Skocz do zawartości

[Mechanizm korbowy] Wymiana mechanizmu korbowego w Gravelu


PawelTri

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim 🙂, mam pytanie o wymianę korby w Gravelu.

Niedawno kupiłem swojego pierwszego Gravela - Kross Esker 2.0 MS. Tam jest korba, która ma 40 zębów. Dla mnie za mało 🙂
Chcę wymienić korbę/mechanizm korbowy na taki, który ma 44-46 zębów.

Może ktoś już to przerabiał? 🙂
Ktoś może polecić kompatybilne korby z tym rowerem?

Wstępnie myślę o:
- https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-sram-force-1-d1-pd27102/
-
https://www.rowertour.com/p/240350/korba-sram-rival-1-wide#rozmiar-46t/172,5mm


Pozdrawiam,
Paweł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam, aby nie zakładać nowego tematu, mam ten sam problem co kolega, chciałbym zwiększyć szybkość jazdy po płaskim terenie , ponieważ teraz, brakuje mi na przerzutce , jestem w stanie ją prze pedałować, jaki blok będzie pasować ? Czy trzeba wymienić łańcuch ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety, sądząc po wpisach niektórych forumowiczów, poziom współczesnego szkolnictwa to dno. Wpisy totalnie niezrozumiałe, błędy językowe takie, że aż oczy bolą - i nie żebym był jakimś purystą językowym albo, żeby to było forum czystej polsczyzny ale naprawdę nie jestem w stanie zrozumieć co ten ktoś napisał

  • +1 pomógł 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłopoty językowe są, ale nie o to chodzi w kolarstwie, szczególnie wyczynowym. Gdyby chłopaka posadzić na dobry rower to może by "przepedałował" czołówkę i w końcu mielibyśmy sukcesy👍@Grzesztof32 sfotografuj rower, zębatki przednie i tylne (tak jest: przednie i tylne, sprawdziłem w słowniku😉), napisz jaka liczba zębów.  Będzie rada👍.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Serdecznie dziękuję za Wasze ciepłe przywitanie i przepraszam za wcześniejsze niejasności w przekazie informacji. Chciałbym teraz podsumować całą kwestię.

Po kilku wycieczkach rowerowych doszedłem do wniosku, że na płaskich odcinkach asfaltowych o niewielkim nachyleniu trasy brakuje mi odpowiedniego zestawu przerzutek. Pomimo pedałowania na najmocniejszym biegu, nie jestem w stanie osiągnąć większej prędkości, ponieważ nie odczuwam oporu, co sugeruje, że aktualna przerzutka jest już za lekka.

W trakcie jazdy w grupie z innymi kolarzami, którzy dysponują np. osprzętem o zestawie 12-32T / 46/34T, na prostych odcinkach trasy zauważyłem, że z każdym kolejnym obrotem korby odjeżdżają mi coraz bardziej.

W moim rowerze Esker zainstalowany jest następujący napęd: Kaseta tył 11-42T / 40T - blat korby przód.

Rozważałem możliwość wymiany blatu przedniego, jednak otrzymałem odpowiedź od producenta, że może być to problematyczne przy wartości powyżej 40T i konieczne będzie dokładne sprawdzenie dopasowania w praktyce. Aktualnie zainstalowany jest blat o wielkości 40T.

Sama korba wygląda tak jak na zdjęciu w załączniku, a pełną specyfikację roweru znajdziecie również w załączonym pliku.

http://pro-wheel.com/main/?product=rpl-fd16s-f-tt
 

 

rower-gravel-kross-esker-20-1x-2023-gratis-licznik (1).pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie przerosłeś już ten rower. Wpychanie na siłę pierwszego blatu większego o 2 zęby chyba niewiele pomoże. Sytuacje radykalnie rozwiązałyby dwa blaty z przodu jak u kolegów, czyli dołożenie przedniej przerzutki. Czy to możliwe niestety nie wiem. Może ktoś to robił? Może zagadaj w serwisie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.05.2024 o 20:07, Turysta05 napisał:

sfotografuj rower, zębatki przednie i tylne (tak jest: przednie i tylne, sprawdziłem w słowniku😉),

Nazywanie kół łańcuchowych "zębatkami" zdecydowanie nie mieści się w granicach poprawnego nazewnictwa w języku polskim 😄

"Zębatka" to prosta listwa zębata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

pytanie jaki koszt i co trzeba kupić…

korbę, przerzutkę, klamkomanetkę i prawdopodobnie kasetę bo obecna przerzutka raczej korby 2x nie ogarnie przy tym zakresie kasety.......no generalnie wolałbym wszystko wywalić i wstawić jakiegoś używanego clarisa albo sorę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Mihau_ napisał:

bo obecna przerzutka raczej korby 2x nie ogarnie przy tym zakresie kasety

Jeżeli się nie przegnie, to powinna dać radę. Nie obsłuży wszystkich możliwych kombinacji ale powinno dać się bezpiecznie ustawić (z dużego blatu wszystko, z małego górną część kasety).

