PawelTri Napisano 29 Września 2023 Udostępnij Napisano 29 Września 2023 Cześć wszystkim 🙂, mam pytanie o wymianę korby w Gravelu. Niedawno kupiłem swojego pierwszego Gravela - Kross Esker 2.0 MS. Tam jest korba, która ma 40 zębów. Dla mnie za mało 🙂. Chcę wymienić korbę/mechanizm korbowy na taki, który ma 44-46 zębów. Może ktoś już to przerabiał? 🙂 Ktoś może polecić kompatybilne korby z tym rowerem? Wstępnie myślę o: - https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-sram-force-1-d1-pd27102/ - https://www.rowertour.com/p/240350/korba-sram-rival-1-wide#rozmiar-46t/172,5mm Pozdrawiam, Paweł Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtt80 Napisano 29 Września 2023 Udostępnij Napisano 29 Września 2023 Cześć, do tych korb Sram musisz mieć suport DUB. U Ciebie jest chyba Prowheel, a one różnią się średnicą. Jeszcze kwestia łańcucha, prawdopodobnie będzie potrzebny dłuższy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelTri Napisano 30 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2023 (edytowane) @wojtt80 dzięki za odpowiedź. Tak w Eskerze jest korba "PROWHEEL RPL-FD16S-F-TT" http://pro-wheel.com/main/?product=rpl-fd16s-f-tt Pierwszy raz się przymierzam do wymiany korby więc dopiero odkrywam amerykę Edytowane 30 Września 2023 przez PawelTri Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
clavdivs Napisano 30 Września 2023 Udostępnij Napisano 30 Września 2023 Możesz kupić sam blat. https://pl.aliexpress.com/item/1005004517856978.html?spm=a2g0o.detail.0.0.4ee90JZr0JZr2x&gps-id=pcDetailTopMoreOtherSeller&scm=1007.40000.327270.0&scm_id=1007.40000.327270.0&scm-url=1007.40000.327270.0&pvid=32851649-4c07-4fc0-b9fa-e5a897f95cd4&_t=gps-id:pcDetailTopMoreOtherSeller,scm-url:1007.40000.327270.0,pvid:32851649-4c07-4fc0-b9fa-e5a897f95cd4,tpp_buckets:668%232846%238110%231995&pdp_npi=4%40dis!PLN!60.87!39.54!!!13.53!!%40211b600816960626559707315e949c!12000029831551773!rec!PL!!AB&search_p4p_id=202309300130560033619498249276655881_11 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 30 Września 2023 Udostępnij Napisano 30 Września 2023 A czemu nie samą zębatkę? No i wypadałoby najpierw upewnić się, że rama przyjmie większą. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelTri Napisano 30 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 30 Września 2023 @clavdivs, @zekker dzięki za podpowiedzi i linka . To rzeczywiście dobry pomysł . Tak na oko - obecnie najbliższy punkt między ramą a zębatką to ~1cm. Czyli szału nie ma ale może 42/44 zęby się zmieszczą 🤔 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesztof32 Napisano 11 Maja Udostępnij Napisano 11 Maja Witam, aby nie zakładać nowego tematu, mam ten sam problem co kolega, chciałbym zwiększyć szybkość jazdy po płaskim terenie , ponieważ teraz, brakuje mi na przerzutce , jestem w stanie ją prze pedałować, jaki blok będzie pasować ? Czy trzeba wymienić łańcuch ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesztof32 Napisano 12 Maja Udostępnij Napisano 12 Maja Dodatkowo chciałbym zapytać, czy dużo trzeba aby wymienić tylnią korbę na szpilkę tak jak jest z przodu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
JWO Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja Cytat tylnią korbę Nie ma czegos takiego jak 'tylnia', a tym bardziej nie ma czegos takiego jak 'tylnia korba' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja Niestety, sądząc po wpisach niektórych forumowiczów, poziom współczesnego szkolnictwa to dno. Wpisy totalnie niezrozumiałe, błędy językowe takie, że aż oczy bolą - i nie żebym był jakimś purystą językowym albo, żeby to było forum czystej polsczyzny ale naprawdę nie jestem w stanie zrozumieć co ten ktoś napisał 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojcio Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja Moja żona, magistra języka polskiego, przetłumaczyła ten wpis. Chodzi o tylną oś - oś tylnego koła. @Grzesztof32 czy mam rację? Przy okazji możesz nas poinformować, jak obecnie skonfigurowany jest napęd twojego roweru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 13 Maja Udostępnij Napisano 13 Maja Kłopoty językowe są, ale nie o to chodzi w kolarstwie, szczególnie wyczynowym. Gdyby chłopaka posadzić na dobry rower to może by "przepedałował" czołówkę i w końcu mielibyśmy sukcesy👍. @Grzesztof32 sfotografuj rower, zębatki przednie i tylne (tak jest: przednie i tylne, sprawdziłem w słowniku😉), napisz jaka liczba zębów. Będzie rada👍. