Skocz do zawartości

[8-10k] Szosa vs gravel. Dylemat.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, stoję przed wyborem swojego pierwszego roweru z barankiem, aktualnie ujeżdżam Treka DS2gen4. Aktualnie znalazłem kilka które podobają mi się zarówno osprzętowo jak i z wyglądu.

https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/al/endurace-7/2733.html

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-polygon-strattos-s7-disc

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-orbea-terra-h30-pd28779/?v_Id=192395

https://sprint-rowery.pl/rower-szosowy-trek-domane-al-4-disc-2023#additional

 

Od roweru oczekuje, że będzie miarę wygodny, jakiś w miarę osiągów (mimo totalnego amatorstwa lubię cyferki) oraz że będzie w miare uniwersalny tzn. jak wyznaczę sobie trasę, która okaże się nie przejezdna ze względów na remont, złą nawierzchnie nie będę musiał się martwić i śmiało lecieć przed siebie czy czasem zjechać w troche gorszy teren (po przeanalizowaniu swoich tras rowerem crossowym wychodzi około 80/85% asfalt do 20/15% szutry, lasy czy poprostu gorsza nawierzchnia. Raczej wybór będzie między szosa endurance gdzie dorzuce oponki 33/35mm bądź gravel z takimi samymi oponkami gdzie pod gravela przemawia prześwit jaki zostanie na jakieś błotko czy ogólny syf z drogi w gorsze dni pogodowe. Kolejna sprawa to waham się mocno mimo alu a  karbonem. Trochę poczytałem i ogólna opinia to jak możesz sobie pozwolić na karbon to bierz. Mimo, że to będzie mój pierwszy rower z barankiem celuje w sprzęt lepszy niż te za 3-4k, jak nie będzie chemii zawsze można sprzedać z nieduża strata. Czy któryś z tych rowerów, które dodałem mają jakiś sens?  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Mimo, że to będzie mój pierwszy rower z barankiem celuje w sprzęt lepszy niż te za 3-4k, jak nie będzie chemii zawsze można sprzedać z nieduża strata. Czy któryś z tych rowerów, które dodałem mają jakiś sens?  

Jak chcesz sprzedać z niedużą stratą to tylko canyon ale jego z kolei nie możesz kupić 

 

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-superior-x-road-comp-pd35447/?v_Id=199509&gclid=CjwKCAjwmbqoBhAgEiwACIjzEAAYv2d5nMuOvKJB4DHsAt0g24a4MIZUgNiHv8cE-n0ku0SFYyyMFBoChwsQAvD_BwE

Masz wyluzowaną geometrię, masz hydrauliczną tiagrę, masz sztywne osie, masz miejsce na oponę 40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrzyłem ten rower również ale mimo specyfikacji, geometrii musi też mi się podobać a  ten przypomina mi srebna skode fabie dla przedstawiciela handlowego. Myślę czy nie czekać na tego Canyona bo wygląda super a specke ma bardzo dobra jak dla mnie. Jeśli ktoś miałby jeszcze jakieś propozycje podobna do moich 4 propozycji byłbym mega wdzięczny. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@TheSick Widzę że niektóre rozmiary mają być dostępne jeszcze w tym roku. Z tego co czytałem to system powiadomień Canyona nie każdemu daje znać, a już na pewno nie od razu gdy rower jest dostępny. Jak się mocno na niego napaliłeś to polecam zainstalować sobie do przeglądarki rozszerzenie, które będzie sprawdzać czy stan na stronie się zmienił, np. Distill Web Monitor.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

40 minut temu, SpinOff napisał:

@TheSick Widzę że niektóre rozmiary mają być dostępne jeszcze w tym roku. Z tego co czytałem to system powiadomień Canyona nie każdemu daje znać, a już na pewno nie od razu gdy rower jest dostępny. Jak się mocno na niego napaliłeś to polecam zainstalować sobie do przeglądarki rozszerzenie, które będzie sprawdzać czy stan na stronie się zmienił, np. Distill Web Monitor.