Mam GRX-812 z pojemnością 31, daje radę obsłużyć kasetę 11-42 z korbą 28-42 (pojemność napędu to 45). Nie jest idealnie (zwłaszcza na jednym łańcuchu, który serwis przy wymianie niepotrzebnie skrócił) ale spokojnie można tak dobrać długość łańcucha, żeby z blatu ogarnąć całość, a z małej przynajmniej połowę kasety.
Z małej i tak nie robi się jakichś długich przelotów, tym bardziej na kombinacji mała-mała.

Microshift z Eskera ma pojemność 41, więc przy kombinacji 11-42 i 30-46 (pojemność wychodzi 47) nie powinno być źle.

Jeżeli można zaburzyć linię łańcucha i przesunąć przednią zębatkę na zewnątrz (przy 2x też by tak było), to powinno dać się wstawić większy blat.
W razie potrzeby skompensować podjazdy inną kasetą (przerzutka ponoć ogarnia nawet 11-48).
Najlepiej przymierzyć większą zębatkę i tyle, może 46 jednak wejdzie bez problemu i sprawa zostanie łatwo załatwiona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, zekker napisał:

Jeżeli się nie przegnie, to powinna dać radę. Nie obsłuży wszystkich możliwych kombinacji ale powinno dać się bezpiecznie ustawić (z dużego blatu wszystko, z małego górną część kasety).

Mam GRX-812 z pojemnością 31, daje radę obsłużyć kasetę 11-42 z korbą 28-42 (pojemność napędu to 45). Nie jest idealnie (zwłaszcza na jednym łańcuchu, który serwis przy wymianie niepotrzebnie skrócił) ale spokojnie można tak dobrać długość łańcucha, żeby z blatu ogarnąć całość, a z małej przynajmniej połowę kasety.
Z małej i tak nie robi się jakichś długich przelotów, tym bardziej na kombinacji mała-mała.

Microshift z Eskera ma pojemność 41, więc przy kombinacji 11-42 i 30-46 (pojemność wychodzi 47) nie powinno być źle.

Jeżeli można zaburzyć linię łańcucha i przesunąć przednią zębatkę na zewnątrz (przy 2x też by tak było), to powinno dać się wstawić większy blat.
W razie potrzeby skompensować podjazdy inną kasetą (przerzutka ponoć ogarnia nawet 11-48).
Najlepiej przymierzyć większą zębatkę i tyle, może 46 jednak wejdzie bez problemu i sprawa zostanie łatwo załatwiona.


Hej, dzięki za odpowiedź, czyli jeśli dobrze rozumiem, to można spróbować pokombinować z większym blatem, jeśli "fizycznie" się zmieści i kasetą z tyłu ?
Ciekawe, czy autor tematu załatwił sprawę... 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Grzesztof32 napisał:

Hej, dzięki za odpowiedź, czyli jeśli dobrze rozumiem, to można spróbować pokombinować z większym blatem, jeśli "fizycznie" się zmieści i kasetą z tyłu ?
Ciekawe, czy autor tematu załatwił sprawę... 

Generalnie tak, jak się zmieści to powinno działać.

Oczywiście warto zostawić jakiś margines błędu i nie wciskać dosłownie na styk. Korba i rama nie są nieskończenie sztywne, przy ostrym depnięciu mogą się ugiąć i zębatka otrze o ramę. Podobnie jak suport zacznie siadać i będą luzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz oddać robotę do Decathlonu? W świetle moich osobistych doświadczeń myślę, że wątpię. Albo temat ogarniesz sam, z pomocą Kolegów albo warto mieć jakiś dobry serwis w okolicy, który by się podjął. Ale to raczej temat na zimę niż na szczyt sezonu.

A zakup drugiego roweru jest jakąś opcją?

Edytowane przez spidelli
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...