze można skrócić o 10-20mm jak coś 🤔 Oba zestawy z manetkami wagowo były by w okolicach 600g, czyli obecnie rower był by cięższy o nieco ponad 400g 🤔 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sarmata Napisano 12 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia @.PaVLo. Pytanie jeszcze jakiego wzrostu jesteś. Im ktoś jest wyższy tym powinien być większy skok. Ja finalnie ale okazyjnie kupiłem sztycę ze 100 mm skokiem, przy wzroście 179 ale jeszcze nie zamontowałem więc nie mam wzniosków. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
.PaVLo. Napisano 12 Stycznia Udostępnij Napisano 12 Stycznia (edytowane) Też mam koło 179, ale u mnie konstrukcja ramy wymaga nieco dłuższej konstrukcji sztycy, aby osadzić ją co najmniej na 100-120mm, więc nie mogę brać takiej o zbyt krótkim skoku. Edytowane 12 Stycznia przez .PaVLo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sarmata Napisano 12 Stycznia Autor Udostępnij Napisano 12 Stycznia @.PaVLo.Ja kupiłem sztycę Pro Tharsis, ona ma 400 mm długości więc długość jest ok. BikeYoke Divine SL przy skoku 100 też ma ponad 400 mm długości, przy 120 mm zdaje się ze aż 450 mm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.