Skocz do zawartości

[Sztyca opuszczana] Jaki skok sztycy do roweru XC?


Sarmata

Rekomendowane odpowiedzi

2 godziny temu, Rumcajs. napisał:

Innymi słowy musisz znać "Stack" sztycy, chcesz mieć po prostu dobrą sztycę z możliwie najniższym stackiem w dobrej cenie to prawdopodobnie nie ma lepszego wyboru od OneUp V2.1

Ja też myślałem o OneUp do czasu kiedy koledze rozsypała się po kilku miesiącach mało intensywnego użytkowania. Wymienili mu ją na nową ale wątpliwości co do trwałości pozostały. Dlatego zacząłem się zastanawiać nad Bike Yoke, który ma modele Divine SL do XC. Stąd też zacząłem się zastanawiać nad skokiem 80 mm, który to ma najlżejszy model. Oglądałem też na youtube filmik Michała Topora, który ma sztycę z takim skokiem i mówił, że do XC taki skok jest ok, ale chciałem też poznać Waszą opinię z praktyki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michał to kosmita więc on i by bez sztycy pewnie dobrze pojechał ;). Dla amatora im więcej miejsca tym lepiej.

BikeYoke mam ja i to najlepsza sztyca jaką kiedykolwiek miałem w rękach. Dokładnie mam Divine 185mm, jeżeli masz średnicę 30,9 lub większą nie zawracał bym sobie głowy żadnym SL tylko brał najdłuższą z możliwych. OneUp w porównaniu do BikeYoke ma większe luzy. Możesz też przeglądać OLX za X-Fusion Manic, to też są spoko sztyce a da się wyrwać taką za 500zł. 

Jeżeli jednak budżet cię nie ogranicza wybór jest prosty: Divine.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Sarmata napisał:

@Rumcajs. Na stronie emtb.pl piszą, że serwis Divine powinno robić się najpóźniej co 100 godzin. Jak części nie są zużyte to można ich użyć. Serwis kartridża olejowego zalecają tylko wtedy gdy szyca nie działa prawidłowo czyli jakiś kartridż jednak jest. 

Może kartidżem nazywają po prostu wnętrze sztycy. Nie ma tam żadnego zamkniętego nierozbieralnego elementu. Normalnie odkręca się nakrętkę i wyciąga tłok tak jak np. w chargerze u RS (w amortyzatorze, jakby ktoś się nie domyślił...).

W 2:32 Masz pokazane jak chłop odkręca nakrętkę by włożyć podkładki redukujące skok. Pełny seriws od tego co on zrobił polega na tym, że wyciągasz całkiem tłok do góry. Więc dla uproszczenia można przyjąć, że ten film ukazuje pełny seriws Divine.

Kartidż masz za to w OneUp i jak ci padnie to się go tylko da wymienić, całe szczęście nie jest jakiś bardzo drogi.

 

Edytowane przez Rumcajs.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rumcajs. Serwis divine nie wygląda na jakiś skomplikowany, kwestia odpowiednich narzędzi i nabrania wprawy. Co któreś czyszczenie trzeba pewnie wymienić zużyte części ale nie są one jakieś specjalnie drogie. Przy Oneupie rozumiem nie robi się nic poza podstawowym czyszczeniem tylko co sezon czy dwa jak padnie kartridż to trzeba kupić za 300 zł nowy i go wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Sarmata Tak jest jak piszesz, uszczelki pewnie się da dobrać, nie trzeba specjalnych kitów kupować. W oneupie jak ci padnie to ci padnie, trzeba wymienić. Ponadto, nie wiem czy wiesz ale Divine jest sztycą o konstrukcji takiej, że jej komora odpowietrza się za każdym jej wsunięciem. Więc o zapowietrzeniu nie ma tam mowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Rumcajs.Tak wiem, że tak jest z Divine z tym odpowietrzaniem. Z opinii a nawet z filmiku reklamowego, które widziałem wynikało, że takie odpowietrzanie jest wygodne ale powoduje lekko większy opór w działaniu. W Revine gdzie jest do odpowietrzania specjalny przycisk, to sztyca chodzi płynniej ale to znowu droższe rozwiązanie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.10.2023 o 10:34, Rumcajs. napisał:

BikeYoke mam ja i to najlepsza sztyca jaką kiedykolwiek miałem w rękach.

Też ostatnio kupiłem ale aż tak zachwycony nie jestem.
Wykonanie ok, działanie ok (byle pamiętać o odpowietrzeniu przed pierwszą jazdą).
Gorzej z regulacją pochylenia siodła - nie mogę tak mocno jakbym chciał, brakuje zakresu. Na moje oko dali za mały rozstaw śrub regulacyjnych (w innych sztycach mam szerzej), ewentualnie zbyt wąskie otwory i śruby nie mają gdzie się mocniej odgiąć.
Drugi minus to torxy do regulacji siodła zamiast standardowo imbusów.

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dobrze, że jest ten temat bo też zastanawiam się nad regulowaną sztycą do XC. Na razie mam kilka opcji.

BIKEYOKE Divine 30.9 125mm (365mm całość[bez końcówki na linkę]) - 1600zł (z manetką)

FOX RACING SHOX Transfer Performance Elite 125/150mm (2024)

oraz

OneUp Components V2 150mm? / 30.9mm - 1300zł (z manetką)

Tutaj zastanawiam się nad 150mm, bo całość ma długość 400mm [bez systemu linki], czyli tak jak obecna sztyca i przy konstrukcji Lux CF7, mogę ją bezpiecznie osadzić w ramie, a 150 zawsze można skrócić o 10-20mm jak coś 🤔 

Oba zestawy z manetkami wagowo były by w okolicach 600g, czyli obecnie rower był by cięższy o nieco ponad 400g 🤔

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...