Skocz do zawartości

[4000] Nowy rower do jazdy po mieście, drodze szutrowej, czasem leśna droga


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

jestem kompletnie zielona w świecie rowerowym, a chciałabym kupić nowy rower.

Jazda po mieście, troszkę po drodze szutrowej, raz na jakiś czas kilkaset metrów po leśnej ścieżce.

Zależy mi na tym żeby rower był lekki, miał przerzutki, możliwość zamontowania koszyka, wąskie opony. Po poszukiwaniach na internecie najbardziej mnie zainteresowały: Marin Kentfield 2 i Creme Echo Uno Mixte.

 

https://www.bikester.pl/creme-echo-uno-mixte-8-rz.-M1181504.html?vgid=G1745567#cgid=36903

https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-kentfield-st-2-2

 

Budżet do 4000. Średnio 15-30km na jednej "wyprawie".

Mam 175cm wzrostu i 70kg.

 

Parę dni temu przejechałam się chwilkę na Marinie i odpowiadał mi, wygodny. Natomiast Creme nie widziałam na oczy.

 

Bardzo proszę o porady, czy owe rowery są jakościowo dobre, i wystarczające na moje potrzeby.

Edytowane przez okowalewska
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym pierwszym to sobie nawet głowy nie zawracaj, wąska oponka 28c, szosowa, nie nadaje się kompletnie do jazdy po mieście, szutrze, lesie. Albo inaczej - da się, tylko w Twoim przypadku nie ma to najmniejszego sensu. Dużo lepsza będzie szersza opona, zapewni amortyzację, sprawdzi się na krawężnikach, kostce czy po wyjeździe z miasta. Przez szerszą mam na myśli coś z zakresu 35-42c. 

Kentfield jest okej. Wspomniany FX także, do tego jeszcze Specialized Sirius i pewnie inne, określane jako urban/fitness - ze sztywnym widelcem, bez amortyzatora. Obracając się w zakresie zakładanego budżetu (można patrzeć nawet na rowery katalogowo kosztujące więcej, powiedzmy 4500, spokojnie idzie coś urwać) i na bardziej znane marki typu właśnie Trek, Specialized, Marin czy inne. Ale z damskimi ramami raczej nic ponadto nie przychodzi mi do głowy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A Gen 4 jest teraz w promocji za 2700 na stronie Treka i w innych sklepach też. On co prawda z amorem, ale różnica wagi z Gen 5 to tylko 0.4kg. Poza tym autorka szuka cienkich opon (cokolwiek to znaczy i po co :) ), a Gen 5 jest jednak 50x650b.

Edytowane przez remover
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup Kentfielda 2, a jak zostanie Ci trochę  kasy, to zmodyfikuj siodło, mostek i i kierownicę pod siebie. Zapytaj na forum, dopasowanie roweru w rekreacji jest kluczowe, ludzie zazwyczaj tego nie robią i jeżdżą  powiginani albo olewają rower, bo niewygodny. 

Mam tego Marina w wersji 1[1ta sama rama, tylko gorszy osprzęt] i wiem, że dla opisanego przez ciebie stylu jazdy będzie bardzo ok. 

Marin 2 ma łagodnie giętą kierę - koszyk. Waga ok. 13 - miejska norma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, remover napisał:

Poza tym autorka szuka cienkich opon (cokolwiek to znaczy i po co :) )

No właśnie. Po co? 🤔

@remover, Dual Sport z karbonowym widelcem, ale z napędem 1x10 waży realnie 12.2 kg, a z NEX`em i również z 1x10 realnie 13,2 kg, więc te wagi katalogowe pewnie się rozjeżdżają...

 

W dniu 2.10.2023 o 22:37, PJ4cK napisał:

Kentfield waży około 14 kg, lekki nie jest.

11 godzin temu, Miro1970 napisał:

Marin 2 ma łagodnie giętą kierę - koszyk. Waga ok. 13 - miejska norma.

No to ile w końcu...? 

 

Edytowane przez chudzinki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 ma 12.9 bez odblasków. Odblaski blisko 200 gramów. Mam, ważyłem. 2 będzie trochę cięższy, większa stalowa kaseta. 

Opony są ciężkie drutowe, dętki też ciężkie. Dasz po czasie opony zwijane i dętki light - urwiesz grubo ponad pół kilo.

 Opony w rowerze do rekreacji drogowo-leśnej bez amora nie mniej niż 44-48 mm - i najlepiej takie, które producent pozwala pompować do mniej niż 2 barów - takie mają zazwyczaj elastyczniejsze boki - amortyzacja, choć większa szansa pany/gumy. Przy prędkościach do 35 nie ma praktycznie w rekreacji większych oporów toczenia od opon minus 40 mm - jeśli bieżnik odpowiedni.

Edytowane przez Miro1970
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

44-48 mm - i najlepiej takie, które producent pozwala pompować do mniej niż 2 barów

Z ciekawości - są w ogóle takie? Pytam, bo ja gustuję w szerszych, ale nawet 2-calowe, które miałem/mam mają zalecane wyższe.

Cytat

Opony są ciężkie drutowe, dętki też ciężkie. Dasz po czasie opony zwijane i dętki light - urwiesz grubo ponad pół kilo.

To na każdym "budżetowym" 🙂.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, chudzinki napisał:

No to ile w końcu...? 

W sklepie mi zważyli i waży ok 13,7kg. W porównaniu z moim poprzednim rowerem jest dla mnie lekki :) 

 

Co do cienkich opon - wychodziłam z założenia, iż cieńsze = szybsza i lżejsza jazda. Żyłam w błędzie. 

 

Chyba zdecyduję się na Kentfield 2, lokalnie w sklepie rowerowym jest za 2700. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...