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesztof32 Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Serdecznie dziękuję za Wasze ciepłe przywitanie i przepraszam za wcześniejsze niejasności w przekazie informacji. Chciałbym teraz podsumować całą kwestię. Po kilku wycieczkach rowerowych doszedłem do wniosku, że na płaskich odcinkach asfaltowych o niewielkim nachyleniu trasy brakuje mi odpowiedniego zestawu przerzutek. Pomimo pedałowania na najmocniejszym biegu, nie jestem w stanie osiągnąć większej prędkości, ponieważ nie odczuwam oporu, co sugeruje, że aktualna przerzutka jest już za lekka. W trakcie jazdy w grupie z innymi kolarzami, którzy dysponują np. osprzętem o zestawie 12-32T / 46/34T, na prostych odcinkach trasy zauważyłem, że z każdym kolejnym obrotem korby odjeżdżają mi coraz bardziej. W moim rowerze Esker zainstalowany jest następujący napęd: Kaseta tył 11-42T / 40T - blat korby przód. Rozważałem możliwość wymiany blatu przedniego, jednak otrzymałem odpowiedź od producenta, że może być to problematyczne przy wartości powyżej 40T i konieczne będzie dokładne sprawdzenie dopasowania w praktyce. Aktualnie zainstalowany jest blat o wielkości 40T. Sama korba wygląda tak jak na zdjęciu w załączniku, a pełną specyfikację roweru znajdziecie również w załączonym pliku. http://pro-wheel.com/main/?product=rpl-fd16s-f-tt rower-gravel-kross-esker-20-1x-2023-gratis-licznik (1).pdf Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Turysta05 Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Faktycznie przerosłeś już ten rower. Wpychanie na siłę pierwszego blatu większego o 2 zęby chyba niewiele pomoże. Sytuacje radykalnie rozwiązałyby dwa blaty z przodu jak u kolegów, czyli dołożenie przedniej przerzutki. Czy to możliwe niestety nie wiem. Może ktoś to robił? Może zagadaj w serwisie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KSikorski Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja W dniu 13.05.2024 o 20:07, Turysta05 napisał: sfotografuj rower, zębatki przednie i tylne (tak jest: przednie i tylne, sprawdziłem w słowniku😉), Nazywanie kół łańcuchowych "zębatkami" zdecydowanie nie mieści się w granicach poprawnego nazewnictwa w języku polskim 😄 "Zębatka" to prosta listwa zębata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesztof32 Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Czytam i wnioskuję, że temat idzie w stronę nauki poprawnego pisania 😹 Wracając jednak do wątku, jeśli chodzi o mnie, to nie mam nic przeciwko dodaniu przerzutki z przodu, pytanie jaki koszt i co trzeba kupić… Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mihau_ Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Cytat pytanie jaki koszt i co trzeba kupić… korbę, przerzutkę, klamkomanetkę i prawdopodobnie kasetę bo obecna przerzutka raczej korby 2x nie ogarnie przy tym zakresie kasety.......no generalnie wolałbym wszystko wywalić i wstawić jakiegoś używanego clarisa albo sorę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 15 Maja Udostępnij Napisano 15 Maja Podprowadźcie Kolegę do Tiagry, akurat mam parę klamek na zbyciu 😎 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 16 Maja Udostępnij Napisano 16 Maja 10 godzin temu, Mihau_ napisał: bo obecna przerzutka raczej korby 2x nie ogarnie przy tym zakresie kasety Jeżeli się nie przegnie, to powinna dać radę. Nie obsłuży wszystkich możliwych kombinacji ale powinno dać się bezpiecznie ustawić (z dużego blatu wszystko, z małego górną część kasety). Mam GRX-812 z pojemnością 31, daje radę obsłużyć