tak chyba też zrobię, najbardziej napalony jestem na canyona oraz Polygona. Z tym że co do polygona to nie umiem wyczytać jaki wchodzi max opona, bo jeśli by mi odpowiadała ta wartość to jeszcze dziś bym zamówił a Canyona za 2 sezony bym potestował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w canyonie chyba też tego nie wiesz do końca. Jest napisane , że 35c ale nie wiadomo czy gładka, czy na bieżniku i ile miejsca zostaje. Pamiętaj, że część opon rozkłada się szerzej. Moja 35c na 36,5c z bieżnikiem. Ten canyon to fajna opcja no bo jednak 2x11 i grupa 105. Masz też gianta contenda ar1. Nie wiem why, ale nie ma go obecnie w katalogu gianta, ale idzie jeszcze dorwać nowe w sklepach- grupa 105, wchodzi 38c, fajny sprzęt, ale bez promki cena średnia no bo powyżej 8k. Jest jeszcze merida scultura endurance na tiagrze lub 105. Wchodzi 35c, cena w zależności od grupy to ponad 6k lub ponad 7k. Bardzo fajna opcja. Generalnie na średnie asfalty i okazjonalne dobrze ubite szutry 32c wystarczy. Ale jak już chcesz zjechać na polne drogi to 35c jest optymalne, ale z drugiej strony na asfalcie będzie zamulać w stosunku do np.: 28c szosowego.

Zamiast road+ możesz iść w gravela w stylu romet boreas albo giant revolt 1 na grx. No ale tu już mamy bardziej ścieżkowca niż rower z zacięciem asfaltowym. Moim zdaniem ogarniesz temat na road+ gdzie wejdzie opona 35c.

Edytowane przez nossy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainteresowałeś mnie ta merida. Wygląda całkiem zacnie tylko najtańsza endure jaka znalazłem to.9k. Troszkę dużo bo za 7k z hakiem jest zwykła scultura z opona max 28mm co wyczytałem. Ale tak jak piszesz szukam raczej road+ bądź roweru z opona gdzie pyknie 35mm, też uważam że to idealny kompromis między asfaltem a polna droga. Jak się trafi okazja to od razu kupuje coś ciekawego a jak nie to mam czas i mogę poczekać na jakieś promocje do listopada/grudnia. Parę maili do firm napisałem o zniżki i sprawdzałem olx w poszukiwaniu canyona. To jedyny rower jaki mogę kupić używany że względu na jego dostępność i są 3 w karbonie ale to też jeszcze do rozważenia 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, nossy napisał:

w canyonie chyba też tego nie wiesz do końca. Jest napisane , że 35c ale nie wiadomo czy gładka, czy na bieżniku i ile miejsca zostaje. Pamiętaj, że część opon rozkłada się szerzej.

dla informacji, opona o szerokosci mierzonej 40mm, nie wejdzie, wiec 35 to max i przy gladkiej oponie tak mysle

  • +1 pomógł 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://mcsport.pl/pl/giant-defy-advanced-2-deep-lake-2022.html 