kasetę 11-42 z korbą 28-42 (pojemność napędu to 45). Nie jest idealnie (zwłaszcza na jednym łańcuchu, który serwis przy wymianie niepotrzebnie skrócił) ale spokojnie można tak dobrać długość łańcucha, żeby z blatu ogarnąć całość, a z małej przynajmniej połowę kasety. Z małej i tak nie robi się jakichś długich przelotów, tym bardziej na kombinacji mała-mała. Microshift z Eskera ma pojemność 41, więc przy kombinacji 11-42 i 30-46 (pojemność wychodzi 47) nie powinno być źle. Jeżeli można zaburzyć linię łańcucha i przesunąć przednią zębatkę na zewnątrz (przy 2x też by tak było), to powinno dać się wstawić większy blat. W razie potrzeby skompensować podjazdy inną kasetą (przerzutka ponoć ogarnia nawet 11-48). Najlepiej przymierzyć większą zębatkę i tyle, może 46 jednak wejdzie bez problemu i sprawa zostanie łatwo załatwiona. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg1 Napisano 16 Maja Udostępnij Napisano 16 Maja 13 godzin temu, spidelli napisał: Podprowadźcie Kolegę do Tiagry, akurat mam parę klamek na zbyciu 😎 A te klamki to mechaniki czy hydro? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesztof32 Napisano 16 Maja Udostępnij Napisano 16 Maja 3 godziny temu, zekker napisał: Jeżeli się nie przegnie, to powinna dać radę. Nie obsłuży wszystkich możliwych kombinacji ale powinno dać się bezpiecznie ustawić (z dużego blatu wszystko, z małego górną część kasety). Mam GRX-812 z pojemnością 31, daje radę obsłużyć kasetę 11-42 z korbą 28-42 (pojemność napędu to 45). Nie jest idealnie (zwłaszcza na jednym łańcuchu, który serwis przy wymianie niepotrzebnie skrócił) ale spokojnie można tak dobrać długość łańcucha, żeby z blatu ogarnąć całość, a z małej przynajmniej połowę kasety. Z małej i tak nie robi się jakichś długich przelotów, tym bardziej na kombinacji mała-mała. Microshift z Eskera ma pojemność 41, więc przy kombinacji 11-42 i 30-46 (pojemność wychodzi 47) nie powinno być źle. Jeżeli można zaburzyć linię łańcucha i przesunąć przednią zębatkę na zewnątrz (przy 2x też by tak było), to powinno dać się wstawić większy blat. W razie potrzeby skompensować podjazdy inną kasetą (przerzutka ponoć ogarnia nawet 11-48). Najlepiej przymierzyć większą zębatkę i tyle, może 46 jednak wejdzie bez problemu i sprawa zostanie łatwo załatwiona. Hej, dzięki za odpowiedź, czyli jeśli dobrze rozumiem, to można spróbować pokombinować z większym blatem, jeśli "fizycznie" się zmieści i kasetą z tyłu ? Ciekawe, czy autor tematu załatwił sprawę... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 16 Maja Udostępnij Napisano 16 Maja @Greg1 Mechaniki, hydrauliki założyłem 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Grzesztof32 Napisano 16 Maja Udostępnij Napisano 16 Maja Czyli nie zostaje mi nic innego, jak udać się do serwisu , myślcie że ci z Decathlon będą wiedzieli ? W sumie oni sprzedają rowery na osprzęcie MS Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zekker Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja 19 godzin temu, Grzesztof32 napisał: Hej, dzięki za odpowiedź, czyli jeśli dobrze rozumiem, to można spróbować pokombinować z większym blatem, jeśli "fizycznie" się zmieści i kasetą z tyłu ? Ciekawe, czy autor tematu załatwił sprawę... Generalnie tak, jak się zmieści to powinno działać. Oczywiście warto zostawić jakiś margines błędu i nie wciskać dosłownie na styk. Korba i rama nie są nieskończenie sztywne, przy ostrym depnięciu mogą się ugiąć i zębatka otrze o ramę. Podobnie jak suport zacznie siadać i będą luzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
spidelli Napisano 17 Maja Udostępnij Napisano 17 Maja (edytowane) Chcesz oddać robotę do Decathlonu? W świetle moich osobistych doświadczeń myślę, że wątpię. Albo temat ogarniesz sam, z pomocą Kolegów albo warto mieć jakiś dobry serwis w okolicy, który by się podjął. Ale to raczej temat na zimę niż na szczyt sezonu. A zakup drugiego roweru jest jakąś opcją? Edytowane 17 Maja przez spidelli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.