Że tak jeszcze podpytam, co sądzicie o tym rowerku? Pełna 105, karbon rama/widelec/sztyca. opona 32mm z możliwościa do 35mm, rower też prezentuje się ładnie. Cena chyba również w miarę git, wiadomo troszkę drożej niż mniejsze firmy ale w cenie zawiera sie też spoko obsługa z tego co wyczytałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzałbym z tą korbą. Jak za "dychę" to bardzo dobra oferta. Rower z taką geometrią pomiędzy endurance z contenda, a sportowym tcr'em, czyli endurance ale spokojnie weźmiesz go nawet na jakiś wyścig. Jeśli miałbym celować w idealny rower pod Piekło Przytoku, czy Rewalskie Piekło Północy to byłby do Defy. 35c wejdzie, ale więcej nie wciśniesz. Sztyca d-fuse daje radę. Koła pr2 są przyzwoite i tyle- cudów nie ma coś się po nich spodziewać. W standardzie dostajesz tubulessa, mleko fabryczne spoko uszczelnia. Koła i opony nie są za lekkie, jak większość kół montowanych w tym budżecie. Jak będziesz chciał zrobić kiedyś updrade to na zmianie kół i opon (ok 2tysie) ugrasz sporo z wagi. To model z zeszłego roku więc z racji, że pojawił się nowy Defy 2023, który będzie bardzo fajnym sprzętem (choć nie za tanim), starsze będą przeceniane. Za 10k spoko oferta. Dobra rama karbonowa, grupa 105 ( z poza grupową korbą ). Dla mnie spoko opcja za tą kasę pod warunkiem, że ML będzie Tobie dobry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat

Koła pr2 są przyzwoite i tyle- cudów nie ma coś się po nich spodziewać

Weight 1.2kg (Rear) 923g (Front)

 Dobrze działają, nie rozpadną się i będą długo służyć ale nie są przyzwoite jak na szosę. Jedynie koła jakie znam i są ok w takich rowerach to Scott Addict ma z  wagą ~1750g za parę.

Korba RS510 waży 908g, 105 R7000 713g

Opony Giant Gavia Fondo 1 32c, 445g sztuka a np. GP5000 32c, 295g 

Więc ponad kilogram do zdjęcia z czego ~850g na kołach (DT Swiss p1600) i oponach. 

Gdyby to był mój rower to pojeździł bym chwilę ale szybko zmienił opony ~400pln para. Potem ewentualnie kiedyś, kiedyś koła gdybym chciał coś zainwestować (raczej składane w lemonbike czy coś) ~2000pln. Z korbą jest szansa, że bym sobie dał spokój.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spojrz  a kolekcje 2023, nowy defy wygląda rewelacyjnie. Bardzo przemyślana rama, można też włożyc szeroki kapeć. 

Defy IMO świetna szosa endurance od lat. W porównaniu do treka i speca cenowo o wiele lepiej.

Ceny jeszcze spadną. To dopiero początek rzeźni na tym rynku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale kolega budżet 8-10k. A nowy Defy trochę cenowo poszedł do góry- fakt nowa rama z nieco zmienioną geo i poprawioną sztywnością, nieco bardziej pochowane linki, 105 2x12, opona max 38c robi robotę. Rabaty pewnie będą , ale nikt z 14k nie zejdzie na 10k. Co do kół pr2 to moje z 2020 (szerokość 19mm wewnętrzna) ważyły niecałe 2kg (bodaj 1990gram). Jeździłem na pr2 stąd stwierdzenie, że przyzwoite , mam też sr2 - to już kowadła. Pierwsze opony gianta pr2 700x25 był bardzo spoko, jak weszli w tubuless to już zaczęły przybierać mocno na wadze. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrze na nowego. Budżet do 12k myślę mogę zwiększyć bo i tak ide w raty bo jednak wol3 wydawać miesięcznie jakas kwotę a resztę puścić w inwestycje. Jak by znalazły się gdzieś 0% i jakiś sprzedawca puści rabacik to zerke na rok 23. Defy ogólnie z wyglądu piękny rower a ja uważam że sprzęt musi nam się podobać by nas dodatkowo "kusil" fo jazdy 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie Pan zadowolony...teraz rozkmina, czy opony 32c, czy szersze. Czy może jedne opony 30 lub 32c na sezon letni, 35c na zimowy. Czy może nowe lżejsze koła z nowymi oponami 28/30/32c na sezon letni, a te koła fabryczne ubrać na zimę w gravelowe 35c. Albo sprzedać nieużywany fabryczny set za 600-700zł i od razu kupić nowy set. Ale scenariuszy...😀. To tak jakbyś nie miał o czym myśleć.

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...